Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

"Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji".

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: ""Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji"."— Zapis prezentacji:

1 "Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji".

2 Sukces człowieka lub jego brak zaczyna się kiedy jesteśmy mali. Nie każdy ma szczęście aby skorzystać z potencjału rodziny, rodzina czasami może podciąć skrzydła. Pomimo tego rodzaju przeciwności można w życiu odnaleźć sens i drogę. Mówimy o pasjach, miłości i marzeniach. O uniwersalnym zagadnieniu szczęścia i jak do niego dojść. W projekcie Szkoła Dobrych Relacji wykorzystane będą następujące programy pracy: 1.Wychowanie bez porażek Thomasa Gordona (,, Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”; cz. II 2 –,,Bez rywalizacji” cz. III,, Jak rozmawiać z nastolatkiem” ). Program rekomendowany przez ORE. 2. Program „Przyjaciele Zippiego” rekomendowany przez ORE. 3.Zajęcia i diagnoza metodą kinezjologii edukacyjnej poprzedzone diagnozą przy użyciu Platformy do Badań Zmysłów, 4.oraz warsztaty edukacyjno-terapeutyczne z elementami hatha jogi metodą B.K.S. Iyengara dla dzieci i rodziców.

3 Szkoła dla Rodziców -,, Żeby zapalić ogień trzeba samemu płonąć"

4 Opis działań Dla rodziców: Szkoła dla Rodziców 3 części: I część- 33h,,Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” II część-20h-,,Bez rywalizacji”, III część- 21h -,,Dla rodziców dzieci wchodzących w wiek adolescencji” Dla dzieci i rodzin: Trening umiejętności spędzania wolnego czasu rodzinnie- 2. Przyjaciele Zippiego”- zajęcia staro japońską metodą czytania książek kamishibai- cykl 4 spotkań po 60 min 3. Warsztaty z elementami hatha jogi - wspólne spędzanie czasu w formie ćwiczeń fizycznych usprawniających układy psychofizyczne i wpływające na utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Podczas zajęć będziemy również pogłębiać emocjonalną relację między dziećmi i rodzicami w formie fizycznej bliskości, turlania, skakania, przytulania i radości. Zajęcia będą się odbywały w siedzibie żłobka „Małe Żabki” w Zabierzowie.

5 Dla środowiska: 1.Plac zabaw budowa placu /antresoli dla małych dzieci w pobliżu osiedla mieszkaniowego w Zabierzowie 2.Wyposażenie miejsca do zajęć ruchowych: klocki bObles, wyposażenie do kinezjologii edukacyjnej i zajęć jogi (maty, klocki, paski, koce) 3. Kampania medialna dotycząca promocji świadomego rodzicielstwa opartego o budowanie empatycznych relacji rodzinnych 4. Bezpośrednia promocja programów edukacji rodzicielskiej w przedszkolach i szkołach 5. Badanie dojrzałości szkolnej Platformą do Badan Zmysłów - badanie stanu mowy, słuchu, uwagi wzrokowej i uwagi słuchowej. Realizacja projektu obejmuje organizację szkoleń dla rodziców i zajęć dla dzieci w wieku 3-13 lat z terenu o utrudnionym dostępie do ośrodków szkoleniowych. Będą to zajęcia podwyższające kompetencje w zakresie inteligencji emocjonalnej. Grupą docelową będą rodzice i dzieci w wieku 3-10 oraz rodzice dzieci wchodzących w wiek adolescencji ( w wieku lat). Zależy nam na rodzicach, którzy chcą zapobiegać problemom wychowawczym. Mają słaby dostęp do szkoleń z powodu miejsca zamieszkania ale też przez to, że nie są pod opieką pomocy społecznej ani nie mają wysokich zarobków, więc zdani są na swoje skromne środki finansowe.

6 BOBLESY zestaw duńskich zabawek klocki piankowe

7 Warsztaty arteterapeutyczne – „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz też tego dokonać”

8 „Umysł jest jak spadochron, nie działa gdy nie jest otwarty”

9 Proponujemy metody pracy sprzyjające rozwojowi kompetencji funkcjonowania emocjonalnego dorosłych i dzieci oraz kompetencji w zakresie umiejętności pracy z własnym dzieckiem nad poprawą koordynacji ruchowej tak istotnej w zdobywaniu wiedzy ogólnej. Wszystkie proponowane w projekcie metody pracy dostępne są tylko w wyspecjalizowanych placówkach doskonalenia poza systemem akademickim. Z tego powodu mimo wysokiej skuteczności, sprawdzonej w pracy naszych trenerów, nie są to metody i techniki powszechnie znane rodzicom. Szczególnie tym, którzy ze względu na miejsce zamieszkania oraz sytuację finansową mają utrudniony dostęp do zdobycia takich właśnie kompetencji. Dodatkowo sposób organizacji szkoleń zwiększy ich dostępność. Planujemy organizację szkoleń w najbliższym otoczeniu rodziców i dzieci oraz w dogodnym dla nich terminie np. w soboty lub w formie zblokowanej w czasie ferii lub w weekendy. Zależy nam na uzupełnieniu tradycyjnych, często nieskutecznych metod pracy z dzieckiem.

10 Proponowany tu program jest innowacyjny przez to, że koncentruje się na uczeniu dzieci radzenia sobie ze zwykłymi, codziennymi trudnościami w komunikacji i nabywaniu wiedzy i umiejętności w atmosferze współpracy i indywidualnego podejścia do każdego dziecka w oderwaniu od technik rywalizacji. Realizacja projektu dostarczy rodzicom nowych umiejętności w zakresie radzenia sobie w kryzysach wychowawczych, przeciwdziałania niedostosowaniu, agresji i zachowaniom ryzykownym dzieci. Kluczowym składnikiem programu jest rozwijanie komunikacji pomiędzy dziećmi a rodzicami oraz innymi osobami z otoczenia. Program nie tylko przedstawia problemy i trudności ale także koncentruje się na aspektach konstruktywnych takich jak: mocne strony, zdolności, pozytywne emocje, skuteczne wykorzystywanie wsparcia i dostępnych zasobów.

11 W części drugiej rodzice zdobędą umiejętności w zakresie pracy z dzieckiem nad nabywaniem umiejętności słuchania, wnioskowania oraz koordynacji ruchowej metodami niekonwencjonalnymi takimi jak elementy jogi czy kinezjologii edukacyjnej w rozwoju ruchowym. Wzmocnią również więzi rodzinne i sąsiedzkie. Nauczą konstruktywnego spędzania czasu z dzieckiem, który uczy i cieszy. Wysoką jakość realizowanych działań gwarantuje doświadczenie projektodawcy oraz profesjonalna kadra.

12 PRACOWNIA PSYCHOEDUKACJI SUSTINE ul. Słomiana 23/ KRAKÓW tel


Pobierz ppt ""Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji"."

Podobne prezentacje


Reklamy Google