Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zastosowanie Internetu i technik komputerowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na podstawie badań ankietowych)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zastosowanie Internetu i technik komputerowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na podstawie badań ankietowych)"— Zapis prezentacji:

1 Zastosowanie Internetu i technik komputerowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na podstawie badań ankietowych)

2 Hipoteza badawcza: Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii wzrasta zainteresowanie edukacją prowadzoną na odległość, za pośrednictwem komputerów, z wykorzystaniem Internetu.

3 Cele wizyt w Internecie: komunikacja informacja edukacja rozrywka

4 Informacje poszukiwane w Internecie przez uczących się języka polskiego 85% 40% 27% 20% 5% Znaczenie słów Pisownia Reguły gramatyczne Ćwiczenia Wymowa

5 Pozostałe informacje szukane przez uczących się na stronach internetowych: historia Polski polska kultura geografia Polski podręczniki do nauki języka polskiego słowniki

6 Kompetencje, które uczący się chcieliby rozwijać za pośrednictwem Internetu 0%10%20%30%40%50%60%70%80% Czytanie ze zrozumieniem Słuchanie ze zrozumieniem Mówienie Pisanie Słownictwo Gramatyka

7 Kompetencje, które uczący się chcieliby rozwijać za pośrednictwem kursu multimedialnego 0% 10%20% 30%40% 50% 60%70% 1 Czytanie ze zrozumieniem Pisanie Mówienie Słuchanie ze zrozumieniem Gramatyka Słownictwo

8 Wiarygodność i miarodajność testowania za pośrednictwem Internetu – opinie 48% 44% 4% 0% Raczej nie Raczej tak Nie wiem Zdecydowanie tak Zdecydowanie nie

9 Wiarygodność i miarodajność testowania za pośrednictwem Internetu Testy powinny zawierać pytania, na które prawidłowa odpowiedź jest w jak najmniejszym stopniu przypadkowa i trudna do szybkiego odnalezienia w pomocach.

10 Efektywność e-learningu w porównaniu z nauczaniem tradycyjnym 52% 24% 16% 8% 0% Raczej nie Nie wiem Raczej tak Zdecydowanie tak Zdecydowanie nie

11 Ocena kursu na podstawie wyników nauczania Wiarygodność ewaluacji => zestawienie kursów online z tradycyjnymi - ta sama treść, różne sposoby przekazu. Brak oceny – potrzeba przeprowadzenia badań.

12 Kompetencje kształcone za pośrednictwem kursów multimedialnych – zestawienie oczekiwań studentów i lektorów [1- słownictwo, 2- słuchanie ze zrozumieniem, 3- gramatyka, 4- czytanie ze zrozumieniem, 5 -mówienie, 6- pisanie] Uczący się Lektorzy 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Uczący się Lektorzy Uczący się 66%58%61%33%57%39% Lektorzy 95%79%63%58%37%

13 Potrzeba korzystania z komputera i Internetu podczas zajęć – deklaracje uczących się i lektorów [1- zdecydowanie tak, 2- raczej tak, 3- nie wiem, 4- zdecydowanie nie, 5- raczej nie] Lektorzy Uczący się 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% Lektorzy Uczący się Lektorzy 64%32%4%0% Uczący się 20%43%25%1%10% 12345

14 Najczęściej pojawiające się uzasadnienia zaprzeciw urozmaicenie procesu kształcenia, łatwiejsze zdobywanie informacji z zakresu gramatyki i ortografii oraz kultury i historii, możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych, dostęp do bieżących informacji możliwość nauki w każdym miejscu na świecie. brak bezpośredniego kontaktu z prowadzącym oraz innymi uczącymi się, konieczność poświęcenia na naukę większej ilości czasu, obecność na stronach internetowych wielu niepoprawnych tekstów i materiałów.

15 Zalety szkoleń tradycyjnych i e-learningowych


Pobierz ppt "Zastosowanie Internetu i technik komputerowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na podstawie badań ankietowych)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google