Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym"— Zapis prezentacji:

1 Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa

2 Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło

3 Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Jednym z instrumentów oddziaływania przedsiębiorstwa turystycznego na rynek odbiorców oferty jest dystrybucja. Jej głównym zadaniem jest dostarczenie nabywcom produktu o właściwej jakości, we właściwym czasie, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupy przy jak najniższej cenie.

4 Kanały dystrybucji Bezpośredniemu lub pośredniemu wprowadzeni produktu na rynek służą kanały dystrybucji. Są one ważnym źródłem informacji o: Przyjęciu produktu przez klientów na rynku Zmianach popytu i zagrożeniu przez konkurencję Reakcji nabywców na wprowadzone promocje Planowanych innowacjach w produkcie

5 Dystrybucja oferty Cecha specyficzną dokonywanych przez strony pośredniczące w sprzedaży usług turystycznych jest ich realizacja z dala od miejsca produkcji i konsumpcji. Zakup produktu jest zakupem prawa do korzystania: z pobytu, przelotu, zwiedzania itp.

6 Dystrybucja produktu Przedsiębiorstwo turystyczne tworząc sprawne kanały dystrybucji powinno sobie odpowiedzieć na następujące pytania: Kto powinien zająć się dystrybucją? Jakie funkcje marketingowe będą? spełniane przez dystrybutorów? Jakie środki informacji będą użyte? Gdzie udostępniać możliwość zakupu?

7 Wymagania jakie mają spełnić kanały dystrybucji:
Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte przy najniższym możliwym koszcie.

8 Pośrednicy sprzedaży Bezpośrednie kanały dystrybucji Dystrybutorzy
Dystrybutorzy zamknięci Agenci Maklerzy

9 Bezpośrednie kanały dystrybucji
Stosowane są wtedy gdy dla przedsiębiorstwa turystycznego ważne jest bezpośrednie utrzymanie kontroli z rynkiem Przedsiębiorstwo Rynek

10 Dystrybutorzy Wykorzystywani są w sytuacji, kiedy poprzez ekonomikę zakresów działanie można uzyskać możliwie niskie koszty transferu od świadczącego usługi turystyczne do klienta

11 Dystrybutorzy zamknięci
To tacy, którzy są zaangażowani przez jednego dostawcę i operują w ramach jego organizacji.

12 Agenci Różnią się od dystrybutorów tym, że pośrednicza w zamian za prowizję w sprzedaży produktów turystycznych lecz nie mają tytułu do ich posiadania. Zazwyczaj ich oferta jest uboższa i charakteryzuje się krótkim okresem sprzedaży.

13 Maklerzy Podobnie jak agenci uzyskują prowizję i nie mają tytułów do posiadania produktów. Spełniają jednak rolę tam gdzie klient szuka możliwości zakupu większej ilości produktów w niskiej cenie.

14 Dystrybucja oferty Sprzedaż usług hotelarskich wymaga najczęściej rozbudowy kanału dystrybucji. W sprzedaży usług sieć dystrybutorów mogą tworzyć: Agencje hotelowe Zrzeszenia przedsiębiorców Biura podróży Systemy rezerwacji

15 W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami:
Nierzetelność wielu dystrybutorów, którzy nie realizują do 50% rezerwowanych miejsc noclegowych Rosnącą rangą bezpośrednich kontaktów z szefami biur podróży zwiększającą wiarygodność współpracy Wzrostu roli targów jako form wymiany doświadczeń jak np. targi w Berlinie ITB

16 W sferze dystrybucji mamy do czynienia ze zjawiskami:
Podwyższeniem cen poprzez nadmierne wydłużanie kanałów dystrybucji Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji Wykorzystanie internatu jako istotnego nośnika informacji o ofercie Negocjowanie z dystrybutorami intensywniejszej współpracy w okresie pozasezonowym

17 Działania mające na celu zmianę złych tendencji:
Zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi narzędziami marketingu, produktem, cena , promocją Zwiększenie stopnia integracji w kanałach dystrybucji Intensywniejsze niż do tej pory wejście na rynki zagraniczne Zwiększenie ośrodków informacji turystycznej jako kanałów dystrybucji produktów gminy

18 Działania mające na celu zmianę złych tendencji:
Szersze wykorzystanie kanałów do przepływu materiałów informacyjnych i promocyjnych Tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie Przesuwanie przez kanały dystrybucji pakietów turystycznych zamiast wielu nie powiązanych ze sobą produktów

19 Dystrybucja oferty W unowocześnieniu i umiędzynarodowieniu systemu dystrybucji wielką rolę odgrywają międzynarodowe organizacje biur podróży. Przyczyniają się one do powstania przepisów prawnych i do ich ujednolicenia. W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki mające ogromny wpływ na sprzedawany produkt. Niewątpliwie takim czynnikiem jest właściwa lokalizacja. Drugim czynnikiem jest dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty czyli wybór drogi za pomocą której informacje dotrą do klienta.

20 Dystrybucja produktu Duża rolę w dystrybucji produktu turystycznego odgrywają nowoczesne technologie, a przede wszystkim internetowe systemy rezerwacji wspierają one tradycyjną formę rezerwacji bądź telefoniczną.

21 Systemy rezerwacji turystycznej
W dobie Internetu mamy do czynienia z wieloma systemami rezerwacji online. W sieci możemy zarezerwować praktycznie wszystkie usługi związane z turystyka, nocleg, przejazd samochodowy oraz kolejowy, przeloty samolotowe a także wycieczki i oferty biur podróży

22 Bibliografia J. Altkorn, "Marketing w turystyce" wyd. Naukowe PWN Warszawa 1997 A. Panasiuk "Marketing usług turystycznych wyd. Naukowe PWN Warszawa 2006 A Rapacz „Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej” Wrocław 2001 g_turystycznych php

23 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google