Prezentacja na temat: "MARTYNA PIETRASZEK ALEKSANDRA PIETRZAK Leonardo da Vinci „Sky is the limit – work without borders” 2014."— Zapis prezentacji:

1 MARTYNA PIETRASZEK ALEKSANDRA PIETRZAK Leonardo da Vinci „Sky is the limit – work without borders” 2014

2 Kilka słów o projekcie Leonardo da Vinci to projekt współpracy europejskiej w ramach którego grupa 18 uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu odbyła staż zawodowy, w ramach obowiązkowych praktyk zawodowych.

3 Kilka słów o projekcie 6 elektroników, oraz 12 informatyków przez 2 tygodnie kształciło się w portugalskiej instytucji Fundaçao Escola Profissional de Setúbal. Wcześniej jednak uczniowie odbyli przygotowanie na tle językowym – 50 godzin języka portugalskiego, oraz 25 godzin języka angielskiego technicznego – a także kulturowym i pedagogicznym.

4 Kilka słów o projekcie Potwierdzeniem zdobytej wiedzy i kwalifikacji jest dokument Europass – mobilność.

5 Fundaçao Escola Profissional de Setúbal Fundaçao Escola Profissional de Setúbal (FEPS) została utworzona w 1990 roku z inicjatywy Urzędu Miasta i Ministerstwa Edukacji. FEPS znajduje się w jednym z najlepiej prosperujących regionów kraju, w Setúbal, 50 kilometrów na południe od Lizbony (stolicy kraju).

6 Fundaçao Escola Profissional de Setúbal FEPS jest instytucją o pedagogicznej i finansowej autonomii, co jest zgodne z obowiązującym prawem. Kadra liczy około 120 osób, z czego 100 osób to nauczyciele, a pozostali to kadra administracyjna. Jako szkoła zawodowa FEPS oferuje swoim uczniom w wieku pomiędzy 15 a 25 rokiem życia, szansę na rozwój ich studiów w połączeniu z praktyką.

7 Fundaçao Escola Profissional de Setúbal Uczniowie mogą wybrać spośród szerokiego wachlarza kierunków, a co dla nas najbardziej istotne, różnorodnych kierunków informatycznych i elektronicznych.

8 Setúbal Setúbal miasto satelickie Lizbony w dystrykcie Setúbal w środkowej Portugalii, oddalony od stolicy o 30 km w kierunku południowo- wschodnim. Miejscowość jest położona nad północnym brzegiem zatoki Sado, upodnóża gór Arrábida. W okolicy kolonia delfinów.

9 Setúbal

12 Lizbona Lizbona – stolica i największe miasto Portugalii. Jest również siedzibą dystryktu Lizbona oraz głównym miastem regionu Lizbony. Położona jest przy ujściu Tagu do Atlantyku. W granicach administracyjnych Lizbony mieszka około 600 tys. mieszkańców, a cała aglomeracja ma około 2,6 mln mieszkańców. Obszar dzisiejszej Lizbony zamieszkany był co najmniej od czasów rzymskich. Lizbona

13 Podróż Podróżowaliśmy liniami Lufthansa trasą Kraków – Frankfurt – Lizbona oraz Lizbona – Frankfurt – Katowice

14 Podróż W oczekiwaniu na bagaże, czyli „nadzieja umiera ostatnia…”

15 Zajęcia w FEPS Podzieleni na dwuosobowe grupy, towarzyszyliśmy uczniom, którzy zostali wyznaczeni na naszych opiekunów

16 Zajęcia w FEPS

17 Pierwszego dnia praktyk koordynator projektu, wraz z grupą uczniów zabrała nas na wycieczkę po Setubalu, podczas której mieliśmy okazję poznać miasto. Oprowadzono nas również po placówce, w której mieliśmy zajęcia.

18 Zajęcia w FEPS Razem chodziliśmy na zajęcia zarówno ogólnokształcące, jak i zgodne z naszym profilem nauczania.

19 Zajęcia w FEPS Każda z grup przynajmniej raz została przydzielona do pracy w tzw „Computer Department”. Zajęcia te przebiegały pod okiem dwóch techników odpowiedzialnych za konserwację i naprawę sprzętu komputerowego FEPS.

20 Wydarzenia w FEPS Podczas naszego pobytu w Setubalu, w szkole odbyły się dwa specjalne wydarzenia. Pierwszym z nich był dzień eko. W tym dniu uczniowie zorganizowali „pokaz mody eko”, oraz turniej gier komputerowych, którego warunkiem uczestnictwa było oddanie niepotrzebnych już książek.

21 Wydarzenia w FEPS W przed ostatni dzień naszego stażu, w szkole odbył się tzw „Dzień międzynarodowy”, podczas którego uczniowie z Portugalii, Brazylii i Polski prezentowali piosenki w swoich narodowych językach.

22 Wydarzenia w FEPS

23 Wycieczki W czasie weekendu opiekunowie zorganizowali nam wycieczki. Wraz z przewodnikiem, w sobotę udaliśmy się do Lizbony, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić jej najciekawsze zabytki. W niedzielę natomiast odwiedziliśmy Setúbalską winiarnię, w której od pokoleń wytwarzany jest typowy dla tego regionu Muscatel. Tego samego dnia zwiedziliśmy również zamki znajdujące się w okolicy Setúbalu. Wypłyneliśmy także w rejs po rzece Sado w poszukiwaniu delfinów.

24 Wycieczki - oceanarium W sobotę odwiedziliśmy oceanarium, gdzie mieliśmy okazję oglądać zwierzęta z różnych zakątków świata.

25 Wycieczki - oceanarium

28 Wycieczki - Lizbona

30 Wycieczki – winnica Kolejnego dnia, w niedzielę, wybraliśmy się na obrzeża miasta.

31 Wycieczki – obrzeża Setúbalu Zwiedziliśmy również okoliczne zamki i kościoły.

32 Wycieczki – obrzeża Setúbalu

34 Wycieczki – rejs Jedną z atrakcji turystycznych Setubalu są żyjące w naturalnym środowisku delfiny. Całą grupą wybraliśmy się na rejs po rzece, w której żyją.

35 Wycieczki - rejs

36 Integracja z Portugalczykami (: Portugalscy uczniowie nie zaprzestali na spotkaniach w szkole. Wspólne wyjścia są nieodłącznym elementem dobrze wspominanych praktyk.

37 Integracja z Portugalczykami (:

39 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ (:

Pobierz ppt "MARTYNA PIETRASZEK ALEKSANDRA PIETRZAK Leonardo da Vinci „Sky is the limit – work without borders” 2014."