Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

EWALUACJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ REALIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU NR 134 „SŁONECZNY ŚWIAT” W POZNANIU W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "EWALUACJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ REALIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU NR 134 „SŁONECZNY ŚWIAT” W POZNANIU W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 1."— Zapis prezentacji:

1 EWALUACJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ REALIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU NR 134 „SŁONECZNY ŚWIAT” W POZNANIU W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 1

2 Innowacja pedagogiczna adresowana jest do dzieci przedszkolnych w wieku 5 i 6 lat, tu dotyczy dzieci z „Klubu Franklina”. Sposób ewaluacji: *obserwacja –monitorowanie zaplanowanego działania *eksponowanie prac plastycznych w sali *stawianie dzieciom pytań do rysunku, do zajęć. 2

3 WNIOSKI W wyniku podjętych działań w ramach innowacji udało się zrealizować jej ideę. Zrealizowano główne założenia tj.  Usprawniono koncentrację uwagi  Wyćwiczono małą motorykę  Pobudzono do aktywności dzieci nieśmiałe, lękliwe, bierne  Wdrożono wytrwałość i konsekwencję w działaniu  Wdrożono twórcze myślenie Innowacja spotkała się z akceptacją wśród nauczycieli i dzieci z pozostałych grup przedszkolnych Dzieci zainspirowane mandalami wykazały aktywność również po zajęciach (bez nauczyciela prowadzącego) Dzieci są zadowolone z udziału w zajęciach, wykazały się pracowitością a napotkane trudności zostały zniwelowane poprzez własną motywację 3

4 Oczekiwane efekty  Dzięki podjętej innowacji dzieci miały okazję do kształcenia zdolności manualnych, technik rysunku  Poznały zasady tworzenia mandali –( „Koło Życia”)  Praca w znanym zespole nauczyła dzieci nieśmiałe większej niż dotychczas aktywności i radosnego tworzenia  Do tworzenia mandali wg własnej inwencji dzieci dochodziły etapami, ponieważ uczyły się skupienia uwagi i wykonywania czynności wg ustalonych zasad tj. malowanie w ciszy i skupieniu tj. bez pośpiechu i ulubionymi kolorami  Rozpoczęcie malowania od środka koła lub od zewnętrznej jego części 4

5 Czarodziejskie Mandale  Uważam, że zasadne jest kontynuowanie zajęć w kolejnym roku szkolnym, gdyż nastąpiła poprawa w zakresie sfery społeczno-emocjonalnej. „Nie osiąga się pełni poprzez odcinanie części samego siebie, lecz przez integrację przeciwieństw” G. C. Jung 5

6 Galeria z zajęć 6

7 7

8 Ankieta- pytania.  1- Czy zajęcia były interesujące?  2-Czy podoba Ci się sztuka tworzenia mandali?  3-Czy stosowałeś podane reguły/ zasady?  4-Czy chcesz kontynuować zajęcia?  5-Czy malujesz mandale także w wolnym czasie?  6- Czy mandala może być prezentem dla kolegi/koleżanki?  7-Czy podczas rysowania bolała cię rączka? 8 Zebranie danych w Tarczę Strzelecką jako graficzna ewaluacja, refleksja, oraz ocena zajęć przez dzieci.


Pobierz ppt "EWALUACJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ REALIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU NR 134 „SŁONECZNY ŚWIAT” W POZNANIU W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google