Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy Turystyki Podstawowe zasady organizacji i funkcjonowania rynku turystycznego w Polsce i na świecie Wykład.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy Turystyki Podstawowe zasady organizacji i funkcjonowania rynku turystycznego w Polsce i na świecie Wykład."— Zapis prezentacji:

1 Podstawy Turystyki Podstawowe zasady organizacji i funkcjonowania rynku turystycznego w Polsce i na świecie Wykład

2 Podstawowe sektory przemysłu turystycznego Sektor bazy noclegowej i gastronomii Sektor bazy noclegowej i gastronomii Sektor atrakcji Sektor atrakcji Sektor transportowy Sektor transportowy Sektor organizacji lokalnych w obszarach recepcji ruchu turystycznego Sektor organizacji lokalnych w obszarach recepcji ruchu turystycznego Sektor organizatorów turystyki Sektor organizatorów turystyki

3 Sektor bazy noclegowej Hotele, motele, pensjonaty Hotele, motele, pensjonaty Sanatoria, schroniska, kempingi Sanatoria, schroniska, kempingi Wioski wakacyjne, ośrodki time-share Wioski wakacyjne, ośrodki time-share

4 Sektor atrakcji Parki narodowe, parki krajobrazowe, pomniki przyrody, rezerwaty przyrody Parki narodowe, parki krajobrazowe, pomniki przyrody, rezerwaty przyrody Muzea i galerie, miejsca historyczne, zabytki, parki tematyczne, parki rozrywki Muzea i galerie, miejsca historyczne, zabytki, parki tematyczne, parki rozrywki Festiwale, ośrodki sportowo-rekreacyjne, kasyna, Festiwale, ośrodki sportowo-rekreacyjne, kasyna, Wyciągi narciarskie, baseny itp. Wyciągi narciarskie, baseny itp.

5 Sektor transportowy Nieturystyczny transport publiczny – (połączenia kolejowe, autobusowe), Nieturystyczny transport publiczny – (połączenia kolejowe, autobusowe), Typowo turystyczny transport – (linie lotnicze: regularne i czarterowe, morskie linie pasażerskie (również promowe), statki wycieczkowe, firmy rent a car i inne Typowo turystyczny transport – (linie lotnicze: regularne i czarterowe, morskie linie pasażerskie (również promowe), statki wycieczkowe, firmy rent a car i inne

6 Sektor organizacji lokalnych w obszarach recepcji ruchu turystycznego Narodowe Organizacje Turystyczne (NTOs), Narodowe Organizacje Turystyczne (NTOs), Zrzeszenia gospodarcze, stowarzyszenia turystyczne, Zrzeszenia gospodarcze, stowarzyszenia turystyczne, Regionalne i Lokalne Organizacje Turystyczne (ROT-y i LOT-y) Regionalne i Lokalne Organizacje Turystyczne (ROT-y i LOT-y)

7 Sektor organizatorów turystyki Dostawcy, Dostawcy, Touroperatorzy, Touroperatorzy, Agenci turystyczni, Agenci turystyczni, Pośrednicy turystyczni, Pośrednicy turystyczni, Biura rezerwacji świadczeń, Biura rezerwacji świadczeń, Stowarzyszenia turystyczne, Stowarzyszenia turystyczne, Brokersi – hurtownicy, pośrednicy między producentami usług cząstkowych (dostawcy) a ich klientami. Brokersi – hurtownicy, pośrednicy między producentami usług cząstkowych (dostawcy) a ich klientami.

8 Rodzaje podmiotów działających na rynku Podmioty komercyjne (biura podróży, linie lotnicze itd.) Podmioty komercyjne (biura podróży, linie lotnicze itd.) Organizacje non-profit (fundacje, stowarzyszenia) Organizacje non-profit (fundacje, stowarzyszenia)

9 Organizacja i funkcjonowanie hotelarstwa Cechy Łańcuchów (systemów) hotelowych: ten sam znak, marka, jednolite warunki lokalizacyjne, jednolita struktura organizacyjna, jednakowy standard obsługi i wyposażenia, jednolity system komputerowy we wszystkich obiektach. Cechy Łańcuchów (systemów) hotelowych: ten sam znak, marka, jednolite warunki lokalizacyjne, jednolita struktura organizacyjna, jednakowy standard obsługi i wyposażenia, jednolity system komputerowy we wszystkich obiektach. Hotele niezależne (małe, do 30 pokoi), Hotele niezależne (małe, do 30 pokoi), Dobrowolne zrzeszenia hoteli (wspólne szkolenia, promocja Dobrowolne zrzeszenia hoteli (wspólne szkolenia, promocja

10 Turystyka jako element międzynarodowych stosunków gospodarczych Usługi jako element handlu międzynarodowego (specyfika usług turystycznych) Usługi jako element handlu międzynarodowego (specyfika usług turystycznych) Turystyka jako niewidzialny eksport i import) - zagraniczna turystyka przyjazdowa odpowiada eksportowi, gdyż turyści zostawiają u nas pieniądze, zaś zagraniczna turystyka wyjazdowa – importowi. Turystyka jako niewidzialny eksport i import) - zagraniczna turystyka przyjazdowa odpowiada eksportowi, gdyż turyści zostawiają u nas pieniądze, zaś zagraniczna turystyka wyjazdowa – importowi. Teoria przepływów kaskadowych – często turyści z krajów o wysokich kosztach utrzymania wyjeżdżają do krajów o niższych kosztach utrzymania. Teoria przepływów kaskadowych – często turyści z krajów o wysokich kosztach utrzymania wyjeżdżają do krajów o niższych kosztach utrzymania. Monokultura turystyczna – zdominowanie innych gałęzi gospodarki przez przemysł turystyczny. Monokultura turystyczna – zdominowanie innych gałęzi gospodarki przez przemysł turystyczny.


Pobierz ppt "Podstawy Turystyki Podstawowe zasady organizacji i funkcjonowania rynku turystycznego w Polsce i na świecie Wykład."

Podobne prezentacje


Reklamy Google