Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Studium przypadku KOPIARKI S.A.. 2 27.01.2008 Warszawa KOPIARKI S.A. jest przedsiębiorstwem wydzielonym z koncernu produkującego sprzęt elektroniczny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Studium przypadku KOPIARKI S.A.. 2 27.01.2008 Warszawa KOPIARKI S.A. jest przedsiębiorstwem wydzielonym z koncernu produkującego sprzęt elektroniczny."— Zapis prezentacji:

1 Studium przypadku KOPIARKI S.A.

2 Warszawa KOPIARKI S.A. jest przedsiębiorstwem wydzielonym z koncernu produkującego sprzęt elektroniczny KOPIARKI S.A. ELECTRONICS A.G.

3 Warszawa Wyniki wydzielonego przedsiębiorstwa od kilku lat nie przedstawiają się zbyt optymistycznie mln. Euro mln. Euro 22 mln. Euro Konkurencja osiąga o wiele lepsze wyniki!

4 Warszawa Zastosowane narządzie analizy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 1.Analiza szans i zagrożeń 2.Analiza kluczowych czynników sukcesu 3.Analiza mocnych i słabych stron

5 Warszawa Kopiarki SA na tle sektora – analiza 5 sił Portera (Analiza szans i zagrożeń) Konkurenci w sektorze Potencjalni wchodzący Nabywcy Dostawcy Substytuty

6 Warszawa Konkurenci w sektorze Rynek podzielony pomiędzy 10 głównych graczy (w tym Kopiarki SA) Mniejsze przedsiębiorstwa zostały wykupione lub zbankrutowały Główni konkurenci KOPIARKI S.A. to: –lider rynku pochodzący z USA( 30%), –producent z Afryki Południowej (18%) –Producent z Japonii (14%)

7 Warszawa Substytuty Drukarki komputerowe Urządzenia wielofunkcyjne Biuro pozbawione papieru

8 Warszawa Potencjalni wchodzący Niewielkie zagrożenie Ewentualne ryzyko wynika z fuzji mniejszych przedsiębiorstw

9 Warszawa Dostawcy Duża liczba dostawców standardowych części Niewielka liczba dostawców specjalnych komponentów o zadowalającej jakości (elementy fotoelektryczne)

10 Warszawa Nabywcy (klienci) Trzy segmenty rynku: Biura i gospodarstwa domowe (SOHO) – 28% Punkty ksero (w tym uniwersytety i biblioteki) – 31% Duże przedsiębiorstwa – 41% Dwa obszary działania Segment wysokich cen (zastosowania profesjonalne) Segment masowy (SOHO + punkty ksero)

11 Warszawa Punkt widzenia klienta (kluczowe czynniki sukcesu) Cena Coraz istotniejszy element konkurowania. Słaba pozycja Kopiarki (konieczność rezygnacji z wysokich marż). Overengineering produktów. Pewność funkcjonowania Jeden z ważniejszych elementów dla klienta. Kopiarki w drugiej połowie stawki Jakość Postrzegana jako oczywista Funkcjonalność Nietypowe funkcjonalności oczekiwane w segmencie wysokich cen. Być może Kopiarki SA mają zbyt rozbudowaną funkcjonalność Obsługa posprzedażna Oczekiwane jest aktywne doradzanie klientom, a nie wyłącznie akwizycja

12 Warszawa Łańcuch wartości (mocne i słabe strony) RozwójZaopatrzenieProdukcjaSprzedaż Nie odstaje specjalnie od konkurentów Brak jednak innowacyjnych pomysłów Istotny czas wejścia na rynek Nie odstaje specjalnie od konkurentów Brak jednak innowacyjnych pomysłów Istotny czas wejścia na rynek Problemy z krytycznymi komponentami Standardowe komponenty zbyt drogo Brak umów długoterminowych Problemy z krytycznymi komponentami Standardowe komponenty zbyt drogo Brak umów długoterminowych Duży potencjał redukcji kosztów Zbyt głęboki proces produkcji Wysokie koszty pracy w kraju Duży potencjał redukcji kosztów Zbyt głęboki proces produkcji Wysokie koszty pracy w kraju Filie w sklepach i centrach handlowych Kosztowna współpraca ze sklepami branżowymi Stara struktura funkcjonalna Pełne wykorzystanie mocy przerobowych Nowe media? Filie w sklepach i centrach handlowych Kosztowna współpraca ze sklepami branżowymi Stara struktura funkcjonalna Pełne wykorzystanie mocy przerobowych Nowe media?

13 Warszawa Punkt widzenia pracownika Pracownicy identyfikują się z firmą, co nie znajduje odzwierciedlenia w poprawie efektywności Duże przeciążenie pracą Obniżona motywacja

14 Warszawa BSC – metodologia wdrożenia 1.Klaryfikacja strategii: 1.Dyskusja nad obecnymi i docelowymi klientami 2.Wybór celów strategicznych 2.Budowa mapy strategii 1.Przypisane celów do poszczególnych perspektyw 2.Powiązanie celów w związki przyczynowo-skutkowe 3.Wybór miar i wartości docelowych dla wybranych celów strategicznych 4.Inicjatywy strategiczne


Pobierz ppt "Studium przypadku KOPIARKI S.A.. 2 27.01.2008 Warszawa KOPIARKI S.A. jest przedsiębiorstwem wydzielonym z koncernu produkującego sprzęt elektroniczny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google