Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Fakty i mity o PR Agata Blady, Komunikado PR, 13.09.2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Fakty i mity o PR Agata Blady, Komunikado PR, 13.09.2011."— Zapis prezentacji:

1 Fakty i mity o PR Agata Blady, Komunikado PR,

2 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 2 Fakty i mity o PR MIT Komunikowanie? Przecież każdy to potrafi!

3 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 3 Fakty i mity o PR PR - sztuka komunikacji Fakty o PR PR to sztuka komunikacji PR to zaplanowana, przemyślana, długofalowa strategia komunikacji firmy / instytucji z otoczeniem PR to budowanie zaufania i zrozumienia między organizacją a jej odbiorcami Wszystkie elementy komunikacji firmy z otoczeniem muszą być ze sobą spójne Trzeba wiedzieć, co, jak i do jakich grup docelowych można powiedzieć

4 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 4 Fakty i mity o PR Public Relations to przemyślane, planowane i systematyczne staranie wytworzenia i podtrzymania wzajemnego zrozumienia między organizacją a jej publicznością Brytyjski Instytut Public Relations Public Relations to świadome i uzasadnione starania o zrozumienie, jak też o budowę i pielęgnowanie zaufania w otoczeniu na podstawie systematycznego badania Niemieckie Stowarzyszenie Public Relations Public Relations jest funkcją zarządzania o ciągłym i planowym charakterze, dzięki której organizacja pozyskuje i podtrzymuje zrozumienie, sympatię i poparcie tych, którymi jest zainteresowana obecnie lub może być zainteresowana w przyszłości (...), aby osiągnąć – poprzez planowe, szerokie rozpowszechnianie informacji – lepszą współpracę ze społeczeństwem oraz skuteczniej realizować swoje interesy Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations Definicje public relations

5 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 5 Fakty i mity o PR MIT PR to manipulacja i propaganda

6 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 6 Fakty i mity o PR PR to informacja Fakty o PR PR to informacja – rzetelna, obiektywna, otwarta i uczciwa PR buduje dialog z otoczeniem, zaufanie i zrozumienie Zgodnie z Kodeksem PSPR osoby zajmujące się PR są zobowiązane do przestrzegania zasady prawdomówności oraz nierozpowszechniania informacji, które zgodnie z jego wiedzą i doświadczeniem są nieprawdziwe, nieścisłe lub mogą wprowadzić odbiorcę w błąd

7 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 7 Fakty i mity o PR MIT Zróbmy krótką akcję PR

8 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 8 Fakty i mity o PR PR to działanie długofalowe Fakty o PR Założeniem działań PR, które służą komunikacji i budowie zaufania, jest długofalowość Public relations nie można wprost traktować jako narzędzia prosprzedażowego Skutki działań PR są zawsze widoczne w perspektywie długofalowej Regularna i systematyczna komunikacja buduje zaufanie do firmy także wśród dziennikarzy

9 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 9 Fakty i mity o PR MIT PR to tania forma reklamy

10 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 10 Fakty i mity o PR Public relations O obecności w mediach decyduje atrakcyjność przekazu / informacji Czysta, obiektywna informacja bez cech promocyjnych Niekontrolowana treść umieszczonych w mediach informacji Nastawione na zwiększenie zaufania do całego przedsiębiorstwa Celem jest wpłynięcie na nastawienie do przedsiębiorstwa, poglądy o nim Cel osiąga w dłuższym okresie Reklama Nadawana za opłatą Przekaz promujący Kontrolowany sposób umieszczania informacji w mediach Nastawiona na zwiększenie popytu na konkretny produkt/usługę Celem jest wpłynięcie na nastawienia konsumpcyjne Cel osiąga w krótkim okresie Public relations to nie reklama

11 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 11 Fakty i mity o PR MIT Chcemy mieć miesięcznie 50 artykułów w mediach

12 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 12 Fakty i mity o PR O publikacji w mediach nie decyduje pracownik PR Fakty o PR Pracownik public relations nie może zawierać żadnych umów, w których gwarantowałby osiągnięcie rezultatu uzależnionego od autonomicznych decyzji innych podmiotów, takich jak redakcje, instytucje publiczne itp., a jego wynagrodzenie nie może być uzależnione od osiągnięcia takich rezultatów, Kodeks PSPR Jeżeli konieczne jest utrzymanie kontroli nad informacjami, należy wykupić reklamy / artykuły sponsorowane

13 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 13 Fakty i mity o PR MIT Najważniejsza jest liczba artykułów

14 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 14 Fakty i mity o PR Mierniki efektywności public relations Fakty o PR Analiza treści przekazu w mediach na podstawie jakości, a nie liczby (wydźwięk, objętość, dotarcie do grupy docelowej, nakład, czytelnictwo itp.) Monitorowanie opinii społecznych o kliencie (np. sondaże, ankiety itp.) Efekty działań PR są widoczne w perspektywie długofalowej PR jest jednym z wielu narzędzi służących do komunikowania z otoczeniem

15 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 15 Fakty i mity o PR MIT Każdy temat jest dobry dla dziennikarzy

16 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 16 Fakty i mity o PR Relacje z mediami Fakty o PR Wydarzenia ważne z punktu widzenia firmy nie muszą być ważne dla dziennikarzy Informacja prasowa musi mieć newsa i rzetelny przekaz informacyjny Informacja prasowa musi być dostosowana do specyfiki danego medium Należy unikać spamowania mediów mało ważnymi i niezbyt interesującymi informacjami

17 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 17 Fakty i mity o PR W prowadzenie działań PR powinna być wpisana także EDUKACJA czym jest PR i jak wygląda komunikowanie się z otoczeniem z wykorzystaniem narzędzi PR

18 © Komunikado PR Wszelkie prawa zastrzeżoneStrona 18 Komunikado PR Agencja Public Relations ul. Okaryny Warszawa tel Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Fakty i mity o PR Agata Blady, Komunikado PR, 13.09.2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google