Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Marketing Analiza.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Marketing Analiza."— Zapis prezentacji:

1 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku

2 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Potrzeby, Pragnienia, Popyt Wartość, Satysfakcja, Jakość Produkty Wymiana, Transakcje, Relacje Rynki MARKETING

3 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Siły wywierające wpływ na strategię marketingową Nabywcy Promocja Produkt CenaDystrybucja Segmentacja Rynek docelowy Pozycjonowanie Przewaga konkurencyjna Dostawcy Konkurencja Kanały dystrybucji Społeczeństwo

4 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Łańcuch wartości DostawcaProducentKlient

5 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Klient IndywidualnyInstytucjonalny Zadanie grupowe – kto jest naszym klientem... ?????? Pamiętaj, że: Zadowolony klient dostarczy Tobie nowych klientów... Taniej jest utrzymać klienta niż zdobyć nowego... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 1

6 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Klient Oczekuję: 1.Zdefiniowania klienta 2.Charakterystyki klienta – rodzaj, cechy, lokalizacja, inne... Do pracy...

7 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Model zachowania organizacji na rynku Otoczenie Centrum Decyzyjne Reakcje Nabywcy Uczestnicy: użytkownicy, doradcy, dokonujący zakupu, decydenci, strażnicy

8 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Model zachowania organizacji na rynku Uświadomienie problemu Ogólne określenie potrzeby Specyfikacja produktu Poszukiwanie dostawcy Zbieranie ofert Wybór dostawcy Specyfikacja zamówienia Ocena wykonania

9 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Promocja Produkt CenaDystrybucja Marketing MIX - budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa

10 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Produkt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: -nazwa, jakość, znak towarowy, opakowanie.... -A marka ????? Jakość Kolor Opakowanie Kształt Usługi Kredyt DostawaGwarancja Pamiętaj, na ten sam pomysł wpadły właśnie inne 4 osoby

11 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Cykl życia produktu: WPROWADZENIE, WZROST, DOJRZAŁOŚĆ, SPADEK Przychody Czas innowacja lub nowy produkt

12 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – definiuję produkt... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 1.Jaki produkt 2.Jaki jest trzon produktu 3.Jakie jest otoczenie produktu 4.Dlaczego mój produkt będzie lepszy od konkurencji... 2

13 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Cena Cena postulowana versus cena transakcyjna Rabat Za płatność gotówką, Za ilość, Wynagrodzenie wierności, Za czas, Za odbiór, Za usługi, Za czas zamówienia,..... Polityka cenowa: - Zwiększenie obrotu, - Zwiększenie zysku, - Polityka dyskontowa, - Polityka wysokich cen. pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś, kto sprzeda taki sam produkt taniej...

14 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Cena Kształtowanie cen: 1.Zorientowane na konkurencję, 2.Zorientowane na popyt 3.Zorientowane na koszty (koszty stałe, koszty zmienne...) Czy popyt na Twój produkt jest rzeczywiście elastyczny ???

15 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – definiuję cenę... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 1.Jak obliczę cenę 2.Jaki system rabatowy będę stosować

16 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Dystrybucja Producent Konsument Kanał bezpośredni Kanał z jednym pośrednikiem Kanał z dwoma pośrednikami Detal Hurt... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty Jak wygląda proces realizacji sprzedaży...

17 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – definiuję dystrybucję... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 1.Kierunki dystrybucji 2.Kanały dystrybucji 3.Koszt i organizacja dystrybucji... 4

18 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Sprzedaż osobistaReklama – komunikacja z rynkiem Promocja dodatkowa Public relations Promocja

19 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Promocja Reklama – komunikacja z rynkiem Reklama informująca Reklama zachęcająca Reklama przypominająca Reklama produktu Reklama firmy Uwarunkowania: Reklama indywidualna – wspólna ? Media? Zasięg? Koszt? Koszt na Cel: Przedmiot: Efekty?????

20 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Wykorzystać Internet... Budowa strony WWW Rejestracja domeny Pozycjonowanie strony w przeglądarkach internetowych Reklamowanie przez Internet... Możliwość komunikacji z klientem Możliwość dokładnej prezentacji oferty Inne możliwości... Promocja

21 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – definiuję promocję... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 1.Media promocji 2.Koszt promocji 3.Kierunki promocji a Internet ??? 5

22 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Rynek Potencjalny, Wschodzący, Dojrzały. Konsumenta, Producenta, Rządowy, Pośredników, Przemysłowy.

23 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Rynek - badanie Etapy badań marketingowych Określenie problemu badawczego i celu badania Projektowanie i przeprowadzenie badania: -wybór źródeł informacji -określenie metod zbierania danych -wybór próby badawczej -zebranie danych Analiza danych i prezentacja wyników Rodzaje badań marketingowych I. Badania reklamy: -badania motywacyjne -badania środków reklamy -badania efektywności reklamy III. Badania produktu: -Akceptacja nowego produktu -Badania nad produktami konkurencji -Testowanie istniejących produktów -Badanie wzorców opakowań II. Badania ekonomiczne: -Prognozy długo i krótko okresowe -Badanie tendencji rynkowych -Badania cen IV. Badania rynku i sprzedaży: -Pomiar potencjału rynku -Analiza udziału w rynku -Identyfikacja cen charakterystycznych rynku - Analiza sprzedaży -Badanie kanałów dystrybucji -Testy rynkowe -Panel konsumentów

24 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Rynek - badanie PRZYGOTOWANIE BADANIA ZBIERANIE DANYCH ZE ŹRÓDEŁ WTÓRNYCH I PIERWOTNYCH REDUKCJA I WSTEPNA PREZENTACJA DANYCH ANALIZA DANYCH PREZENTACJA WYNIKÓW

25 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Analiza rynku – model 5 sił Portera Konkurencja na rynku Siła dostawcówSiła nabywców Możliwość wejścia na rynek Zagrożenie substytutami

26 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Analiza rynku – model 5 sił Portera Konkurencja na rynku Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia

27 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – oceniam konkurencję na rynku... KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU1.Wielkość rynku 2.Rozwój rynku 3.Udziały w rynku 4.Liczba konkurentów 5.Bariery wyjścia 6

28 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Analiza rynku – model 5 sił Portera Możliwość wejścia na rynek Zagrożenie substytutami Możliwość substytucji Bariery wejścia Atrakcyjność rynku

29 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – oceniam zagrożenie substytucją oceniam możliwość wejścia na rynek KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 7

30 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Analiza rynku – model 5 sił Portera Siła dostawcówSiła nabywców Liczba Koncentracja Liczba Koncentracja

31 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Zadanie grupowe – oceniam siłę dostawców oceniam siłę nabywców KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 8

32 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.... a wszystkie opracowane informacje wpisuję w Plan Marketingowy Asortyment produkcji i usług Program ilościowy i wartościowy produkcji Odbiorcy Konkurenci Sytuacja rynkowa Ceny zbytu Dystrybucja Działalność marketingowa


Pobierz ppt "Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich. Marketing Analiza."

Podobne prezentacje


Reklamy Google