Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja jako element marketingu mix. P romocja Zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja jako element marketingu mix. P romocja Zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu."— Zapis prezentacji:

1 Promocja jako element marketingu mix

2 P romocja Zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu lub firmy, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza oraz ukierunkowuje popyt

3 P romocja Działanie mające na celu pobudzenie skłonności do zakupu za pomocą procesu komunikowania się z nabywcami Sztuka pozyskiwania nabywców Komunikowanie się z konsumentem

4 P romocja Proces komunikacji marketingowej

5 P romocja Funkcje promocji Funkcja informacyjna Jest niezbędnym warunkiem orientacji marketingowej. Przyczynia się do przełamania bariery nieznajomości rynku poprzez dostarczenie nabywcom informacji dotyczących produktu wprowadzanego na rynek czy tez samej firmy

6 P romocja Funkcje promocji Funkcja pobudzająca Zamierzenie wywołania określonych zachowań rynkowych nabywcy poprzez dostarczenie potencjalnym nabywcom przesłanek decyzyjnych (racjonalnych i emocjonalnych), umożliwiających oceny różnych wariantów zakupu, właściwego wyboru z punktu widzenia potrzeb i preferencji.

7 P romocja Funkcje promocji Funkcja konkurencyjna Tworzenie zestawu poza cenowych instrumentów rywalizacji na rynku.

8 P romocja Elementy promocji Oddziaływanie masowe Oddziaływanie interpersonalne Reklama Public relations Promocja sprzedaży Sprzedaż osobista

9 Element promocji Masowa bądź interpersonalna PłatnośćZaletyWady Reklama MasowaOpłaty za czas lub powierzchnię Dociera do szerokiej rzeszy odbiorców Wysokie koszty bezwzględne Sprzedaż osobista InterpersonalnaOpłaty dla sprzedawców w formie pensji lub prowizji Przekonująca, możliwość doboru odbiorców Kosztowna w przeliczeniu na jedną prezentację Public relations MasowaBrak płatności na rzecz mediów Wiarygodne źródło informacji dla klienta Trudna współpraca z mediami Promocja sprzedaży MasowaSzeroki zakres opłat w zależności od formy promocji Bardzo elastyczna Łatwa do powielenia

10 P romocja Reklama Każda płatna forma bezosobowej komunikacji marketingowej na temat organizacji, produktu, usługi lub idei przez zidentyfikowanego nadawcę.

11 P romocja Typy reklam Reklama produktu Pionierskie (informujące) Konkurencyjne (lub perswazyjne) Przypominające

12 P romocja Proces decyzyjny w reklamie Ustalenie budżetu; Zaprojektowanie reklamy; Wybór właściwych mediów; Rozplanowanie emisji reklamy w czasie.

13 P romocja Proces decyzyjny w reklamie Rodzaje mediów: Telewizja, Radio, Czasopisma, Gazety, Poczta, Outdoor, Media miejsca.

14 MEDIUMMOCNE STRONYSŁABE STRONY Telewizja Dociera do szerokiej grupy widzów, wykorzystuje obraz, druk, dźwięk i efekty ruchu. Wysoki koszt przygotowania i emitowania reklam, krótki czas oddziaływania przekazu. Radio Może docierać do wybranej grupy słuchaczy, reklamy mogą być dostarczane szybko. Brak efektu wizualnego, krótki czas oddziaływania przekazu. Czasopisma Może docierać do wybranej grupy czytelników, bogactwo kolorów, długi czas oddziaływania reklam. Długi czas potrzebny na zamieszczenie reklamy, ograniczona kontrola miejsca reklamy.

15 Gazety Doskonałe pokrycia rynków lokalnych, reklamy mogą być często zamieszczane i zmieniane, mogą tez być lepiej zapamiętywane, szybka reakcja konsumenta, niski koszt. Reklamy konkurują o uwagę z innymi informacjami w gazecie, nie ma możliwości miejsca kontroli reklamy na stronie, krótki czas życia reklamy, trudno wybrać docelowych odbiorców. Poczta Najlepiej trafia do wybranej grupy odbiorców, bardzo elastyczna, reklama może być łatwo zapamiętana. Względnie wysoki koszt, odbiorcy często traktują takie listy jak śmiecie. Billboardy Niski koszt, nastawienie na rynek lokalny, duża widoczność, możliwość powtórnych kontaktów. Przekaz musi być krótki i jasny, niska selektywność odbiorców, krytykowana ze względu na zagrożenie dla ruchu drogowego.

16 P romocja Proces decyzyjny w reklamie Rozplanowanie emisji reklamy w czasie: Reguły: Obrót nabywców, Częstotliwość zakupów, Wskaźnik zapominania Rozkład czasowy emisji reklam w czasie Ciągły Seryjny Pulsacyjny

17 P romocja Proces decyzyjny w reklamie II.Wdrażanie Wykonywanie programu reklamowego Testowanie wstępne reklamy; Przeprowadzenie reklamy.

18 P romocja Proces decyzyjny w reklamie III.Kontrolowanie Ocena programu reklamowego Testowanie ex post; Przeprowadzenie stosownych zmian.

19 P romocja Narzędzia promocji NARZĘDZIA PROMOCJI

20 P romocja Promocja sprzedaży Krótkoterminowe eksponowanie oferowanej wartości jako zachęta do zakupu produktu. Odbywa się zazwyczaj w miejscu sprzedaży

21 P romocja Sprzedaż osobista Dwustronny przepływ informacji pomiędzy nadawcą a sprzedawcą, mający na celu oddziaływanie na indywidualną bądź grupową decyzję zakupu

22 Narzędzia promocji

23

24 P romocja Public relations Forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odczucia lub przekonania klientów, potencjalnych klientów, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczące organizacji, jej produktów lub usług.

25 P romocja Public relations Dwukierunkowa komunikacja lub interes publiczny Rozpowszechnianie informacji oraz poszukiwanie informacji zwrotnych od publiczności; Działanie w swoim interesie i interesie publiczności; Ciągły dialog z klientami.

26 P romocja Public relations Szczegółowe funkcje PR Doradzanie nt. każdego kontaktu organizacji; Informowanie zarządu o wpływie opinii publicznej i szkolenie w zakresie sposobów radzenia sobie z opinią publiczną; Dostarczanie informacji zarządowi nt. trendów i zachowań konsumenckich; Pomoc w tworzeniu strategii;

27 P romocja Public relations Szczegółowe funkcje PR Planowanie i organizacja kampanii; Badanie opinii i zachowań, analiza danych źródłowych; Monitorowanie trendów opinii dotyczących rynków; Pomoc w kształtowaniu opinii i zachowań; Wewnętrzna koordynacja i kontakty;

28 P romocja Narzędzia Public relations Informacje prasowe na temat produktu; Tematyczne informacje prasowe; Informacje prasowe zawierające oświadczenia zarządu; Prasowe artykuły tematyczne; Teczka prasowa; Wydarzenia specjalne; Wycieczki do firmy; Media Tours; Wywiady; Konferencje prasowe;

29 P romocja Narzędzia Public relations Targi, wystawy i pokazy branżowe; Seminaria prasowe; Śniadania lub obiady dla mediów; Biuletyny; Taśmy wideo, płyty i informacje prasowe na nich zawarte; Pozyskanie osobistości; Wsparcie dla produktu; Materiały rożne; Sponsoring; Marketing społeczny.


Pobierz ppt "Promocja jako element marketingu mix. P romocja Zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google