Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Symulacja sesji plenarnej. Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Symulacja sesji plenarnej. Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie."— Zapis prezentacji:

1 Symulacja sesji plenarnej

2 Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie poprawek 3.Przygotowanie się do posiedzenia w grupie i do sesji plenarnej 4.Wcielenie się w rolę członka EKES-u 5.Bruksela: posiedzenie w grupie 6.Bruksela: debata i głosowanie na sesji plenarnej

3 1. Przeczytanie i analiza opinii Mobilna młodzież

4 Jak wygląda opinia? Zawartość opinii 1. Wstęp Streszczenie Kontekst Uwagi ogólne Wnioski i zalecenia

5 2. Wybór grupy, przygotowanie i przesłanie poprawek Każdy uczeń wybiera grupę EKES-u, którą będzie reprezentować: Grupę I, Grupę II albo Grupę III Poprawki: od 1 do 3 poprawek na szkołę (w dowolnym języku) Termin nadsyłania poprawek i przydziału do grupy: 31 marca 2011 r.

6 Na czym polegają poprawki? Możliwe działania: Skreślić Zastąpić Skreślić i zastąpić w całym tekście Skreślić punkt Zastąpić słowo Dodać nowy punkt + Przedstawienie racji w krótkim uzasadnieniu

7 Skreślić Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

8 Zastąpić Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Zastąpić 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 20 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

9 Skreślić i zastąpić w całym tekście Tekst oryginalny: 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić i zastąpić w całym tekście 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

10 Skreślić punkt Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić punkt 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

11 Zastąpić słowo Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Zastąpić słowo 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć konkretny ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

12 Dodać nowy punkt Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Dodać nowy punkt 1.3 b ) Komitet wyraża pragnienie, by wszyscy obywatele europejscy byli poinformowani o celach wyznaczonych w zakresie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych na świecie, oraz by przeprowadzono masową kampanię informacyjną na ten temat, zwłaszcza w miejscach publicznych i środkach komunikacji.

13 3. Przygotowanie się do posiedzenia w grupie i do sesji plenarnej EKES przesyła dokument zawierający wszystkie zaproponowane poprawki. Przed przyjazdem do Brukseli należy zapoznać się z tym dokumentem, by być gotowym do dyskusji na jego temat podczas posiedzenia w grupie i na sesji plenarnej.

14 4. Wcielenie się w rolę członka EKES-u 3 uczniów wcieli się w rolę członków EKES-u i będzie reprezentowało swoją klasę w Brukseli. Każdy uczeń reprezentuje wybraną uprzednio grupę EKES-u: Grupę I, Grupę II albo Grupę III

15 5. Bruksela: posiedzenie w Grupie Każda Grupa musi porozumieć się co do pięciu poprawek, które przedłoży podczas sesji plenarnej.

16 6. Bruksela: sesja plenarna Debata i głosowanie nad opinią, która najlepiej odzwierciedla interesy obywateli.

17 Kolej na was!


Pobierz ppt "Symulacja sesji plenarnej. Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google