Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

18. czerwca 2008 Lidia Lempart Droga do samodzielności dzieci z wadą słuchu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "18. czerwca 2008 Lidia Lempart Droga do samodzielności dzieci z wadą słuchu."— Zapis prezentacji:

1 18. czerwca 2008 Lidia Lempart Droga do samodzielności dzieci z wadą słuchu

2 ORaToR powstał w 1992 r. Ośrodek skupia dzieci głuche i ich rodziców, dziadków, nauczycieli, naszych przyjaciół i współpracowników oraz nas – terapeutów mowy. Nie tylko z Wrocławia i Dolnego Śląska, ale z całej Polski, a od kilku lat także z Ukrainy, Niemiec i Holandii.. Razem około 300 osób.

3 Ośrodek jest niezależny i pozarządowy – prowadzony przez Stowarzyszenie Rodziców. Realizujemy autorski program rehabilitacji słuchu i mowy. Nie znamy i nie stosujemy języka migowego. Najważniejsze jest dla nas, żeby nasze dzieci mówiły, rozumiały, żeby były dobrymi i samodzielnymi ludźmi w dorosłym życiu, żeby na siebie pracowały, bo praca i dochody z niej są źródłem wolności człowieka.

4 nasz CEL: Niezależność i samodzielność

5 Trzeba było wysłać córkę do szkoły zawodowej dla głuchych, a nie do liceum… A kto będzie krowy doił, jak wszyscy głusi będą zdawać maturę? Cytat z instrukcji wewnętrznej ZUS: osoba z implantem ślimakowym jest w pełni sprawna

6 Koszty edukacji dziecka głuchego w szkole specjalnej z internatem: 10 mies. x 2950 zł x 9 lat > 250 tys. zł

7 Oferta edukacyjna jest przygotowana z myślą o ograniczeniach, a nie o potencjale i talentach dziecka głuchego. Obecny system edukacji przygotowuje dzieci niepełnosprawne do pobierania rent przez resztę życia.

8 Koszt ponoszony przez rodzinę dziecka głuchego w celu jego usamodzielnienia: 12 mies. x 1300 zł x 7 lat > 100 tys. zł

9 18% 82% Niepowodzenia – 87 dzieci Sukcesy – 398 dzieci W okresie od 1993 r. do 2008 r.

10 76% - dzieci w szkołach ogólnodostępnych 6% - dzieci w klasach integracyjnych

11 Udział dziecka w otwartej edukacji prowadzi je do otwartego rynku pracy

12 Specjaliści System (administracja) Komisje Rodzice Pomagacze Osoby niesłyszące Beneficjenci (czyli kto korzysta z) zależności i niesamodzielności dzieci głuchych:

13 mapa Lwów Sośnica Luhańsk Mińsk Berlin Holandia Wrocław

14 1. Instytut Viaatal – Holandia: Udział w projektach edukacyjno- pomocowych 2001 – Samodzielne projekty edukacyjne realizowane w Ukrainie 2003 – Organizacja międzynarodowych warsztatów finansowanych z programów UE w Ośrodku ORaToR. 4. Udział rodziców i dzieci z Ukrainy w turnusach rehabilitacyjnych ORaToRa.

15 Efekty działalności w Ukrainie: 1.Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu we Lwowie 2.Powołanie pozarządowej Poradni dla rodziców dzieci z wadą słuchu 3.Uruchomienie programu wczesnego wykrywania wad słuchu w lwowskich szpitalach położniczych 4.Pierwsze dzieci głuche na Ukrainie, które uczęszczają do szkół ogólnodostępnych 5.Zmiana postaw nauczycieli i terapeutów ukraińskich wobec możliwości dzieci głuchych 6.Rozwój partnerstwa pomiędzy specjalistami i rodzicami dzieci niesłyszących 7.Około 40. dzieci z implantami ślimakowymi

16 Samodzielność Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "18. czerwca 2008 Lidia Lempart Droga do samodzielności dzieci z wadą słuchu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google