Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja maturalna Krzysztof Trynkiewicz. E-maile formalne Witam,Witam, Cena 50 zł netto obejmuje przedłużenie ważności domeny o 1 rok oraz dostęp.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja maturalna Krzysztof Trynkiewicz. E-maile formalne Witam,Witam, Cena 50 zł netto obejmuje przedłużenie ważności domeny o 1 rok oraz dostęp."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja maturalna Krzysztof Trynkiewicz

2 e formalne Witam,Witam, Cena 50 zł netto obejmuje przedłużenie ważności domeny o 1 rok oraz dostęp do Panelu administracyjnego. W zakresie umieszczenia strony konieczna będzie rejestracja konta Business bądź Business Server - ofertę znajdzie Pan na stronie W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji. Pozdrawiam, Grzegorz Ś. BOK home.pl Źródło: własne

3 Skryptualizacja języka Brak kontekstu wizualnego Brak kontekstu wizualnego Zanikanie funkcji fatycznej komunikatu na rzecz przekazu faktów Zanikanie funkcji fatycznej komunikatu na rzecz przekazu faktów Duża ilość czasu na staranne i precyzyjne przygotowanie komunikatu Duża ilość czasu na staranne i precyzyjne przygotowanie komunikatu Komunikacja asynchroniczna – pod nieobecność rozmówcy Komunikacja asynchroniczna – pod nieobecność rozmówcy Chat Emotikony jako ekwiwalent kontekstu wizualnego Emotikony jako ekwiwalent kontekstu wizualnego Konstrukcje językowe charakterystyczne dla wypowiedzi oralnej (funkcje fatyczne w komunikacie) Konstrukcje językowe charakterystyczne dla wypowiedzi oralnej (funkcje fatyczne w komunikacie) Spontaniczność wypowiedzi Spontaniczność wypowiedzi Komunikacja synchroniczna – przy obecności rozmówcy Komunikacja synchroniczna – przy obecności rozmówcy Źródło: Liternet.pl

4 Różnorodność języka Internetu Celowe lub nieumyślne łamanie zasad ortografii Celowe lub nieumyślne łamanie zasad ortografii Nieużywanie znaków interpunkcyjnych Nieużywanie znaków interpunkcyjnych Stosowanie wielkich liter jako WYKRZYKNIEŃ Stosowanie wielkich liter jako WYKRZYKNIEŃ Podkreślanie informacji dzięki drukowi Podkreślanie informacji dzięki drukowi R O Z S T R Z E L O N E M U Wyróżnianie wyrazów istotnych przez __podkreślenia__ Wyróżnianie wyrazów istotnych przez __podkreślenia__ Stosowanie prefiksów: , e-text, e-money Stosowanie prefiksów: , e-text, e-money p34k, czyli język hackerów dla lamerów p34k, czyli język hackerów dla lamerów Stosowanie WieLKicH LiTeR do ubarwienia wyglądu Stosowanie WieLKicH LiTeR do ubarwienia wyglądu Język obelżywy jako norma, a niekiedy wymóg – grupa usenetowa alt.tasteless Język obelżywy jako norma, a niekiedy wymóg – grupa usenetowa alt.tasteless

5 Cechy komunikatu w Internecie Szybkość przekazu wiadomości Szybkość przekazu wiadomości Konkretne ujęcie istoty informacji Konkretne ujęcie istoty informacji Zwięzłość przekazywanej treści Zwięzłość przekazywanej treści Jawne, jednoznaczne źródło Jawne, jednoznaczne źródło Źródło: Netykieta

6 Studium przypadku Witaj, Maciuś! Witaj, Maciuś! Cześć, Kasiu! Cześć, Kasiu! Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Jak Tobie poszło? Jak Tobie poszło? Nienajlepiej – oblałam… Nienajlepiej – oblałam… Jak to się stało? Jak to się stało? Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Dobrze, poczekam. Dobrze, poczekam.… Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Cześć! Cześć! Źródło: Własne

7 Skrótowce w Internecie Literowce, np. WWW Literowce, np. WWW Głoskowce, np. LOL Głoskowce, np. LOL Grupowce, np. Mobo Grupowce, np. Mobo Skrótowce mieszane, np. MacOS Skrótowce mieszane, np. MacOS Skrótowce złożeniowe, np. mBank Skrótowce złożeniowe, np. mBank Źródło: Wikipedia

