Prezentacja na temat: "Portugal – Açores, Pico Island 26.04-1.05.2013. Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez."— Zapis prezentacji:

1 Portugal – Açores, Pico Island 26.04-1.05.2013

2 Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez Unię Europejską pod hasłem: "Budujemy Kulturowy Most Przyjaźni". Kolejne tegoroczne spotkanie odbyło się na wyspie Pico (Azory), która wchodzi w skład archipelagu wysp portugalskich. Wyjazd miał na celu poznanie kultury mieszkańców Portugalii. Przez 10 dni poznawałyśmy wyspę Pico, a także stolicę Portugalii - Lizbonę. 24 kwietnia wyruszyłyśmy na podbój Lizbony. To cudowne miasto, położone nad samym Oceanem Atlantyckim. Wieczorami malownicze uliczki tętnią życiem a mieszkańcy są bardzo serdeczni. Niestety miałyśmy zbyt mało czasu, aby zobaczyć każdy zakątek stolicy Portugalii, jednak wystarczył jeden wieczór abyśmy zakochały się w tym miejscu.

3 Następnego dnia miałyśmy samolot na Azory, na wyspę Faial, ponieważ na Pico na którą zmierzałyśmy nie było przystosowanego lotniska dla takich samolotów. Lizbona żegnała nas cudownym słoncem.

4 Lot był dosyć długi, na miejscu byliśmy około południa. Resztę dnia zwiedzaliśmy wyspę Faial. Następnie popłynęliśmy na docelową wyspę Pico. Niestety jak się okazało większość z nas kiepsko znosi rejsy łodzią na oceanie. Po dopłynięciu doszło do spotkania z naszymi rodzinami.

5 26 kwietnia rozpoczęło się spotkanie Comeniusa z przedstawicielami wszystkich krajów członkowskich. Zostaliśmy powitani koncertem gitarowym w wykonaniu uczniów tamtejszej szkoły. Następnie uroczyste powitanie przez Panią Dyrektor Olgę Maria Lopes Machado Avila Sousa Pacheco, później przez koordynatora projektu Jorge Alexandre Alves Moniz Jorge.

7 Wieczorem wszyscy udaliśmy się na powitalną kolację do regionalnej restauracji.

8 Kolejne dni mijały nam na zwiedzaniu malowniczej wyspy Pico. Odwiedziliśmy m.in. winiarnie, muzeum wielorybnictwa, laguny czy muzeum na górze Pico, na którą niestety nie udało nam się wejść z powodu zbyt silnego wiatru. Ogromne wrażenie wywarły na nas widoki, bogato urozmaicona roślinność i zwierzęta.

13 W ciągu tych kilku dni odbyła się również debata na temat systemu politycznego w danych państwach oraz przedstawienie systemu nauczania w postaci prezentacji. W przedostatni dzień naszej podróży odbyło się pożegnanie grupy z Turcji oraz kolacja połączona z pokazem regionalnego tańca.

15 Pożegnalna kolacja odbyła się w hotelu na wyspie. Największą niespodzianką wieczoru był mini koncert w którym gwiazdą był koordynator projektu z Pico – Jorge oraz dyrektor szkoły Olga która akompaniowała grając na pianinie.

16 Wyspę Pico z wielkim żalem i smutkiem opuściłyśmy 3 maja, jednak pogoda i warunki atmosferyczne nie pozwoliły rozstać się nam z Portugalią. Noc spędziłyśmy w Lizbonie, a w Polsce wylądowałyśmy 4 maja. Cała podróż była jedną wielką i niesamowitą przygodą dla całej naszej czwórki. Chętnie odwiedziłybyśmy Pico jeszcze raz. Niesamowici ludzie, atmosfera i widoki pozostaną w naszych sercach na zawsze. Ale nic straconego. Już w październiku spotkamy się z naszymi przyjaciółmi na spotkaniu Comeniusa w Polsce. Liczymy, że wszyscy będą bawić się równie dobrze jak i my bawiliśmy się w ich towarzystwie.

Pobierz ppt "Portugal – Açores, Pico Island 26.04-1.05.2013. Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez."