Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowali:..... Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia- planowanie,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowali:..... Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia- planowanie,"— Zapis prezentacji:

1 Przygotowali:....

2 Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia- planowanie, realizacja, magazynowanie, transport)

3 Co to jest dystrybucja??? Jest to zbór działań i decyzji związanych z udostępnianiem wytworzonych produktów(również usług)w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców.

4 Kanał dystrybucji: To zestaw niezależnych organizacji zaangażowanych w proces udostępniania produktu lub usługi do wykorzystania przez konsumenta lub ostatecznego użytkownika.

5 Kanał dystrybucji cd. Czemu korzystamy z pośrednictwa??? -sprawność w udostępnianiu dóbr rynkom docelowym -oszczędność pieniędzy i czasu -pośrednicy dzięki swym kontaktom,doświadczeniu i specjalizacji mogą zdziałać więcej.

6 Rodzaje kanałów dystrybucji: a)Bezpośredni :

7 Rodzaje kanałów dystrybucji: b)Pośredni :

8 Przykłady kanałów dystrybucji(1):

9 Przykłady kanałów dystrybucji(2):

10 Przykłady kanałów dystrybucji(3):

11 Szczeble: Każdy kanał składa się z tak zwanych szczebli(komórek stojących na drodze pomiędzy sprzedawcą, a finalnym nabywcą) każdy szczebel pełni jakąś funkcję: –Sfinalizowanie transakcji(informacja, promocja, kontakt,dopasowywanie, negocjacje) –Wypełnienie transakcji(dystrybucja fizyczna, finansowanie, podejmowanie ryzyka) Kanał bezpośredni nie ma szczebli

12 Przykłady szczebli: Producent Konsument Producent Konsument HurtownikDetalista Producent Przedsiębiorca Filia handlowa Dystrybutor przemysłowy

13 Głębokość kanału: To liczba uczestników(komórek)kanału Wyróżniamy tu 3 strategie –Dystrybucja intensywna –Dystrybucja wyłączna –Dystrybucja selektywna

14 Dystrybucja fizyczna (logistyka dystrybucji) Jest to planowanie, wdrażanie oraz kontrola nad fizycznym przepływem produktów z miejsca produkcji do konsumenta. Wyróżniamy tu system dystrybucji wyjściowej oraz wejściowej. Koordynowaniem tych dwóch systemów zajmuje się logistyka marketingowa: Zamówienie-planowanie Realizacja Magazynowanie Transport

15 FIRMA

16 Informacje i firmie: Firma została założona w 1967 roku w Szwecji przez Jonasa i Roberta af Jochnick. Oriflame oferowało kilka produktów, których wysoka jakość wynikała z wiary w mądrość natury. Dzisiaj jest dynamicznie rozwijającą się grupą kapitałową, prowadzącą sprzedaż w ponad 50 krajach. Głównym celem Oriflame pozostaje zbudowanie czołowej firmy kosmetycznej działającej wedle zasad sprzedaży bezpośredniej. Osiągniemy ten cel, stając się naturalnym, pierwszym wyborem dla naszych klientów, konsultantów i pracowników.

17 Informacje o produktach:


Pobierz ppt "Przygotowali:..... Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia- planowanie,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google