Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć"— Zapis prezentacji:

1 Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć Zajęcia sportowe. Scenariusz nr 2 Temat zajęć Lekka atletyka. Popularyzacja wśród uczniów sztafetowych biegów przełajowych.. Prowadzący; p. J. Matoliniec, p. M. Piernikarski Cele lekcji w zakresie; Motoryczności; doskonalenie szybkości, koordynacji ruchowej Umiejętności; uczniowie potrafią przekazać pałeczkę sztafetową w strefie zmian po ukończonym biegu Wiadomości; uczniowie wiedzą kiedy i w jakim etapie biegu sztafetowego należy dokonać przekazania pałeczki i na której zmianie pobiegną Wychowawczy; współpraca w zespole, wzajemne wspieranie uczniów, dążenie do wspólnego celu Sprzęt sportowy; pachołki, płotki, taśma ograniczająca, stopery, pałeczki sztafetowe Część wstępna; zorganizowanie uczniów , przedstawienie tematu lekcji, omówienie zasad bezpieczeństwa podczas biegu Rozgrzewka ; w formie zabaw biegowych z akcentem na przekazanie pałeczki na sygnał dźwiękowy lub pokazowy dzieci reagują na bodźce słuchowe i wzrokowe Przygotowanie dzieci do sztafetowych biegów przełajowych. Nauczyciele ustawiają dzieci na poszczególnych zmianach i ustalają kolejność startów, zwracając uwagę na technikę biegu, umiejętność pokonywania przeszkód na trasie oraz technikę przekazania pałeczki w strefie zmian

2 Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych
Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Część główna lekcji; przystąpienie do realizacji biegów sztafetowych. Według wcześniejszego podziału dzieci według roczników na starcie biegu zgłaszają się dziesięcioosobowe reprezentacje klas. Uczniowie zapoznają się z trasą biegu i przygotowują do startu. Na trasie biegu zostają wyznaczone zespoły sztafetowe w zależności od ilości oddziałów w rocznikach. Na zdjęciu w rywalizacji uczniowie klas II

3 Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych
Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Uczniowie klas 4 na starcie biegu przygotowujący się do swojej próby. Dzieci bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zawodach

4 Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych
Część główna zajęć. Przeprowadzenie sztafetowych biegów przełajowych Obszar nr 2 Scenariusz nr 2 Rywalizacja, na trasie biegu przełajowego widoczne przeszkody dostosowane w każdym biegu do możliwości i wieku ćwiczących

5 Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2
Uczniowie I etapu nauczania wczesnoszkolnego bardzo zadowoleni z przeprowadzonych zajęć. Jak widać nie tylko wygrana ale uczestnictwo w tak atrakcyjnej formie zajęć sprawiło dzieciom mnóstwo radości

6 Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2
Przeprowadzona forma zajęć wprawiła w euforię również dzieci z II etapu nauczania, nikt nie krył zadowolenia, a Nauczyciele byli usatysfakcjonowani z przeprowadzonej lekcji i zainteresowania uczniów.

7 Część końcowa. Podsumowanie zajęć. Obszar nr 2 Scenariusz nr 2
DYPLOM w ramach realizacji programu Ministerstwa Edukacji Narodowej DLA KLASY Iii c Za zajęcie I miejsca w roczniku 2004 w Mistrzostwach Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 w Opolu w Sztafetowych biegach przełajowych Organizator Dyrektor Opole r Część końcowa; Czynności organizacyjne; Uspokojenie ustroju po wzmożonym wysiłku, ćwiczenia oddechowe, marsz z ćwiczeniami relaksacyjnymi Podsumowanie lekcji i klasyfikacja biegów Rozdanie dyplomów Zebranie sprzętu sportowego Wspólne zdjęcia uczniów Pożegnanie


Pobierz ppt "Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć"

Podobne prezentacje


Reklamy Google