Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa na przykładzie doświadczeń Przedsiębiorstwa Społecznego ZIELONY ROWER oraz firmy DZIKA PRZYRODA Grzegorz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa na przykładzie doświadczeń Przedsiębiorstwa Społecznego ZIELONY ROWER oraz firmy DZIKA PRZYRODA Grzegorz."— Zapis prezentacji:

1 Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa na przykładzie doświadczeń Przedsiębiorstwa Społecznego ZIELONY ROWER oraz firmy DZIKA PRZYRODA Grzegorz Sitko

2 Rozpoczęło działalność 1 czerwca 2006 roku przy Fundacji Bieszczadzkiej Partnerstwo dla Środowiska Pierwsze na Podkarpaciu przedsiębiorstwo społeczne działające na rynku turystycznym Od listopada 2006 roku posiada koncesję touroperatora Obecnie zatrudnia 3 osoby Karpackie Centrum Turystyki Aktywnej ZIELONY ROWER Przedsiębiorstwo Społeczne

3 Misja przedsiębiorstwa: Podnoszenie jakości i wzmacnianie usług turystycznych w regionie - aktywny udział w procesie certyfikacji Zielony Rower - organizacja szkoleń i warsztatów dla osób świadczących usługi turystyczne Budowanie partnerskich struktur biznesowych z branżą turystyczną - pomoc w tworzeniu lokalnych produktów turystycznych - promocja i reklama partnerskich przedsięwzięć turystycznych Wspieranie zrównoważonego rozwoju regionu - wsparcie finansowe dla inicjatyw lokalnych w regionie poprzez odprowadzanie części zysków na Fundusz Grupy Partnerskiej Zielone Bieszczady - wsparcie finansowe dla bieżącej działalności Fundacji Bieszczadzkiej oraz dla realizowanych przez Fundację programów i projektów.

4 KAPITUŁA ZNAKU ZIELONY ROWER Produkt turystyczny oparty o ideę Zielony Rower Greenway Karpaty Wschodnie FUNDACJA BIES ZCZADZKA PARTNERSTWO DLA SRODOWISKA ZASADY,KRYTERIA CERTYFIKACJI REGULAMIN PRZYZNAWANIA ZNAKU ZIELONY ROWER CERTYFIKAT UMOWA LICENCYJNA USŁUGODAWCY, OFERTY TURYSTYCZNE, Zyski Karpackie Centrum Turystyki Aktywnej Zielony Rower Przedsiębiorstwo Społeczne

5 KRYTERIUM 4: BAZA GASTRONOMICZNA i WYŻYWIENIE Produkt turystyczny zawiera co najmniej jedną degustację lokalnych produktów i/lub regionalnej kuchni bieszczadzkich kresów KRYTERIUM 5: ŚRODKI TRANSPORTU Minimum 60% łącznego czasu pobytu odbywa się niezmotoryzowanymi środkami transportu (turystyka rowerowa, piesza, konna, wodna i in.)

6 Tworzenie markowego produktu turystycznego to sztuka współpracy z ludźmi aktywnymi, pasjonatami p rzy wykorzystaniu zasobów przyrodniczych, kulturowych i historycznych

7

8 Turystyka z dala od zatłoczonych parków narodowych

9

10 Wakacyjne zajęcia dla młodzieży kolonijne – poranne wyjścia na obserwacje przyrody Podczas jednego 40-60min wyjścia obserwowano od kilkunastu do blisko 30 gatunków ptaków w tym: Bocian czarny Orlik krzykliwy Dzierzba gąsiorek Dzięcioł zielony

11 Sprawne zarządzanie ruchem zwiedzających wymaga stałej i partnerskiej współpracy oraz regularnych spotkań instytucji odpowiedzialnych za ochronę przyrody z organizatorami imprez turystycznych i przewodnikami


Pobierz ppt "Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa na przykładzie doświadczeń Przedsiębiorstwa Społecznego ZIELONY ROWER oraz firmy DZIKA PRZYRODA Grzegorz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google