Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne."— Zapis prezentacji:

1

2 2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU

3 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup produktów codziennego użytku. Odsetek ten utrzymuje się na podobnym poziomie od 2000 r. W jednej piątej gospodarstw domowych popularny jest model wspólnego dokonywania zakupów przez oboje małżonków. Niespełna co dziesiąty mężczyzna w Polsce (8%) bierze na siebie obowiązek robienia zakupów samodzielnie. Na przestrzeni ostatniej dekady obserwuje się spadkową tendencję liczby godzin przeznaczanych na zakupy w ciągu tygodnia. W roku 1992 średnio przeznaczano na sprawunki 5,4 godziny tygodniowo, w roku 1995 odpowiednio 4,3 godziny, w 2005 3,3 godziny, a w 2007 już tylko 3 godziny tygodniowo. 37% Polaków deklarowała w 2007 r podobnie jak w latach poprzednich, iż w piątek oraz sobotę robi największe sprawunki. 35% badanych nie wskazało konkretnego dnia, deklarują bowiem, że robią zakupy wtedy gdy czegoś potrzebują. Od 1998 r. widoczna jest wzrostowa tendencja odsetka osób, które kwotę przeznaczoną na sprawunki w całości lub w większej części wydają na zakupy w sklepach samoobsługowych. W tym roku wyniósł on 46%. Od 2001 r. obserwowany jest również systematyczny spadek liczby osób wydających całość lub większość kwot przeznaczonych na zakupy w sklepach z obsługą sprzedawcy. Polacy podają różne powody wyboru danego sklepu, jako miejsca, w którym najchętniej i najczęściej robią zakupy. Do najważniejszych z nich należą: niskie ceny, wysoka jakość towarów, bliskość miejsca zamieszkania, miła obsługa, atrakcyjność oferowanych towarów, ale również przyzwyczajenie, godziny otwarcia placówek oraz promocje i wyprzedaże. Mniej ważną rolę odgrywa wielkość sklepu, łatwy dojazd, parking, czy też możliwość płacenia kartami płatniczymi i kredytowymi. Waga tego ostatniego czynnika powoli acz systematycznie rośnie.

4 4 Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym

5 5 Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Średnia 1992 - 5,4; 1995 - 4,3; 2000 - 3,6; 2004 - 2,9; 2005 – 3,3.; 2007 – 3,0

6 6 Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy

7 7 Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia

8 8 Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Dla 87% decydujące lub ważneDla 84% decydujące lub ważne

9 9 Preferencje i upodobania zakupowe

10 10 Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków Źródło: Omnibus XII 1998-2005, Pentor.

11 11 Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

12 12 Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych

13 13 Ulubione formy akcji promocyjnych

14 14 Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus XII 2001-2005, Pentor.

15


Pobierz ppt "2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google