Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czarodziejskie Mandale

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czarodziejskie Mandale"— Zapis prezentacji:

1 Czarodziejskie Mandale
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w przedszkolu nr 134 „słoneczny świat” w poznaniu w roku szkolnym 2014/2015

2 Innowacja pedagogiczna adresowana jest do dzieci przedszkolnych w wieku 5 i 6 lat, tu dotyczy dzieci z „Klubu Franklina”. Sposób ewaluacji: *obserwacja –monitorowanie zaplanowanego działania *eksponowanie prac plastycznych w sali *stawianie dzieciom pytań do rysunku, do zajęć.

3 WNIOSKI W wyniku podjętych działań w ramach innowacji udało się zrealizować jej ideę. Zrealizowano główne założenia tj. Usprawniono koncentrację uwagi Wyćwiczono małą motorykę Pobudzono do aktywności dzieci nieśmiałe, lękliwe, bierne Wdrożono wytrwałość i konsekwencję w działaniu Wdrożono twórcze myślenie Innowacja spotkała się z akceptacją wśród nauczycieli i dzieci z pozostałych grup przedszkolnych Dzieci zainspirowane mandalami wykazały aktywność również po zajęciach (bez nauczyciela prowadzącego) Dzieci są zadowolone z udziału w zajęciach, wykazały się pracowitością a napotkane trudności zostały zniwelowane poprzez własną motywację

4 Oczekiwane efekty Dzięki podjętej innowacji dzieci miały okazję do kształcenia zdolności manualnych, technik rysunku Poznały zasady tworzenia mandali –( „Koło Życia”) Praca w znanym zespole nauczyła dzieci nieśmiałe większej niż dotychczas aktywności i radosnego tworzenia Do tworzenia mandali wg własnej inwencji dzieci dochodziły etapami, ponieważ uczyły się skupienia uwagi i wykonywania czynności wg ustalonych zasad tj. malowanie w ciszy i skupieniu tj. bez pośpiechu i ulubionymi kolorami Rozpoczęcie malowania od środka koła lub od zewnętrznej jego części

5 Czarodziejskie Mandale
Uważam, że zasadne jest kontynuowanie zajęć w kolejnym roku szkolnym, gdyż nastąpiła poprawa w zakresie sfery społeczno-emocjonalnej. „Nie osiąga się pełni poprzez odcinanie części samego siebie, lecz przez integrację przeciwieństw” G. C. Jung

6 Galeria z zajęć

7

8 Ankieta- pytania. Zebranie danych w Tarczę Strzelecką jako graficzna ewaluacja, refleksja, oraz ocena zajęć przez dzieci. 1- Czy zajęcia były interesujące? 2-Czy podoba Ci się sztuka tworzenia mandali? 3-Czy stosowałeś podane reguły/ zasady? 4-Czy chcesz kontynuować zajęcia? 5-Czy malujesz mandale także w wolnym czasie? 6- Czy mandala może być prezentem dla kolegi/koleżanki? 7-Czy podczas rysowania bolała cię rączka?


Pobierz ppt "Czarodziejskie Mandale"

Podobne prezentacje


Reklamy Google