Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Potencjał produktu turystycznego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Potencjał produktu turystycznego"— Zapis prezentacji:

1 Potencjał produktu turystycznego
To wszystkie elementy środowiska geograficznego, które mogą być wykorzystane do uprawiania bądź zajmowania się turystyką.

2 Potencjał turystyczny obejmuje wszelkie zasoby strukturalne i funkcjonalne warunkujące rozwój turystyki na danym terenie.

3 Do zasobów strukturalnych należą:
Walory Zagospodarowanie turystyczne Dostępność komunikacyjna. Inne

4 Walory turystyczne dzielą się ze względu na:
Pochodzenie, są to: Walory środowiska przyrodniczego (góry, jaskinie, jeziora, lasy, warunki klimatyczne) Walory środowiska antropogenicznego (świątynie, zamki, pałace, muzea, galerie, parki rozrywki, itd.)

5 2) Ze względu na sposób wykorzystania walorów
Walory wypoczynkowe (morze, plaża, klimat, jeziora, las, góry, itd.) Walory krajoznawcze (jaskinie, pomniki przyrody, parki narodowe i krajobrazowe, zamki, pałace, etc.) Walory specjalistyczne (walory miejsca- kiedy sam obszar jest głównym bodźcem przyjazdu, walory wydarzeń- kiedy impreza, festiwal jest głównym bodźcem przyjazdu)

6 Zagospodarowanie turystyczne
Obejmuje elementy, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie miejsca recepcyjnego przy założeniu maksymalnego zaspokojenia potrzeb turystów.

7 Podstawowy podział elementów zagospodarowania turystycznego:
Baza noclegowa (hotele, motele, pensjonaty, schroniska, sanatoria, campingi, pola namiotowe oraz inne obiekty zakwaterowania zbiorowego.

8 Baza gastronomiczna Tworzą wszelkie punkty gastronomiczne zlokalizowane zarówno samodzielnie, jak i w obiektach noclegowych (mała gastronomia, bary, puby, restauracje, kawiarnie, herbaciarnie, pizzerie, piwiarnie, winiarnie, itd.)

9 Baza towarzysząca To te urządzenia, których podstawową funkcją jest obsługa ruchu turystycznego - zostały wybudowane z przeznaczeniem dla turystów (baseny, kąpieliska, wypożyczalnie sprzętu sportowego, przystanie i wioski żeglarskie, wyciągi narciarskie, pijalnie wód, tarasy widokowe, miejsca piknikowe)

10 Baza paraturystyczna To obiekty przeznaczone do spełnienia innych potrzeb społeczno- gospodarczych, z których w sezonie korzystają również turyści (sklepy, kina, teatry, filharmonie, ośrodki zdrowia, placówki pocztowe, banki, biblioteki, place zabaw dla dzieci, itd.)

11 Dostępność komunikacyjna
To możliwości dojazdu do terenu będącego celem podróży, jak i poruszania się po nim.

12 Dostępność komunikacyjną dzielimy na:
Zewnętrzną: jest to sieć połączeń komunikacyjnych między miejscem zamieszkania turysty a celem jego podróży (autostrady, drogi szybkiego ruchu, koleje, połączenia lotnicze, itd.) Wewnętrzną: system połączeń komunikacyjnych, szlaków turystycznych, ścieżek rowerowych, kolejek, lokalnej sieci dróg samochodowych, parkingi, miejsca postoju, stacje benzynowe)

13 W skład zasobów strukturalnych wchodzą także:
Walory recepcji (biura i agencje turystyczne, punkty informacji turystycznej) Infrastruktura komunalna (sieć wodociągowa, kanalizacyjna, gazowa, telefoniczna, elektryczna, itd.) Tereny pod inwestycje turystyczne (działki letniskowe, hotele, elementy zagospodarowania turystycznego)

14 Zasoby funkcjonalne Uwarunkowania ekonomiczne Polityczne Kulturowe
Społeczno- demograficzne Psychologiczne Technologiczne Ekologiczne

15 Kryteria różnicowania cen
Zjawisko to polega na tym, że ten sam produkt oferowany jest różnym grupom konsumentów po innej, czasami duo niższej cenie.

16 Kryterium czasowe- ceny w sezonie są wyższe, natomiast poza nim niższe
Kryterium kategorii klienta- ceny obniżone z rabatem lub dofinansowaniem, ceny dla członków klubów, seniorów, stowarzyszeń turystycznych, stałych klientów, ceny dla klientów krajowych i zagranicznych Kryterium formy sprzedaży- ceny obniżone z powodu wcześniejszych rezerwacji, lub niskiego poziomu sprzedaży Forma zapłaty: transakcje gotówkowe (niższe), kredytowe (wyższe)

17 Kopalnia Węgla Brunatnego „Turów”

18

19

20

21

22

23

24

25

26


Pobierz ppt "Potencjał produktu turystycznego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google