Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół w Kowalewie rok szkolny 2012/2013
2
Podstawy prawne nadzoru
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
3
EWALUACJA WEDŁUG ROZPORZĄDZENIA
Rozporządzenie MEN z r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324) nazywa ewaluację: „badaniem praktycznym oceniającym” i uznaje je za podstawowe narzędzie tego nadzoru mające wpływ na jakość kształcenia i rozwój szkół i placówek oświatowych.
4
Wymaganie 2.1 Szkoła ma Koncepcję Pracy
Badany obszar Wymaganie 2.1 Szkoła ma Koncepcję Pracy
5
Cel ewaluacji: Stwarzanie optymalnych warunków służących wszechstronnemu rozwojowi uczniów. Analiza i modyfikacja koncepcji pracy szkoły.
6
Czy szkoła ma opracowaną Koncepcje Pracy?
Pytania kluczowe: Czy szkoła ma opracowaną Koncepcje Pracy? W jaki sposób Rada Pedagogiczna przyjęła Koncepcję Pracy? Czy czuję się Pan(i) współautorem(ką) Koncepcji Pracy Szkoły? Czy uczestniczył(a) Pan(i) w pracach nad analizą i/lub modyfikacją Koncepcji Pracy Szkoły? Czy i w jakim stopniu uczniowie i rodzice akceptują koncepcję pracy szkoły? Czy szkoła działa zgodnie z Koncepcją Pracy Szkoły? Czy i w jaki sposób członkowie Rady Pedagogicznej analizują Koncepcję Pracy Szkoły? Czy i w jakim zakresie Koncepcja Pracy Szkoły wymaga aktualizacji?
7
Źródła informacji: Wybrani losowo uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej Wybrani losowo uczniowie klas I – III gimnazjum Wybrani losowo rodzice ankietowanych uczniów Wybrani losowo nauczyciele
8
Metody i narzędzia badawcze:
Ankiety – uczniowie, rodzice, nauczyciele Analiza dokumentów – Plan Pracy Szkoły, Program Wychowawczy i Koncepcja Pracy Szkoły
9
WYNIKI – analiza ankiet i dokumentacji szkolnej
Zbiorcze opracowanie wyników ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli, uczniów i rodziców.
10
Ankieta skierowana do uczniów:
14
Ankieta skierowana do rodziców:
18
Czy szkoła ma opracowaną Koncepcję Pracy Szkoły?
Ankieta skierowana do nauczycieli: Czy szkoła ma opracowaną Koncepcję Pracy Szkoły? Tak. Istnieje odpowiedni dokument. W jaki sposób Rada Pedagogiczna przyjęła Koncepcję Pracy Szkoły? Rada Pedagogiczna przyjęła wypracowaną wspólnie Koncepcję Pracy. Czy czuję się Pan(i) współautorem(ką) Koncepcji Pracy? Zdecydowanie tak.
19
Czy uczestniczył(a) Pan(i) w pracach nad analizą i/lub modyfikacją Koncepcji Pracy Szkoły?
Zdecydowanie tak. Czy i w jaki sposób uczniowie i rodzice zostali zapoznani z Koncepcją Pracy Szkoły? - Rodzice i uczniowie zostali zapoznani z Koncepcją Pracy Szkoły. Odpowiednie zapisy znajdują się w protokołach spotkań z rodzicami. Dokument ten umieszczono również na stronie internetowej szkoły. Czy szkoła działa zgodnie z Koncepcją Pracy Szkoły? - Ankietowani nauczyciele stwierdzają, że szkoła działa zgodnie z wymienionym wyżej dokumentem.
20
Czy i w jaki sposób członkowie Rady Pedagogicznej analizują Koncepcję Pracy Szkoły?
Członkowie Rady Pedagogicznej analizują dany dokument. Analizie podlegają zadania z zakresu dydaktyki, wychowania i opieki. W ramach działań dydaktycznych nauczyciele przeprowadzają diagnozy i opracowują raporty z tych diagnoz. Dokonują analiz sprawdzianów i wyników egzaminów, umożliwia się uczniom uczestniczenie w zajęciach dodatkowych. Analiza działań wychowawczych i opiekuńczych znajduje odzwierciedlenie w sprawozdaniach członków Rady Pedagogicznej z podjętych działań (monitoring, zmiana czasu pracy świetlicy szkolnej). Czy i w jakim zakresie Koncepcja Pracy Szkoły wymaga aktualizacji? - Wyżej wymieniony dokument wymaga aktualizacji. Dokonywana będzie ona w oparciu o wnioski wypracowane podczas Rad Pedagogicznych.
21
Rekomendacje do dalszej pracy:
♪ Kontynuować kontrolę działań znajdujących się w dokumencie, w celu sprawdzenia czy wszystkie założenia są realizowane. ♪ Poddawać Koncepcję Pracy Szkoły modyfikacją przy zaistniałych okolicznościach uzasadniających wprowadzenie zmian. ♪ Przygotować i przeprowadzić ankietę wśród uczniów klas drugich i trzecich gimnazjum dotyczącą kryteriów ocen z zachowania.
22
Zespół ewaluacji mgr Jolanta Bednarczuk mgr Dorota Boruch
mgr Jarosław Konieczny Kowalewo, r.
23
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.