Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność – odpowiedzialność – skuteczność dr Marta Chrabąszcz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność – odpowiedzialność – skuteczność dr Marta Chrabąszcz."— Zapis prezentacji:

1 Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność – odpowiedzialność – skuteczność dr Marta Chrabąszcz

2 wolność odpowie- dzialność skuteczność

3 paradygmat przedmiotowy ja spełniający kryteria przypisanej nam roli cele – zgodne z naszymi zobowiązaniami świat – obszar czynienia tego, co do mnie należy

4 paradygmat podmiotowy ja źródło postępowania cele – przedmiot swoich intencji świat – szansa swoich możliwości

5 modele mentalne podmiotowy ja źródło postępowania cele – przedmiot swoich intencji świat – szansa swoich możliwości przedmiotowy ja spełniający kryteria przypisanej nam roli cele – zgodne z naszymi zobowiązaniami świat – obszar czynienia tego, co do mnie należy

6 ja- przywódca proaktywność pozytywne myślenie poczucie dostatku poczucie własnej wartości poczucie spójności wewnętrznej

7 przywództwo edukacyjne intelektualna wrażliwość / refleksyjnośćumiejętność zarządzania sobą w czasie

8 Zasada Pareto a jakość pracy szkoły

9 ? ? ? ? ?

10 odpowiedzialność autonomia i współpraca chęć samodoskonalenie się nauczycieli, ich wewnętrzna motywacja nieustanna ewaluacja działań podejmowanych w szkole stworzenie warunków do uczenia się uczniów i ich osobowego rozwoju

11 stworzenie warunków do uczenia się uczniów neurodydaktyka uczenie się wykorzystujące pracę dwóch półkul mózgowych samodzielność uczniów problemowe/ zadaniowe podejście system motywacyjny

12 Zasada Pareto a jakość pracy szkoły

13 kluczowe obszary relacje z uczniami wykorzystanie czasu atrakcyjność lekcji ??

14 proaktywność Obszar: ………………………………………………….. Co zrobię, aby poprawić/zmienić sytuację? 1)………………………………………… 2)………………………………………… 3) …………………………………………

15 nadzór pedagogiczny - wymagania cele wartości Punkt odniesienia do wartościowania tego, co się dzieje w szkole.

16 Wymaganie: Szkoła ma koncepcję pracy. Poziom B: Koncepcja pracy jest analizowana i modyfikowana/ Jest znana i akceptowana przez uczniów i rodziców Propozycja: Nasza koncepcja pracy szkoły jest współtworzona przez nauczycieli, rodziców oraz uczniów i opiera się na wspólnie określonych fundamentach (zasadach/wartościach)

17 Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany. Poziom B: Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych./ Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się. Propozycja: W naszej szkole relacje pomiędzy nauczycielami a uczniami są bardzo dobre. Nauczyciele i uczniowie są świadomi celów nauczania, kryteriów oceny oraz procesu uczenia się.

18 Getting Things Done David Allen Sztuka efektywności. Skuteczna realizacja zadań etapy kolekcjonowanie (gromadzenie) analiza porządkowanie przegląd realizacja (Jakie jest kolejne działanie?) kategorie list działań / układ Zadania na dzisiaj. Najważniejsze, strategiczne 20%. Pilne. Zrobić jak najszybciej. Kalendarz. Kiedyś. W przyszłości. Przekazać. Zlecić. Zlecone. Oczekiwane.

19 ja- przywódca wolność odpowiedzialnośćskuteczność


Pobierz ppt "Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność – odpowiedzialność – skuteczność dr Marta Chrabąszcz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google