Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LOKALNY EKOROZWÓJ Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LOKALNY EKOROZWÓJ Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym."— Zapis prezentacji:

1 LOKALNY EKOROZWÓJ Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym

2 PREZENTACJA WYNIKÓW Część I – podsumowanie badań

3 Czy naprawdę zdrowa i dobra żywność jest taką rzadkością? Czy wszystko co nas otacza jest trucizną naszych czasów, a zdrowa żywność to jedynie rarytas ? Czy w naszym regionie mamy producentów zdrowej, naturalnej, regionalnej, taniej żywności? ~Konfucjusz Kto lubi jeść dobrze, może z głodu umrzeć

4 Czy młodzież naszej szkoły ma świadomość wpływu odżywania na swoje zdrowie? Czy możliwe jest wprowadzenie zdrowej i świeżej żywności do sklepiku szkolnego? Czy lokalni przedsiębiorcy mają szansę zaistnienia w szkolnym sklepiku? Zmienianie nawyków żywieniowych naszych uczniów. Wprowadzenie do sklepiku szkolnego owoców i nabiału. Współpraca sklepiku szkolnego z lokalnymi przedsiębiorcami. Założenia:Cele: Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym

5 W ankiecie uczestniczyło 194 uczniów. W ramach projektu Lokalny Ekorozwój przeprowadziliśmy w szkole ankietę sprawdzającą, czy uczniowie naszej szkoły popierają nasze działania w ramach wprowadzenia zdrowej i świeżej żywności w formie owoców i nabiału do sklepiku szkolnego.

6 Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym W internetowej ankiecie zagłosowało 336 internautów Internetowa ankieta została stworzona z myślą o uczniach, którzy nie uczą się w naszej szkole, a nawet mieście, a popierają naszą inicjatywę. Pytania były sformułowane identycznie jak w ankiecie szkolnej.

7 Pytanie I: Czy uważasz, że jesteś świadomy wpływu swojego żywienia na zdrowie i rozwój dziś i w przyszłości? Ankieta w szkoleAnkieta internetowa

8 Uczniowie przyznają, że posiadają wiedzę, która wykazywałaby związek spożywanych produktów na ich zdrowie teraz i w przyszłości. Jedynie ¼ uczniów przyznała, że nie zdaje sobie sprawę o świadomym żywieniu. Wśród uzasadnień padają zwroty: nie uczą nas o tym lub dowiedziałam się sama. Wnioski:

9 Pytanie II: Czy uważasz, że wprowadzenie do sklepików świeżych owoców i nabiału jest dobrym pomysłem? Ankieta w szkole Ankieta internetowa

10 Większość ankietowanych uczniów zgadza się z naszą inicjatywą i popiera nasz pomysł. Świadczy to o potrzebie sprzedawania takich produktów w szkolnym sklepiku. Również internauci wykazali się chęcią uczestnictwa w naszej inicjatywie. Wnioski:

11 Pytanie III: Jaka jest Twoja wiedza na temat zdrowego odżywiania? Ankieta internetowa Ankieta w szkole Wystarczająca 56% Dobra 10% Nie jestem w stanie odpowiedzieć 19% Niewystarczająca 15%

12 Niemal połowa ankietowanych uczniów deklaruje, że ich wiedza na temat zdrowego odżywania jest wystarczająca, jednak nie zdają sobie sprawy z wpływu żywności na rozwój. Tylko ok. 10% ankietowanych wykazuje dobry poziom wiedzy na ten temat. Wnioski:

13 Pytanie IV: Czy uważasz, że wprowadzenie zdrowej żywności do sklepiku przyczyni się do poprawy nawyków żywieniowych wśród młodzieży? Ankieta w szkole Ankieta internetowa

14 Uczniowie przyznają, że chętniej sięgnęliby po jabłko niż batonik. W ankiecie wyrazili swoją aprobatę nie tylko dla pomysłu, ale i dla zmienienia nawyków żywieniowych. Wnioski:

15 Pytanie V: Czy chciałbyś, aby Twoja szkoła uczyła w teorii i praktyce zdrowego odżywiania w okresie naszego rozwoju? Ankieta w szkole Ankieta internetowa

16 Oprócz niewystarczającej wiedzy, uczniowie przyznają, że chętnie uczestniczyliby w organizowanych przez szkołę zajęciach na temat zdrowego odżywiania. To wiedza przydatna w przyszłości – pisze uczeń w uzasadnieniu. Wnioski:

17 ZAPRASZAMY DO DYSKUSJI Część II – debata.

18 Czy wszystko co nas otacza jest trucizną naszych czasów, a zdrowa żywność to jedynie rarytas ? Czy w naszym regionie mamy producentów zdrowej, naturalnej, regionalnej, taniej żywności? Czy naprawdę zdrowa i dobra żywność jest taką rzadkością?

19 Czy uważacie, że w dzisiejszym świecie możemy spotkać się tylko z sytuacjami skrajnymi? Czy można spotkać jedzenie dobre i zdrowe, jednak tanie, być może lokalne? Od fastfoodów, chemii w każdym możliwym posiłku po sklepy ze zdrową żywnością, których ceny zachęcają wyłącznie osoby z dobrą sytuacją ekonomiczną...

20 Czy jesteśmy świadomi, że jesteśmy w stanie w naszym codziennym życiu wpłynąć na rozwój naszego regionu, powiatu, naszego miasta? Co jest lepsze dla zdrowia i regionu: produkty produkowane przez globalne koncerny (napoje gazowane, chipsy, hamburgery, słodycze) czy zdrowa lokalna żywność (przetwory mleczarskie, owoce, warzywa, naturalne soki, chrupki kukurydziane)? Proste czynności, zakup-konsumpcja, produkty lokalne, zdrowa żywność… Czy to wpływa na nas samych i nasze otoczenie?

21 Jak powiat i lokalne władze są w stanie wspomóc lokalnych przedsiębiorców w walce z globalnymi koncernami, obecnymi na każdym kroku w życiu ucznia i nastolatka? Lokalny przedsiębiorca boryka się z ogromną konkurencją globalnych koncernów…

22 Czy jest jakaś możliwość uatrakcyjnienia zdrowej żywności ? Czy zdrowa żywność ma szansę w starciu z modą na szybkie i tanie jedzenie? Sieć barów szybkiej obsługi zachęcają nas milionem gadżetów, promocji, dodatków przede wszystkim dla dzieci, np. zabawki do posiłku itp.

23 Czy zabranianie jedzenia słodyczy, fast-foodów, może zmienić tendencję i zachęcić do jedzenia zdrowej żywności, czy wręcz odwrotnie? Czy wprowadzenie zdrowej żywności do sklepików szkolnych, może zmienić modę na szybkie hamburgery czy popularny kebab? Czy zakazany owoc smakuje najlepiej?

24 Wnioski: Młodzież pragnie zmiany nawyków żywieniowych, która mogłaby zacząć się już od codzienności – szkoły. Zdrowa żywność wymaga większej reklamy, moda na świeże jedzenie nie jest wystarczająca. Lokalni przedsiębiorcy powinni być szczególnie uprzywilejowani pod względem konkurencyjności rynku. Młodzież przyznaje, że w szkole nie mają wyboru odnośnie żywności – zdrowie nie zawsze stawiane jest na pierwszym miejscu.

25 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ. Magdalena Barcz & Maksymilian Siwecki


Pobierz ppt "LOKALNY EKOROZWÓJ Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google