Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1). MARKETING RELACJI: tworzenie, utrzymaniu i wzmocnieniu długoterminowych relacji z poszczególnymi klientami,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1). MARKETING RELACJI: tworzenie, utrzymaniu i wzmocnieniu długoterminowych relacji z poszczególnymi klientami,"— Zapis prezentacji:

1 PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)

2 MARKETING RELACJI: tworzenie, utrzymaniu i wzmocnieniu długoterminowych relacji z poszczególnymi klientami, jak również zainteresowanie stron do dostarczania sobie wzajemnych korzyści Czynniki: - bardziej wymagający klient; indywidualizacja produktów i usług - bardziej opłacalne ekonomicznie utrzymywanie obecnych klientów, niż zdobywanie nowych

3 PROMOCJA -komunikowanie się z konsumentami -zespół działań i środków, poprzez które sprzedawca przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu/firmy, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza oraz ukierunkowuje popyt - przekazywanie informacji od sprzedawcy do potencjalnego nabywcy czy innych uczestników kanałów dystrybucji, mających na celu oddziaływanie na postawy i zachowania w stosunku do produktu (lub firmy)

4 PROMOCJA – GŁÓWNE FUNKCJE informacyjna: dostarczenie nabywcom informacji dotyczących produktu wprowadzanego na rynek czy tez samej firmy pobudzająca: zamiar wywołania określonych zachowań rynkowych nabywcy poprzez dostarczenie potencjalnym nabywcom przesłanek decyzyjnych (racjonalnych i emocjonalnych), umożliwiających oceny różnych wariantów zakupu, właściwego wyboru z punktu widzenia potrzeb i preferencji. konkurencyjna: tworzenie zestawu pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku.

5 PROMOCJA – ZKM/IMC ZKM/IMC: Zintegrowana Komunikacja Marketingowa/ Integrated Marketing Communication: koncepcja zaplanowanej komunikacji marketingowej, która łączy różnorodne narzędzia komunikacji (np. reklama, promocja sprzedaży, PR) w celu zapewnienia przejrzystości, spójności oraz maksymalizacji wpływu komunikacyjnego. Dobór elementów promocji do IMC zależy od: – Docelowych odbiorców – Cyklu życia produktu – Charakteru produktu – Etapu decyzji zakupu – Strategii w kanałach dystrybucji Mix Komunikacyjny/Promotional Mix – 6 sposobów dotarcia z informacją do potencjalnego nabywcy

6 Belch G.E., Belch M.A., Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 6/e, with PowerWeb

7 MIX PROMOCYJNY REKLAMA: płatna i bezosobowa forma komunikacji marketingowej na temat produktu/usługi/firmy/idei/ przez zidentyfikowanego nadawcę. PUBLICITY/ PUBLIC RELATIONS : bezosobowe pobudzanie sprzedaży poprzez zamieszczenie nieodpłatnej informacji o produkcie/usłudze/itp. w mediach. PROMOCJA SPRZEDAŻY: krótkoterminowe eksponowanie oferowanej wartości jako zachęta do zakupu produktu. Odbywa się zazwyczaj w miejscu sprzedaży. SPRZEDAŻ OSOBISTA: dwustronny przepływ informacji pomiędzy nadawcą a sprzedawcą, mający na celu oddziaływanie na indywidualną/grupową decyzję zakupu. MARKETING BEZPOŚREDNI: bezpośredni komunikat nadawcy kierowany do starannie wybranych, pojedynczych klientów, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji/odpowiedzi/ transakcji. MARKETING INTERNETOWY: interaktywna komunikacja miedzy sprzedającym i nabywcą.

8

9 MIX PROMOCYJNY

10 NARZĘDZIA PROMOCJI

11

12

13 Proces decyzyjny w reklamie Kryteria wyboru mediów: Koszt, Znajomość preferencji odbiorców odnośnie korzystania z mediów, Charakter i cechy produktu, Zasięg oddziaływania mediów, Wskaźnik odbioru mediów. Rodzaje mediów: Telewizja, Radio, Czasopisma, Gazety, Poczta, Outdoor, Media miejsca.

14

15 Public relations Forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odczucia lub przekonania klientów, potencjalnych klientów, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczące organizacji, jej produktów lub usług. Trzy obszary koncentracji: Komunikacja zewnętrzna Komunikacja wewnętrzna Komunikacja kryzysowa

16 Szczegółowe funkcje PR Doradzanie nt. każdego kontaktu organizacji; Informowanie zarządu o wpływie opinii publicznej i szkolenie w zakresie sposobów radzenia sobie z opinią publiczną; Dostarczanie informacji zarządowi nt. trendów i zachowań konsumenckich; Pomoc w tworzeniu strategii; Planowanie i organizacja kampanii; Badanie opinii i zachowań, analiza danych źródłowych; Monitorowanie trendów opinii dotyczących rynków; Pomoc w kształtowaniu opinii i zachowań; Wewnętrzna koordynacja i kontakty; Kontrolowanie działań w sytuacjach kryzysowych; Kontakty z liderami opinii publicznej; Kontakty z grupami, aktywistami, mniejszościami; Kontakty z akcjonariuszami, udziałowcami, itp.; Funkcje komunikacyjne: kontakty z mediami, publikacje, promocja poprzez imprezy, spotkania, telewizja.

17 NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS Informacje prasowe na temat produktu; Tematyczne informacje prasowe; Informacje prasowe zawierające oświadczenia zarządu; Prasowe artykuły tematyczne; Teczka prasowa; Wydarzenia specjalne; Wycieczki do firmy; Media tours; Wywiady; Konferencje prasowe; Targi, wystawy i pokazy branżowe; Seminaria prasowe; Śniadania lub obiady dla mediów; Biuletyny; Taśmy wideo, płyty i informacje prasowe na nich zawarte; Pozyskanie osobistości; Wsparcie dla produktu; Materiały rożne; Sponsoring; Marketing społeczny.


Pobierz ppt "PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1). MARKETING RELACJI: tworzenie, utrzymaniu i wzmocnieniu długoterminowych relacji z poszczególnymi klientami,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google