Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projekt międzyprzedmiotowy
Realizowany w Publicznym Gimnazjum w Kościerzycach Szlak Polichromii Średniowiecznej Projekt opracował Janusz Puszczewicz
2
Cele projektu: zintegrowanie uczniów ze środowiskiem lokalnym i dziedzictwem kulturowym regionu korelacja międzyprzedmiotowa mająca na celu przygotowanie młodzieży do wycieczki rowerowej w okolice Brzegu współpraca nauczycieli w szkole prowadząca do spójności realizacji przyjętych zadań współpraca z przedstawicielami środowiska lokalnego przekazywanie uczniom spójnej wizji świata posiadaną wiedzę uczniowie wdrażają w praktyce: bezpiecznie poruszają się po drogach publicznych - jazda w kolumnach, stosują ćwiczenia odprężające, poznają znaczenie „biblii dla ubogich”, wykonują kronikę multimedialną z wycieczki z galerią zdjęć odejście od encyklopedyzmu w nauczaniu
3
Realizatorzy projektu:
Projekt skierowany był do uczniów Publicznego Gimnazjum w Kościerzycach W projekcie uczestniczyły następujące osoby: Pan Marian Stachuła – przewodnik PTTK Pani Maria Sokołowska – nauczycielka techniki realizująca temat: Zasady poruszania się po drogach na wycieczce rowerowej Szlakiem Polichromii Brzeskich Pan Lech Chamot – nauczyciel religii realizujący temat: Poznajemy brzeskie polichromie ścienne i ich religijne znaczenie Pan Dariusz Friedmann – nauczyciel wych. fizycznego realizujący temat: Ćwiczenia przygotowujące do wycieczki rowerowej Szlakiem Brzeskich Polichromii Janusz Puszczewicz – nauczyciel informatyki realizujący temat Prezentacja multimedialna – tworzenie galerii zdjęć
4
Realizacja projektu: Etap I Etap II
Przedstawienie projektu nauczycielom; zachęcanie do wzięcia w nim udziału Etap II Określenie przez nauczycieli zagadnień do realizacji; ustalenie kolejności ich realizacji Etap III Przeprowadzenie zaplanowanych zagadnień na lekcjach Etap IV Wyjazd na wycieczkę rowerową Szlakiem Polichromii Średniowiecznej Etap V Opracowanie prezentacji multimedialnej z galerią zdjęć
5
Kronika wycieczki prezentacja multimedialna film z wycieczki
6
Wnioski: Dziękuję za uwagę
Szkoła nie powinna być jedynym miejscem nabywania wiedzy, dlatego realizacja naszego projektu przebiegała z dala od „tablicy i kredy”. Staraliśmy się wyzwalać w uczniach podmiotową aktywność i wzmacniać emocjonalne więzi z miejscem ich zamieszkania i urodzenia. Udało mi się zaangażować do projektu 3 nauczycieli, którzy wywiązali się z podjętych zadań; jest to dla wszystkich dobre doświadczenie do dalszych podobnych międzyprzedmiotowych projektów Należy rozszerzać współpracę szkoły ze środowiskiem lokalnym, zarówno wśród nauczycieli jak i wśród instytucji, ciekawych przedstawicieli środowiska lokalnego zwracając uwagę na jego pozytywny wpływ na kształtowanie osobowości uczniów zamierzone cele zostały osiągnięte Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.