Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole? Debata z zaproszonymi gośćmi, obserwatorami są uczniowie klasy IIIc Gimnazjum im. Lotników Polskich.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole? Debata z zaproszonymi gośćmi, obserwatorami są uczniowie klasy IIIc Gimnazjum im. Lotników Polskich."— Zapis prezentacji:

1 Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole? Debata z zaproszonymi gośćmi, obserwatorami są uczniowie klasy IIIc Gimnazjum im. Lotników Polskich w Mirosławcu

2 Cel debaty Uświadomienie, że wykorzystywanie lokalnych produktów to: mniejsza ilość pokonanych kilometrów, a tym samym mniejsza emisja i zanieczyszczenie powietrza, wspieranie swojej społeczności, a nie międzynarodowych korporacji, świeżość, bezpieczeństwo i możliwość prześledzenia pośredników.

3 Co to jest świadoma konsumpcja i na czym polega? Czy zastanawialiśmy się kiedyś, co kupujemy i skąd pochodzą te produkty? Poprzez świadome wybory konsumenckie można wiele zmienić. W praktyce świadoma konsumpcja oznacza zdobywanie informacji na temat produktów i usług – praktyk stojących za nimi firm, procesu produkcji, możliwości utylizacji – i dokonywanie odpowiedzialnych wyborów. Świadoma konsumpcja to potocznie nazywana wiem, co jem.

4 Rynek unijny W ciągu ostatnich dwudziestu lat wydatki na konsumpcję wzrosły w Unii Europejskiej średnio o 35%, a w 12 nowych krajach członkowskich aż o 75% i tendencja się utrzymuje. Zamieniliśmy się w społeczeństwo konsumpcyjne, gdzie mieć coraz częściej staję się być.

5 Ruch świadomej konsumpcji rozwija się bardzo dynamicznie. W Polsce jest stosunkowo młody, ale już wywarł znaczący wpływ na media i biznes. Dostępność produktów sprawiedliwego handlu i oznaczonych certyfikatami ekologicznymi nie stanowi już żadnego problemu. W krajach takich jak Wielka Brytania, Francja czy Niemcy, świadoma konsumpcja przyjęła już się na dobre. Już połowa Brytyjczyków deklaruje, że dokonała wyboru konsumenckiego w oparciu o społeczną reputację firmy, a połowa, że zrezygnowała z jakiegoś zakupu ze względu na aspekt społeczny czy ekologiczny. 75% regularnie kupuje w lokalnych sklepach i od lokalnych dostawców.

6 Ciekawostka Motywacja bardziej ekonomiczna niż społeczna powoduje, że wiele osób zaczęło racjonalniej patrzeć na kwestię konsumpcji i szukać alternatywy dla zakupu nowych rzeczy. Wymienialnia ubrań, up-cycling (przetwarzanie odpadów w coś o jeszcze większej wartości – np. kanapa ze starej wanny), zakupy na lokalnych targach – wszystko to wróciło do mody.

7 Żywiec Zdrój - misja Firma chce zawsze zaspokajać pragnienia dostarczając zdrowe napoje, których sercem jest woda źródlana. Jako lider buduje odpowiedzialną, cieszącą się zaufaniem firmę.

8 Żywioł gazowany Żywiec Zdrój oferuje to, czego poszukujący naturalnego orzeźwienia potrzebują najbardziej – optymalne nasycenie CO 2 oraz krystaliczną wodę źródlaną, która przyjemnie ugasi każde pragnienie. Żywioł gazowany to woda, wydobywana z ujęcia św. Jana w Mirosławcu, skąd czerpie swoje wartości smakowe i orzeźwiające.

9 Gospodarstwo ogrodnicze – Jarosław Wilmański -Wiosenne nowalijki – rzodkiewka, szczypiorek, sałata -Pomidory -Ogórki

10 Nasze lokalne produkty Miasto Mirosławiec otacza wiele malowniczych wiosek, gdzie miejscowi rolnicy produkują zdrową żywność.

11 Co zyskamy wspierając lokalnych producentów? -Czas – produkty szybko do nas dotrą, -Zdrowie – produkty lokalne nie są nawadniane w sposób sztuczny - Ograniczenie ilości zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery

12 Jak nawiązać współpracę z lokalnymi producentami?


Pobierz ppt "Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole? Debata z zaproszonymi gośćmi, obserwatorami są uczniowie klasy IIIc Gimnazjum im. Lotników Polskich."

Podobne prezentacje


Reklamy Google