Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W3. Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W3. Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015."— Zapis prezentacji:

1 W3. Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015

2  Analiza strategiczna  Analiza strategiczna: Proces planowania  Analiza SWOT  Analiza SWOT: Uwarunkowania wewnętrzne  Analiza SWOT: Uwarunkowania zewnętrzne  Analiza SWOT: Ocena pozycji firmy  Wyłaniająca się strategia rozwoju: Możliwości realizacji strategii  Wyłaniająca się strategia rozwoju: Próg rentowności  Wyłaniająca się strategia rozwoju: Opcje zmian Literatura ◦ Sigismund Huff i inni, r. 5-7 Kilka rysunków w tym wykładzie pochodzi z książki Zbigniewa Pierścionka Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyd. 2, PWN, Warszawa, 2011(odnośnik: Pierścionek, rys xx). Kilka innych ilustracji z książki Edwarda Pająka, Zarządzanie produkcją, PWN 2006 (odnośnik: Pająk, rys. YY)

3 Pierscionek, rys 8 Wyklad W3

4 Żródło: Pająk, Rys 2.2

5 Ocena strategiczna pozycji firmy Uwarunkowania wewnętrzne Uwarunkowania zewnętrzne Cele i wartości firmy Wizja, Misja, Strategia Implementacja strategii Ocena zasobów i mocy produkcyjnych firmy Możliwości i zagrożenia Konkurencyjność firmy Jej silne i słabe strony

6 Żródło: Pająk, tab 2.1

7 Perspektywa Zasobów Firmy  Identyfikacja podstawowych i unikalnych zasobów (core resources) i innych mniej krytycznych zasobów potrzebnych firmie aby mogła przetrwać i być konkurencyjna pozwala określić mocne i słabe strony firmy  Wewnętrzna cześć analizy SWOT: ocena silnych i słabych stron firmy, szczególnie gdy zamierza ona zmienić swoje pole działania Silne and Słabe Strony SW (Strengths and Weaknesses w analizie SWOT)

8 Perspektywa Uwarunkowań Otoczenia  uwarunkowania  bliskie, operacyjne, odlegle w czasie i geograficznie  przemysłowe, rynkowe, sektoralne / grupa strategiczna, głowni konkurenci  główne czynniki przyciągające/odpychające (atrakcyjność rynku docelowego)  analiza konkurentów (ich cele, możliwości, zasoby, strategie, możliwe reakcje)  główne elementy sukcesu/ porażki  zewnętrzna karta wynikowa (score card) - Możliwości i Zagrożenia Możliwości i Zagrożenia (Opportunities and Threats w analizie SWOT)

9 Pierscionek, rys 15

10 Pierscionek, rys 16

11 Żródło: Pająk, Rys 2.4

12 Gdzie jest nasza firma w swoim cyklu zycia? Pierscionek, rys 11

13 Jaki jest jej lancuch tworzenia wartosci ? Pierscionek, rys 12

14 Jaki jest jej lancuch tworzenia wartosci ? Pierscionek, rys 39

15 Pierscionek, rys 40

16 Pierscionek, tab 14

17 Jakie sa jej silne i slabe strony na rynku Nr 1,2,..n ? Pierscionek, tab 3

18 Analiza Zewnetrzna: Przyklad Model Pieciu Sil Portera (5 Forces) Rywalizacja Intra- sektoralna Zagrozenie: substytuty Sila nabywcow Sila dostawcow Zagrozenie: wejscie/ wyjscie konkurentow

19 Pierscionek, rys 9

20 Pierscionek, rys 10

21 Jakie sa jej silne i slabe strony na rynku Nr 1,2,..n ? Pierscionek, tab 4

22 Karta Wynikow (Score card) ZasobyWaga Miara Sila/Slabosc Finanse0.1 8 latwo dostepne Personel0.2 3 strajki brak konkurencji Lokalizacja doskonala Nowe produkty0.1 3 waski zakres Marketing0.2 7 silna rozpoznawalnosc - produktow Wsparcie dla nabywcow0.1 2 kaprysne

23  Gdzie jestesmy obecnie?  Dobra pozycja to polaczenie naszych silnych stron wewnetrznych z mozliwosciami zewnetrznymi Dobra pozycja Jako taka pozycja Jako taka pozycja Slaba pozycja Silne strony Mozliwosci Slabe strony Zagrozenia

24 Ogolna strategia firmy (Co? Gdzie? Kiedy?) Konkurencyjnosc rynkowa: ceny Konkurencyjnosc rynkowa: produkty Poglebienie Poszerzenie expansionrynku rynku Poszerzenie Poszerzenie rynku i poglebienie rynku Obecne rynki Obecne produkty Nowe rynki Nowe produkty

25 Pierscionek, rys 52

26 Pierscionek, rys 53

27 Żródło: Pająk, Rys 2.10

28 Żródło: Pająk, Rys 3.3

29 Ever wonder how some people could do more than100%? Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? Have you been to those meetings where someone wants you to achieve over 100%? How about achieving 103%? Here's a little scorecard math that might prove helpful. What makes life 100%? If, A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z is represented as: Then, H A R D W O R K = = 98% K N O W L E D G E = = 96% But, A T T I T U D E = = 100% and B U L L... T = = 103% So, it stands to reason that hard work and knowledge will get you close, attitude will get you there, but bull..t will put you over the top (Anonymous)


Pobierz ppt "W3. Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google