8 Neologizmy, anglicyzmy Łączenie dwóch słów, często anglicyzmów, np. netspeak, freeware, cybersex, hotmail Łączenie dwóch słów, często anglicyzmów, np. netspeak, freeware, cybersex, hotmail Przykłady spolszczeń wybranych neologizmów: Przykłady spolszczeń wybranych neologizmów: interface – międzymordzie click – tupnąć, mlasnąć joystick – manipulator drążkowy Plug&Play – wsadź i baw się Źródło: Cyberjęzyk

9 Język chatów Na powitanie: sup, siema, yo, whazu, elo Na powitanie: sup, siema, yo, whazu, elo Na pożegnanie: gtg, cu, cya, l8r, gn Na pożegnanie: gtg, cu, cya, l8r, gn W trakcie rozmowy: imho, btw, thx, afk, brb, zw W trakcie rozmowy: imho, btw, thx, afk, brb, zw Studium przypadku: swp Studium przypadku: swp Studium przypadków: gl, hf, gg, pwnd Studium przypadków: gl, hf, gg, pwnd Wyrażanie radości: lol, lmao, rotfl Wyrażanie radości: lol, lmao, rotfl Źródło: Gry-OnLine, Internet

10 Studium przypadku hi! hi! siema! siema! Byłam na egzaminie z prawka… Byłam na egzaminie z prawka… i? i? Oblałam… Oblałam… Jak to się stało? Jak to się stało? zw tel zw tel k k… Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Tyle dobrze. Gtg, cu l8r! Tyle dobrze. Gtg, cu l8r! bye! bye! Źródło: Własne Witaj, Maciuś! Witaj, Maciuś! Cześć, Kasiu! Cześć, Kasiu! Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Jak Tobie poszło? Jak Tobie poszło? Nienajlepiej – oblałam… Nienajlepiej – oblałam… Jak to się stało? Jak to się stało? Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Dobrze, poczekam. Dobrze, poczekam.… Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Cześć! Cześć!

11 Studium przypadku: nieporozumienie urodzinowe hi hi cze :) cze :) …w sprawie tej soboty… nie wiem, czy będę miała ochotę siedzieć w takim gronie :/ …w sprawie tej soboty… nie wiem, czy będę miała ochotę siedzieć w takim gronie :/ ej, no proszę Cię. To moje urodziny, zrób mi tą łaskę. Jak Ci się nie spodoba, to pójdziesz. ej, no proszę Cię. To moje urodziny, zrób mi tą łaskę. Jak Ci się nie spodoba, to pójdziesz. ehh, skoro prosisz… dobrze, tylko dla Ciebie :) ehh, skoro prosisz… dobrze, tylko dla Ciebie :) Źródło: Gadu-Gadu

12 Studium przypadku: nieporozumienie urodzinowe hi hi cze :) cze :) …w sprawie tej soboty… nie wiem, czy będę miała ochotę siedzieć w takim gronie :/ …w sprawie tej soboty… nie wiem, czy będę miała ochotę siedzieć w takim gronie :/ ej, no proszę Cię. To moje urodziny, zrób mi tą laskę. Jak Ci się nie spodoba, to pójdziesz. ej, no proszę Cię. To moje urodziny, zrób mi tą laskę. Jak Ci się nie spodoba, to pójdziesz. wiesz co, nie pisz do mnie więcej…. wiesz co, nie pisz do mnie więcej…. Źródło: Gadu-Gadu

13 Nieporozumień ciąg dalszy W biuletynie sejmowym z 10 maja 2001 r. pomieszczono informację o posiedzeniu Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki, która rozpatrywała - jak czytamy - informacje prezesów UKFiS i PKOl "o przygotowaniach do Igrzysk Zimowych SALT ŁĄKĘ 2002 i Letnich ATENY 2004".W biuletynie sejmowym z 10 maja 2001 r. pomieszczono informację o posiedzeniu Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki, która rozpatrywała - jak czytamy - informacje prezesów UKFiS i PKOl "o przygotowaniach do Igrzysk Zimowych SALT ŁĄKĘ 2002 i Letnich ATENY 2004". Źródło: Wprost

14 Czytelnosc i pozbawionych znakow diakrytycznych Zwrot kosztow za dojazd na rozmowe kwalifikacyjna:Zwrot kosztow za dojazd na rozmowe kwalifikacyjna: No wlasnie - jakie sa wasze doswiadczenia w tej materii?? Bowiem jakby nie patrzec - przejechanie kilkuset kilometrow wiaze sie juz z pewnym wydatkiem - a przeciez jesli rekrutacja jest kilkuetapowa to trzeba sie u przyszlego pracodawcy stawic pare razy. No wlasnie - jakie sa wasze doswiadczenia w tej materii?? Bowiem jakby nie patrzec - przejechanie kilkuset kilometrow wiaze sie juz z pewnym wydatkiem - a przeciez jesli rekrutacja jest kilkuetapowa to trzeba sie u przyszlego pracodawcy stawic pare razy. Źródło: groups.google.com

