Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010."— Zapis prezentacji:

1 Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010

2 Moja mobilność połączyła ze sobą walory poznawcze w zakresie stosowania technik ICT w edukacji, kulturowe, realizowane poprzez wieczory maltańskie i historyczne wycieczki fakultatywne oraz bezcenne funkcje społeczne dzięki nawiązywanym relacjom z nauczycielami z całej Europy.

3 TRAFNOŚĆ PROJEKTU  Perspektywa atrakcyjności narzędzi dla odbiorcy wzmocniła moją chęć kontynuacji poszukiwań i działań projektowych  Moje potrzeby poszerzania kompetencji w zakresie stosowania twórczych narzędzi ICT w pracy dydaktycznej i projektowej zostały w pełni zaspokojone, wręcz przerosły moje oczekiwania.

4 Bogactwo różnorodności najcenniejsze aspekty kursu:  Zróżnicowanie tematyczne  Zdrowy balans pomiędzy programem dydaktycznym i kulturalnym kursu  Nacisk na interakcje społeczne uczestników  Uwalnianie potencjału twórczego poprzez pracę zespołową  Zróżnicowanie ze względu na wiek uczestników, kraj pochodzenia i reprezentowany szczebel edukacji

5 EFEKTYWNOŚĆ PROJEKTU NAKŁADY EFEKTY wzbogacenie bazy stosowanych narzędzi ICT doskonalenie umiejętności językowych poznanie elementów maltańskiej kultury i historii utrzymujące się do dziś relacje z wybranymi uczestnikami kursu starania o pozyskanie grantu przygotowania do kursu, w tym: organizacja pobytu i podróży czas poświęcony na realizację kursu Chciałabym zaznaczyć, iż w moim rozumieniu poczucie satysfakcji nie odnosi się jedynie do rezultatów projektu, ale również do świadomości własnego wpływu na organizację przedsięwzięcia. Efektywność projektu jest więc poza działaniem organizatorów także konsekwencją efektywności samego uczestnika. Ta świadomość uskrzydla.

6 SKUTECZNOŚĆ PODNIESIENIE POZIOMU REALIZOWANYCH PROJEKTÓW UMIEJĘTNOŚĆ POŚŁUGIWANIA SIĘ NARZĘDZIAMI WSPÓŁPRACY MULTIMEDIALNEJ DOBÓR NARZĘDZI DO CELU AKTYWNOŚCI  Skuteczność kursu gwarantował jego w pełni praktyczny charakter  Nieoceniona okazała się także pomoc organizatorów prowadzona online po zakończeniu kursu.

7 ODDZIAŁYWANIE I WPŁYW Zdobyta przeze mnie wiedza i praktyczne umiejętności wykorzystywania narzędzi ICT w pracy stała się bazą materiałową, którą dysponuje przedszkolny Zespół Multimedialny, od tego czasu wspólnie poszerzający zakres naszych kompetencji. Nie bez znaczenia jest wzrost jakości prowadzonych przez Zespół projektów eTwinning. Projektowane aktywności zakładają jak najpełniejszą współpracę dzieci i nauczycieli ze sobą, przy czym oczywisty jest fakt, że także dzieci korzystają z narzędzi Web 2.0 na miarę własnych możliwości, w bezpiecznym wirtualnym środowisku.

8 TRWAŁOŚĆ EFEKTÓW Trwałość efektów jednej mobilności realizuje się poprzez transfer wiedzy na zespół nauczycieli, a następnie stosowanie poznanych narzędzi w pracy wychowawczo - dydaktycznej

9 WYKORZYSTANIE REZULTATÓW Wprowadzanie nowych aktywności służących realizacji przedszkolnej podstawy programowej z użyciem multimediów i interaktywnych narzędzi Wzrost jakości i atrakcyjności prowadzonych przez przedszkole blogów edukacyjnych m.in.: www.sport48.wordpress.com www.ekozywioly.blogspot.com www.emuseums.wordpress.com

10 Wyróżnienie w kategorii „Profesjonalne” dla bloga „Eko Żywioły” w konkursie Blog Roku 2010 Więcej informacji na temat konkursu na stronie: www.ekozywioly.blogspot.com

11 Nasze EDUinspiracje, czyli pierwsze działania na rzecz rozpowszechniania idei kształcenia ustawicznego wśród nauczycieli oraz wykorzystywania multimediów w edukacji Artykuł opublikowany w majowym numerze kwartalnika „Aleja Edukacji”

12 WNIOSKI Uczestnictwo w kursie „ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning” było dla mnie niepowtarzalną szansą rozwoju zawodowego i osobistego. W sposób oczywisty wpłynęło także na jakość pracy dydaktyczno – wychowawczej mojego przedszkola. Najbardziej zauważalne zmiany jakościowe wystąpiły w następujących obszarach: Motywacja do wykorzystywania technik informacyjno - komunikacyjnych Zachęta do refleksyjnego podejścia do wykorzystywania atrakcyjnych metod nauczania w mojej pracy Odświeżenie zainteresowań i zrodzenie się pasji wobec dziedziny, której nauczam Zwiększenie perspektyw zawodowych i motywacja do dalszego rozwoju zawodowego w przyszłości Zachęta do udziału w innych działaniach programu „Uczenie się przez całe życie” Wpływ na stan wiedzy o innych kulturach i systemach edukacyjnych w Europie ROZWÓJ OSOBISTY I ZAWODOWY

13 Wzrost zainteresowania moich uczniów i kolegów tematyką europejską Zachęta dla współpracujących nauczycieli do udziału w podobnych mobilnościach indywidualnych Zachęta dla nauczycieli do udziału w Europejskich Programach Edukacyjnych WPŁYW NA UCZNIÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW WPŁYW NA INSTYTUCJĘ MACIERZYSTĄ Kurs przyczynił się do stosowania nowych metod nauczania w moim przedszkolu Pomógł mi zwiększyć wymiar europejski placówki

14 WNIOSEK KOŃCOWY: Jeśli taka jest perspektywa dokształcania się nauczycieli w naszym kraju, ja mogę uczyć się nie tylko całe życie, ale o co najmniej jeden dzień dłużej! Anna Krzyżanowska, Przedszkole nr 48 z Oddziałami integracyjnymi w Zabrzu


Pobierz ppt "Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google