Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa"— Zapis prezentacji:

1 Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
na przykładzie doświadczeń Przedsiębiorstwa Społecznego ZIELONY ROWER oraz firmy DZIKA PRZYRODA Grzegorz Sitko

2 Karpackie Centrum Turystyki Aktywnej „ZIELONY ROWER” Przedsiębiorstwo Społeczne
Rozpoczęło działalność 1 czerwca 2006 roku przy Fundacji Bieszczadzkiej Partnerstwo dla Środowiska Pierwsze na Podkarpaciu przedsiębiorstwo społeczne działające na rynku turystycznym Od listopada 2006 roku posiada koncesję touroperatora Obecnie zatrudnia 3 osoby

3 Misja przedsiębiorstwa:
Podnoszenie jakości i wzmacnianie usług turystycznych w regionie - aktywny udział w procesie certyfikacji Zielony Rower organizacja szkoleń i warsztatów dla osób świadczących usługi turystyczne Budowanie partnerskich struktur biznesowych z branżą turystyczną - pomoc w tworzeniu lokalnych produktów turystycznych - promocja i reklama partnerskich przedsięwzięć turystycznych Wspieranie zrównoważonego rozwoju regionu - wsparcie finansowe dla inicjatyw lokalnych w regionie poprzez odprowadzanie części zysków na Fundusz Grupy Partnerskiej „Zielone Bieszczady” - wsparcie finansowe dla bieżącej działalności Fundacji Bieszczadzkiej oraz dla realizowanych przez Fundację programów i projektów.

4 Produkt turystyczny oparty o ideę
Zielony Rower Greenway Karpaty Wschodnie FUNDACJA BIES ZCZADZKA PARTNERSTWO DLA SRODOWISKA KAPITUŁA ZNAKU ZIELONY ROWER Zyski ZASADY,KRYTERIA CERTYFIKACJI Karpackie Centrum Turystyki Aktywnej „Zielony Rower” Przedsiębiorstwo Społeczne REGULAMIN PRZYZNAWANIA ZNAKU ZIELONY ROWER USŁUGODAWCY, OFERTY TURYSTYCZNE, CERTYFIKAT UMOWA LICENCYJNA

5 Przykładowe kryteria certyfikacji
KRYTERIUM 4: BAZA GASTRONOMICZNA i WYŻYWIENIE Produkt turystyczny zawiera co najmniej jedną degustację lokalnych produktów i/lub regionalnej kuchni bieszczadzkich kresów KRYTERIUM 5: ŚRODKI TRANSPORTU Minimum 60% łącznego czasu pobytu odbywa się niezmotoryzowanymi środkami transportu (turystyka rowerowa, piesza, konna, wodna i in.)

6 Tworzenie markowego produktu turystycznego to sztuka współpracy z ludźmi aktywnymi, pasjonatami przy wykorzystaniu zasobów przyrodniczych, kulturowych i historycznych

7 Przekroczenie pojemności turystycznej parków narodowych

8 Turystyka z dala od zatłoczonych parków narodowych

9 Ekomuzeum „Trzy Kultury” w Lutowiskach

10 Park miejski w Lesku doskonały na obserwacje ptaków
Wakacyjne zajęcia dla młodzieży kolonijne – poranne wyjścia na obserwacje przyrody Podczas jednego 40-60min wyjścia obserwowano od kilkunastu do blisko 30 gatunków ptaków w tym: Bocian czarny Orlik krzykliwy Dzierzba gąsiorek Dzięcioł zielony

11 Zarządzanie ruchem zwiedzających
Sprawne zarządzanie ruchem zwiedzających wymaga stałej i partnerskiej współpracy oraz regularnych spotkań instytucji odpowiedzialnych za ochronę przyrody z organizatorami imprez turystycznych i przewodnikami


Pobierz ppt "Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa"

Podobne prezentacje


Reklamy Google