Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO TURYSTYKA WIEJSKA Tomasz Rudomino Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO TURYSTYKA WIEJSKA Tomasz Rudomino Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu."— Zapis prezentacji:

1 CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO TURYSTYKA WIEJSKA Tomasz Rudomino Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu

2 10 Rue Saint Augustin, 75002 PARIS OFFICE NATIONAL POLONAIS DE TOURISME

3 CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO Urlop płatny RTT Czeki Wakacyjne Tourisme Durable FILARY FRANCUSKIEJ TURYSTYKI

4 Congé payé – Płatny urlop wypoczynkowy

5 Lata 30. urlop 12 dni Lata 50. urlop 21 dni Lata 70. wolne soboty i 26 dni Lata 90. RTT

6 1942 Comité Régional de Tourisme NICEA PARYŻ Potencjał CRT – Regionalny Komitet Turystyki

7 1936 : płatny urlop wypoczynkowy we Francji (ustawa z 20.06.1936) 1936 : utworzenie stanowiska podsekretarza stanu ds wypoczynku 1937 : Francuska Federacja Campingów 1942 : ustawodawstwo dotyczące funkcjonowania biur podróży 1944 : Tourisme et Travail (Turystyka i Praca) 1950 : utworzenie « Académie Internationale de Tourisme » (Międzynarodowej Akademii Turystyki) 1950 : pierwsze « villages de vacances » (wioski wakacyjne) Clubu Méditerranée 1956 : ustawa dotycząca 3 tygodni urlopu płatnego

8 1969 : ustawa dotycząca 4 tygodni urlopu płatnego 1986 : utworzenie Maison de la France 1987 : ustawa dotycząca organizacji turystyki 1996 : narodowa strategia dotycząca « développement durable »

9 RTT Réduction du Temps de Travail – skrócony czas pracy

10 Prawo Aubry z 13 czerwca 1998 i 19 stycznia 2000 ustalające tydzień pracy w wymiarze 35 godzin

11 Les Chèques-Vacances (ANCV) – Czeki Wakacyjne

12

13 odpowiedzialność, otoczenie, równowaga

14 Tourisme rural – Turystyka wiejska

15 289 819 nocy w 2014 roku przypadło na turystykę wiejską

16 Gospodarstwa wiejskie: produkcja i sprzedaż na rynku lokalnym

17 Les gi ̂ tes ruraux Obiekty umeblowane usytuowane w naturalnej, wiejskiej przestrzeni, zwykle niezależne, wolno stojące. Można je wynajmować na dowolny okres. Na potrzeby turystów adaptowane są obiekty o wartości historycznej.

18 Les chambres d’ho ̂ tes Pokoje gościnne w domach wiejskich, zamieszkałych przez właściela. Wynajmowane na dowolny okres. Możliwe śniadania lub inne posiłki w gronie rodziny.

19 Les fermes-auberges Miejsca restauracyjne z możliwością zamieszkania. Uczestnictwo w życiu codziennym na farmie. Produkty lokalne. PRAWO LOKALNE, ODPISY PODATKOWE

20 Fermes découvertes (Farmy poznawcze) – gospodarstwa rolnicze przyjmujące turystów indywidulanych lub grupowych w celu zapoznania ich z pracą w gospodarstwie. Gou ̂ ter à la ferme (Degustacja na farmie) : gospodarz przyjmuje turystów w celu prezentacji produktów rolnych ze swojego gopodarstwa i ich degustacji (konfitury, chleb, mleko…) Inne usługi związane z agroturystyką : polowanie, atrakcje dla dzieci, catering, wynajmowanie sal, przyjmowanie camperów…

21

22 Pierwsza francuska sieć sprzedaży i rezerwacji w gospodarstwach wiejskich. « Bienvenue à la ferme » jest również pierwszą siecią na świecie pod względem ilości zarejestrowanych gospodarstw. Zrzeszona w Izbach Rolniczych, sieć proponuje wszechstronną ofertę zgrupowaną w czterech głównych kategoriach : produkty wiejskie, wyżywienie, pobyty i wypoczynek. Oferta ta podlega zaleceniom etycznym i ścisłym regułom narzuconym przez sieć gwarantującym odpowiednią jakość usług.

23

24

25

26 RYNKOWY PROJEKT PARTNERSKI 2015

27

28

29 80% kempingów znajduje się na terenach wiejskich Trasy winne Trasy tematyczne Gastronomia Wypoczynek na wolnym powietrzu

30 Pobyty turystyczne na farmach stanowią część turystyki wiejskiej w ramach aktywnych gospodarstw, które pozwalają zapoznać się z pracą i produktami wsi takimi jak produkcja serów, uczestnictwo w zbiorach, hodowla zwierząt…

31

32

33

34

35

36

37

38

39 Tomasz Rudomino ZOPOT Paryż 10 Rue Saint Augustin, 75002 Paris www.pologne.travel

40 DO ZOBACZENIA W PARYŻU!


Pobierz ppt "CHARAKTERYSTYKA RYNKU FRANCUSKIEGO TURYSTYKA WIEJSKA Tomasz Rudomino Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google