Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi."— Zapis prezentacji:

1 INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Rybnej gmina Czernichów, powiat krakowski GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

2 NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE
Jako szkoła zgłosiliśmy jedną DRUGĄ klasę do udziału w projekcie. Klasa liczy 19 uczniów (12 dziewcząt, 7 chłopców). W tym roku szkolnym WYBRALIŚMY do testowania wersję 3 W JEDNYM, czyli realizujemy projekt w wersji abc. Ze względów organizacyjnych zajęcia odbywają się w każdą środę w godz GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

3 Przykłady dotychczas zrealizowanych zajęć z zakresu:
fizyki chemii biologii matematyki geografii informatyki oraz gry ekonomicznej GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

4 Wprowadzenie do gry ekonomicznej
W grze biorą wszyscy uczniowie kl. II a. Ponieważ w projekcie Interblok realizujemy wszystkie etapy, tak samo jest w grze ekonomicznej. Podsumowanie: Zajęcia bardzo ciekawe, choć uczniowie mieli problem z brakiem odpowiedniej ilości czasu do wykonania zadań na stronach internetowych GPW oraz NBP. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

5 Waga Leonardo da Vinci Fizyka GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

6 Waga Leonardo da Vinci. Podsumowanie:
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów, zespoły bardzo sprawnie konstruowały wagi. Posiadali sporo informacji na temat Leonardo da Vinci oraz zasad dynamiki Newtona. Przypomnienia wymagał temat dotyczący dźwigni. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

7 Podnośnik Zajęcia dotyczyły wykonania podnośnika. Obejmowały też poznanie sposobu działania dźwigni dwustronnej, bloku nieruchomego, kołowrotu. Podsumowanie: Zajęcia bardzo ciekawe; na uwagę zasługiwała bardzo duża aktywność wszystkich uczniów w trakcie wykonywania poszczególnych zadań. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

8 Podnośnik GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

9 Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru
Cel zajęć: poznanie jednego z przekształceń matematycznych – obrotu o różne kąty. Podsumowanie: Zajęcia były realizowane dokładnie według scenariusza, uczniowie nie mieli problemów z realizacją poszczególnych kroków. W trakcie zajęć nabyli nowe umiejętności. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

10 Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru.
GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

11 Projektowanie puzzli Uczniowie poznawali cechy figur przystających
Tworzyli różne pary figur przystających Próbowali formatować na różne sposoby komórki tabel w Wordzie oraz wypełniali odpowiednie komórki różnymi kolorami Uczniowie pracowali według scenariusza zajęć korzystając z pracowni komputerowej naszej szkoły GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

12 Projektowanie puzzli. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

13 Co kryje twierdzenie Pitagorasa?
Zajęcia o podwyższonym stopniu trudności Wielu uczniów wymagało pomocy nauczyciela Trudno wykonać polecenia w ciągu 2 lekcji Realizacja 3 kroku bardzo trudna – nie znali pojęcia podobieństwa figur Konstrukcje pozostałych figur uczniowie wykonali samodzielnie GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

14 Twierdzenie Pitagorasa
GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

15 Akustyczny wzmacniacz dźwięku
Cel zajęć: zbadanie właściwości wzmacniania dźwięku na przykładzie drgań słupa powietrza we wnęce rezonansowej. Podsumowanie: Uczniowie potrafili sformułować wnioski w oparciu o wyniki własnych obserwacji. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

16 Wzmacniacz akustyczny
GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

17 Jak powstają skały osadowe?
Cel zajęć: Odczytywanie informacji z profilu geologicznego Opisywanie warunków powstawania wybranych skał osadowych Rozróżnianie skał osadowych Praktyczny: wykonanie profilu skał osadowych zwięzłych Podsumowanie: Uczniowie wykazali znaczną pomysłowość . Forma pracy była niezwykle interesująca i absorbująca (an.). Ilość czasu –wystarczająca. Praktyczna forma pracy – entuzjazm uczniów >> niecierpliwość w części wstępnej. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

18 Jak powstają skały osadowe?
GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

19 Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo-zasadowych
GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

20 Ankiety uczniów Co byś zmienił w zajęciach?
Które formy najbardziej Ci się podobają? GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

21 Wnioski końcowe –spojrzenie od strony Dyrekcji
Ułożenie harmonogramu i jego realizacja w naszej szkole nie sprawia większych trudności, choć wymusiło to pewne reorganizacje w pracy szkoły i nauczycieli prowadzących zajęcia . Przygotowanie ankiet i innych materiałów na zajęcia (m.in. wykonywanie kopii ksero, materiały do wykonywania doświadczeń i eksperymentów) wymagają od szkoły , uczniów i ich rodziców większych nakładów finansowych. Dużym problemem było zmobilizowanie uczniów do wchodzenia na interplatformę i korzystania z założonych dla nich kont. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

22 przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Dziękujemy za uwagę w imieniu nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Rybnej, T. Malik, M. Figa GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ


Pobierz ppt "INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google