Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

,,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: ",,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”."— Zapis prezentacji:

1 ,,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”.
Projektodawca: Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim. Główny cel: zwiększenie efektywności kształcenia poprzez wdrożenie Innowacyjnego Programu Nauczania w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i technicznych ( informatyki ). Czas realizacji: wrzesień 2013 – czerwiec 2015. Uczestnicy projektu: uczniowie klas I c i I d . ,,Poznajmy świat”

2 Innowacyjność projektu ,,Poznajmy świat” polega na wzmocnieniu części praktycznej poprzez zastosowanie nowoczesnych narzędzi pomiarowych oraz realizacji ćwiczeń i eksperymentów w formie interdyscyplinarnej.

3 UCZESTNICY PROJEKTU KLASA I C KLASA I D Błajszczak Daniel
Bujnowski Mateusz Dudkiewicz Bartosz Garbacz Igor Dziemba Michał Gruszczyńska Martyna Dziółko Magdalena Gunia Marta Gierczak Igor Hilgert Piotr Grudziecki Karol Jakubowska Daria Gruszczyński Mateusz Klisiak Sylwia Jamka Mikołaj Kołodziejski Filip Kuleta Wiktor Kotwica Kacper Kustra Kornelia Kozłowska Aleksandra Kuś Piotr Kuna Julia Majchrzak Weronika Latała Emil Myszka Małgorzata Latała Weronika Nowak Kamil Maciąg Weronika Orzeł Wioleta Opala Hubert Paluch Iga Pastuszka Kacper Paluch Olaf Pluta Tatiana Petrus Kacper Pomorska Wiktoria Pomorska Oliwia Rączka Olaf Rakowska Karolina Tuchowski Antoni Rojek Patrycja Walkiewicz Cezary Sus Weronika Wojtan Jakub Szyszkowska Maja Wójcik Piotr Szyszkowski Kacper Zaczyńska Anna

4 W projekcie biorą udział nauczyciele przedmiotów:
matematyki – Barbara Lipiec, informatyki – Agnieszka Pachocka, chemii – Danuta Kucharczyk, biologii – Magdalena Różyc, fizyki - Lidia Wolszczak geografii – Anita Bernatowicz. W/w nauczyciele wzięli udział w cyklu szkoleń, których ogólnym celem był wzrost umiejętności dydaktycznych w zakresie interdyscyplinarnego nauczania.

5 W dniu 23 października uczniowie w/w klas uczestniczyli w ramach projektu w zajęciach terenowych nad Zalewem Lubianka. Trasa nad Zalew Lubianka uwzględniała następujące obiekty geograficzne: odsłonięcie geologiczne – pomnik przyrody nieożywionej, dęby szypułkowe – pomniki przyrody ożywionej ( przy ul. Armii Krajowej, okolice fontanny), Szlakowisko, Wielki Piec – Muzeum Przyrody i Techniki Ekomuzeum im. Jana Pazdura, rzekę Kamienną, Zbiornik ,,Pasternik” – użytek ekologiczny oraz docelowo Zbiornik wodny Lubianka.

6 Nad Zalewem Lubianka uczniowie pracowali w 6 ośmioosobowych grupach wykonując zadania w konsultacji z nauczycielami. Dokonywali pomiarów wykorzystując laptop oraz przekaźnik informacji Interfejs Cobra 4 . Wykorzystali czujniki pomiarowe do pomiaru temperatury powietrza, wilgotności powietrza, ciśnienia atmosferycznego, natężenia światła, wysokości nad poziomem morza , pH wody. Z czujników , poprzez interfejs wyniki pomiarów przesłane zostały do bazy danych, gdzie odpowiednie oprogramowanie pozwoli zestawić te dane w postaci tabel, wykresów czy diagramów.

7 chemia, biologia, fizyka, geografia, matematyka i informatyka.
 Podczas zajęć terenowych wystąpiło działanie interdyscyplinarne z zakresu przedmiotów: chemia, biologia, fizyka, geografia, matematyka i informatyka.   Dzięki udziałowi w tak zorganizowanych zajęciach terenowych uczniowie mają możliwość wykorzystywać nowoczesne narzędzia pomiarowe, doskonalić pracę w grupach, doskonalić umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce, rozwijać umiejętności logicznego myślenia oraz poznawać współzależności istniejące w różnych dziedzinach nauki.


Pobierz ppt ",,Poznajmy świat” Nazwa projektu: ,, Poznajmy świat”."

Podobne prezentacje


Reklamy Google