Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku ID grupy: 96/98_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Dlaczego po prostu stamtąd.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku ID grupy: 96/98_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Dlaczego po prostu stamtąd."— Zapis prezentacji:

1

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku ID grupy: 96/98_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Dlaczego po prostu stamtąd nie wyszedłem? …., czyli kupuj z głową Semestr/rok szkolny: II/20/2011

3 Konsumpcja – -ostatnia faza procesu gospodarowania, polegająca na zużywaniu wszelkich dóbr i usług w celu bezpośredniego zaspokojenia potrzeb ludzkich.

4 Piramida Maslowa

5 Potrzeby fizjologiczne Każdy człowiek, aby móc normalnie żyć, potrzebuje spełnienia swoich potrzeb, które nazywamy fizjologicznymi

6 PRAWO HOMEOSTAZY Prawo homeostazy mówi o dążeniu do równowagi potrzeb niższego rzędu.

7 Prawo wzmocnienia motywacji Zaliczamy je do potrzeb wyższego rzędu. Według tego prawa zaspokojenie wyższych potrzeb nie powoduje ich zaniku, lecz wręcz przeciwnie, człowiek odczuwa je jako przyjemne i będzie dążył do ich wzmocnienia.

8 Kto jest odpowiedzialny za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w polskich rodzinach?

9 Co jest ważne w wyborze sklepu w którym robi Pan (i) zakupy?

10 EKO ZNAKI 2. Produkt zgodny z normami Unii Europejskiej 5. Eko znak

11 8. Błękitny anioł

12 Katalog praw konsumenta prawo do zaspokajania podstawowych potrzeb, prawo do bezpieczeństwa, prawo do rzetelnej informacji, prawo do wyboru, prawo do wysłuchania głosu konsumenta, prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji, prawo do edukacji konsumenckiej, prawo do życia w zdrowym środowisku;

13 Prawo do zaspokajania podstawowych potrzeb

14 Prawo do bezpieczeństwa

15 Prawo do rzetelnej informacji

16 Prawo do wyboru

17 Prawo do wysłuchania głosu konsumenta

18 Prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji

19 Prawo do edukacji konsumenckiej

20 Prawo do życia w zdrowym środowisku

21 Co to jest reklamacja? Reklamacja to wyrażenie niezadowolenia klienta z zakupu, oczekiwań, które nie zostały spełnione.

22 Aby reklamacja została przyjęta, musisz : udowodnić, że rzecz, którą chcesz reklamować zakupiłeś u danego sprzedawcy, złożyć reklamacje w terminie,

23 Jak złożyć reklamacje wadliwego towaru? Po pierwsze, reklamację składamy do sprzedawcy, Po drugie, reklamację powinniśmy składać na piśmie, najlepiej wysyłając ją listem poleconym do sprzedawcy (za potwierdzeniem odbioru), Po trzecie, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do naszej reklamacji

24 Instytucje wspierające konsumenta

25 Europejskie Centrum Konsumenckie

26 Federacja Konsumentów

27 Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

28 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

29 Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów

30 Praktyczne wskazania dotyczące dziennej diety konsumenta

31 Śniadanie: Herbata dostarcza witaminy: A, B1, B2, C, E i K

32 Jajko zawiera dużo witamin A, D oraz niektórych witamin z grupy B. Można je przyrządzić szybko i w różnych sposobach, także na słodko.

33 Musli Pyszna mieszanka płatków zbożowych, bakalii, orzechów, rodzynek i suszonych owoców.

34 Drugie śniadanie: JogurtJabłko

35 Obiad: Ryba - zdrowe źródło białka, które stanowi jeden z najważniejszych składników pożywienia. Ryż - długoziarnisty obniża poziom cholesterolu.

36 Kolacja: Sałatka warzywna z jajkiem – niskokaloryczna zdrowa przekąska przed snem Szklanka wody do popicia

37


Pobierz ppt "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku ID grupy: 96/98_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Dlaczego po prostu stamtąd."

Podobne prezentacje


Reklamy Google