Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda."— Zapis prezentacji:

1 Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda

2 Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki). Próba definicji

3 Forma ukrytej reklamy Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też pisząc artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – (pogranicze reklamy i edukacji) lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

4 Reklama a public relation Ważną cechą odróżniającą w komunikacji poprzez media reklamę od public relations jest to, że reklama jest formą płatną, tzn. reklamodawca płaci mediom za nadanie komunikatu reklamowego i ma nad tym komunikatem pełną kontrolę.

5 Historia reklamy 1.).Zjawisko Reklamy pojawiło się aż w czasach starożytnych. Stosowano reklamę w postaci napisów na ścianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldów karczmy, zajazdy. 2.).Średniowieczni Handlowcy wykrzykiwali ceny oraz zachwalali cechy produktów danych towarów, dóbr. W ten sposób powstała pierwsza w historii forma reklamy - reklama ustna. 3.). Wynalezienie przez Guttenberga druku zrewolucjonizowało reklamę. Pojawiły się pierwsze gazety a w nich pierwsze reklamy prasowe. 4.).Ok.1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową (wskazówki dla duchownych dotyczące Wielkanocy). 5.) października - w Paryżu wydrukowana pierwsza reklama w gazecie Journal General d'Affiches. 6.) w Filadelfii rozpoczął działalność pierwszy agent reklamowy Volney Palmer. Zajmował się zbieraniem ogłoszeń reklamowych i umieszczaniem ich w prasie. Można powiedzieć, że była to pierwsza jednoosobowa agencja reklamowa.

6 Rodzaje reklamy - podział ze względu na treść reklama podprogowa reklama społeczna reklama informacyjna reklama przypominająca reklama wspierająca reklama ukierunkowana reklama profesjonalna reklama porównawcza reklama konkurencyjna reklama firmy reklama agresywna reklama prestiżowa reklama defensywna

7 Funkcje reklamy 1.Edukacyjna 2.Informacyjna 3.Wspierania sprzedaży (przypominanie, nakłanianie) 4.Konkurencyjna

8 Rodzaje reklamy - podział ze względu na media reklama internetowa reklama telewizyjna reklama prasowa reklama radiowa billboard (reklama) reklama tranzytowa reklama mobilna spam

9

10

11

12

13

14 Zagrożenia płynące z reklamy 1.wprowadzenie w błąd reklamobiorcy, 2.wzbudzanie nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych, 3.promocja zachowań społecznych i zwyczajów negatywnie wpływających na jednostkę, 4.wyrabianie obojętności na przekaz społeczny, 5.manipulacja odbiorcami przez użycie środków pozaracjonalnych, jak np. popęd seksualny, uzależnienie od papierosów, i inne.

15 Korzyści płynące z reklamy 1.powszechna informacja o produkcie, 2.finansowanie mediów działalności sportowej, kulturalnej, 3.kształtowanie postaw społecznych

16 Etapy projektowania reklamy 1.Tworzenie świadomości produktu, firmy lub marki. 2.Wzbudzanie zainteresowania produktem, firmą lub marką. 3.Wzbudzanie pożądania oferty. 4.Wywoływanie oczekiwanej akcji (np. zakupu).


Pobierz ppt "Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda."

Podobne prezentacje


Reklamy Google