Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa. Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa. Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło."— Zapis prezentacji:

1 Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa

2 Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło

3 Jednym z instrumentów oddziaływania przedsiębiorstwa turystycznego na rynek odbiorców oferty jest dystrybucja. Jej głównym zadaniem jest dostarczenie nabywcom produktu o właściwej jakości, we właściwym czasie, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupy przy jak najniższej cenie.

4 Bezpośredniemu lub pośredniemu wprowadzeni produktu na rynek służą kanały dystrybucji. Są one ważnym źródłem informacji o:  Przyjęciu produktu przez klientów na rynku  Zmianach popytu i zagrożeniu przez konkurencję  Reakcji nabywców na wprowadzone promocje  Planowanych innowacjach w produkcie

5 Cecha specyficzną dokonywanych przez strony pośredniczące w sprzedaży usług turystycznych jest ich realizacja z dala od miejsca produkcji i konsumpcji. Zakup produktu jest zakupem prawa do korzystania: z pobytu, przelotu, zwiedzania itp.

6 Przedsiębiorstwo turystyczne tworząc sprawne kanały dystrybucji powinno sobie odpowiedzieć na następujące pytania:  Kto powinien zająć się dystrybucją?  Jakie funkcje marketingowe będą? spełniane przez dystrybutorów?  Jakie środki informacji będą użyte?  Gdzie udostępniać możliwość zakupu?

7 Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte przy najniższym możliwym koszcie.

8 Bezpośrednie kanały dystrybucji Dystrybutorzy Dystrybutorzy zamknięci Agenci Maklerzy

9 Stosowane są wtedy gdy dla przedsiębiorstwa turystycznego ważne jest bezpośrednie utrzymanie kontroli z rynkiem Przedsiębiorstwo Rynek

10 Wykorzystywani są w sytuacji, kiedy poprzez ekonomikę zakresów działanie można uzyskać możliwie niskie koszty transferu od świadczącego usługi turystyczne do klienta

11 To tacy, którzy są zaangażowani przez jednego dostawcę i operują w ramach jego organizacji.

12 Różnią się od dystrybutorów tym, że pośrednicza w zamian za prowizję w sprzedaży produktów turystycznych lecz nie mają tytułu do ich posiadania. Zazwyczaj ich oferta jest uboższa i charakteryzuje się krótkim okresem sprzedaży.

13 Podobnie jak agenci uzyskują prowizję i nie mają tytułów do posiadania produktów. Spełniają jednak rolę tam gdzie klient szuka możliwości zakupu większej ilości produktów w niskiej cenie.

14 Sprzedaż usług hotelarskich wymaga najczęściej rozbudowy kanału dystrybucji. W sprzedaży usług sieć dystrybutorów mogą tworzyć:  Agencje hotelowe  Zrzeszenia przedsiębiorców  Biura podróży  Systemy rezerwacji

15  Nierzetelność wielu dystrybutorów, którzy nie realizują do 50% rezerwowanych miejsc noclegowych  Rosnącą rangą bezpośrednich kontaktów z szefami biur podróży zwiększającą wiarygodność współpracy  Wzrostu roli targów jako form wymiany doświadczeń jak np. targi w Berlinie ITB

16 Podwyższeniem cen poprzez nadmierne wydłużanie kanałów dystrybucji Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji Wykorzystanie internatu jako istotnego nośnika informacji o ofercie Negocjowanie z dystrybutorami intensywniejszej współpracy w okresie pozasezonowym

17 Zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi narzędziami marketingu, produktem, cena, promocją Zwiększenie stopnia integracji w kanałach dystrybucji Intensywniejsze niż do tej pory wejście na rynki zagraniczne Zwiększenie ośrodków informacji turystycznej jako kanałów dystrybucji produktów gminy

18 Szersze wykorzystanie kanałów do przepływu materiałów informacyjnych i promocyjnych Tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie Przesuwanie przez kanały dystrybucji pakietów turystycznych zamiast wielu nie powiązanych ze sobą produktów

19 W unowocześnieniu i umiędzynarodowieniu systemu dystrybucji wielką rolę odgrywają międzynarodowe organizacje biur podróży. Przyczyniają się one do powstania przepisów prawnych i do ich ujednolicenia. W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki mające ogromny wpływ na sprzedawany produkt. Niewątpliwie takim czynnikiem jest właściwa lokalizacja. Drugim czynnikiem jest dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty czyli wybór drogi za pomocą której informacje dotrą do klienta.

20 Duża rolę w dystrybucji produktu turystycznego odgrywają nowoczesne technologie, a przede wszystkim internetowe systemy rezerwacji wspierają one tradycyjną formę rezerwacji bądź telefoniczną.

21 W dobie Internetu mamy do czynienia z wieloma systemami rezerwacji online. W sieci możemy zarezerwować praktycznie wszystkie usługi związane z turystyka, nocleg, przejazd samochodowy oraz kolejowy, przeloty samolotowe a także wycieczki i oferty biur podróży

22 J. Altkorn, "Marketing w turystyce" wyd. Naukowe PWN Warszawa 1997 A. Panasiuk "Marketing usług turystycznych wyd. Naukowe PWN Warszawa 2006 A Rapacz „Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej” Wrocław g_turystycznych php

23


Pobierz ppt "Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa. Opracowali: Natalia Kempa Beata Jajko Agnieszka Delikat Kamil Motowidło."

Podobne prezentacje


Reklamy Google