15 Studium przypadku hi! hi! siema! siema! bylam na egzaminie z prawka… bylam na egzaminie z prawka… i? i? oblalam… oblalam… jak to sie stalo? jak to sie stalo? zw tel zw tel k k… oblal mnie za to ze nie popatrzylam w lusterko cofajac. bardzo mi smutno. oblal mnie za to ze nie popatrzylam w lusterko cofajac. bardzo mi smutno. faktycznie, nieciekawa sytuacja. faktycznie, nieciekawa sytuacja. ale przynajmniej polal sie kawa jak zahamowalam! haha! ale przynajmniej polal sie kawa jak zahamowalam! haha! tyle dobrze. gtg, cu l8r! tyle dobrze. gtg, cu l8r! bye! bye! Źródło: Własne hi! hi! siema! siema! Byłam na egzaminie z prawka… Byłam na egzaminie z prawka… i? i? Oblałam… Oblałam… Jak to się stało? Jak to się stało? zw tel zw tel k k… Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Tyle dobrze. Gtg, cu l8r! Tyle dobrze. Gtg, cu l8r! bye! bye!

16 Ekwiwalenty uczuć hehe i haha hehe i haha lol, lmao, rotfl lol, lmao, rotfl ledwo żyję ze śmiechu, aż parsknąłem na monitor, smutno mi się zrobiło, wywołałaś uśmiech na mojej twarzy ledwo żyję ze śmiechu, aż parsknąłem na monitor, smutno mi się zrobiło, wywołałaś uśmiech na mojej twarzy

17 Ekwiwalenty uczuć :/ :/ :) :) ;) ;) :> :> :P :P :D :D 0_o 0_o (-_-) (-_-)

18 Studium przypadku hi hi siema siema bylam na egzaminie z prawka… bylam na egzaminie z prawka… i? i? oblalam… oblalam… jak to sie stalo? jak to sie stalo? zw tel zw tel k k… oblal mnie za to ze nie popatrzylam w lusterko cofajac :( oblal mnie za to ze nie popatrzylam w lusterko cofajac :( :/ :/ ale przynajmniej polal sie kawa jak zahamowalam! :> ale przynajmniej polal sie kawa jak zahamowalam! :> :) gtg, cu l8r :) gtg, cu l8r bye bye Źródło: Własne Witaj, Maciuś! Witaj, Maciuś! Cześć, Kasiu! Cześć, Kasiu! Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Byłam na egzaminie z prawa jazdy… Jak Tobie poszło? Jak Tobie poszło? Nienajlepiej – oblałam… Nienajlepiej – oblałam… Jak to się stało? Jak to się stało? Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Zaraz wrócę i powiem, muszę tylko odebrać telefon. Dobrze, poczekam. Dobrze, poczekam.… Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Już jestem! Oblał mnie za to, że nie popatrzyłam w lusterko cofając. Bardzo mi smutno. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Faktycznie, nieciekawa sytuacja. Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Ale przynajmniej polał się kawą jak zahamowałam! Haha! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Tyle dobrze. Muszę już lecieć, porozmawiamy później. Do usłyszenia! Cześć! Cześć!

19 Studium przypadku: podsumowanie Czytelność uległa poprawie Czytelność uległa poprawie Komunikat pozostał bez zmian Komunikat pozostał bez zmian Ilość użytych znaków zmalała z 430 do 197 Ilość użytych znaków zmalała z 430 do 197 Czas potrzebny na przeprowadzenie rozmowy zmniejszył się trzykrotnie Czas potrzebny na przeprowadzenie rozmowy zmniejszył się trzykrotnie Szybkości reakcji rozmówców zwiększyły się – czas oczekiwania na odpowiedź zmniejszył się Szybkości reakcji rozmówców zwiększyły się – czas oczekiwania na odpowiedź zmniejszył się Źródło: Własne

20 Koniec


Pobierz ppt "Prezentacja maturalna Krzysztof Trynkiewicz. E-maile formalne Witam,Witam, Cena 50 zł netto obejmuje przedłużenie ważności domeny o 1 rok oraz dostęp."

Podobne prezentacje


Reklamy Google