Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak."— Zapis prezentacji:

1 Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak

2 Charakterystyka placówki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika Ruda Śląska -Technikum - Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Liceum Profilowane

3 Projekt: Psychological connselling in Visegrad school Partnerzy projektu: -Czechy – DAP Services a.s -Polska – NPDN Abakus -Słowacja – Prevencia V&P -Węgry – Paks ped. and psych.counselling centre

4 Warunki badania Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2012 roku w dwóch placówkach oświatowych: -Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II – badano gimnazjum -Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika – badaniu poddano całą szkołę.

5 Raport Składa się z dwóch głównych części: 1.Informacja dla dyrektora 2.Informacja dla nauczycieli

6 Zakres analiz 1. Skuteczność nauczania i uczenia się; 2. Dynamika relacji 3. Potencjał do zachowań ryzykownych 4. Siły i słabości szkoły

7 Skuteczność nauczania i uczenia się

8 Dynamika relacji

9 Potencjał do zachowań ryzykownych

10 Wyniki szkoły a standardy Kluczowa informacjaStandardTwoja szkoła Skuteczność nauczania i uczenia się 44%+43 % Dynamika relacji biorących udział w kształtowaniu się umiejętności 31%+12 % Dynamika relacji ograniczających kształtowanie się umiejętności 40%-9 % Dynamika relacji kontrproduktywnych dla kształtowania się umiejętności 29%-3% Ogólny poziom potencjału do ryzykownych zachowań 55%+ 17%

11 Czynniki szkolne i ich wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się 1.Środowisko szkoły, 2.Nauczyciele, 3.Przedmioty, 4.Zarządzanie i ewaluacja procesu nauczania, 5.Narzędzia zarządzania szkołą, 6.Szanse na karierę.

12 Badane postawy uczniów wobec poszczególnych przedmiotów Postawa uczniów wobec przedmiotów W jakim stopniu uczniowie identyfikują się z treściami przekazywanymi podczas lekcji i są w stanie wykorzystywać swoje umiejętności? Postawa uczniów wobec roli nauczyciela Jak nauczyciel jest postrzegany, jaką rolę wyznaczają mu uczniowie w procesie uczenia się? Uczniowie postrzegają ogólne podejście nauczyciela. Ma to istotny wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się. Postawa uczniów wobec metod nauczania. W jakim stopniu metody nauczania tego przedmiotu są akceptowane przez uczniów i wspomagają skuteczność nauczania i uczenia się? Ogólna skuteczność nauczania i uczenia się.

13 Postawa uczniów wobec poszczególnych przedmiotów

14 Porównanie danych uczestników projektu

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google