Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji."— Zapis prezentacji:

1 Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji

2 Projekt złożony do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Priorytet VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji Działanie 6.2 Turystyka

3 Okres realizacji Projektu: czerwiec 2013 r. – grudzień 2014 r. Wartość całkowita projektu: 856 893,01 PLN Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 499 997,08 PLN, tj. 58,35 % wydatków kwalifikowanych projektu Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji

4 Zakres rzeczowy projektu obejmuje: Opracowanie projektów graficznych zintegrowanego systemu identyfikacji wizualnej – tablice informacyjne – tabliczki kierunkowe – tablice informacyjne programu „BONUS za ZWIEDZANIE” – identyfikatory wizualne Partnerów Programu „BONUS za ZWIEDZANIE” – ulotek i informatorów Opracowanie treści przekazów promocyjnych i informacyjnych – tablice informacyjne zamontowane przy zabytkach i miejscach odwiedzanych przez turystów - Program „BONUS za ZWIEDZANIE” – pytania i komunikaty SMS - Program „BONUS za ZWIEDZANIE” – ulotki i informatory – strona internetowa www.wegrowliwiec.pl

5 Budowa zintegrowanego systemu informacji wizualnej Oznaczenie tras turystycznych – kultura ( szlak wielokulturowy) – 3 400 mb – natura ( rowerowy – Dolina Liwca) – 9 500 mb – legenda (szlak Mistrza Twardowskiego) -2 000 mb Montaż tablic informacyjnych tabliczek kierunkowych tablic z informacjami nt. zabytków i historii miejsc odwiedzanych przez turystów identyfikatorów wizualnych punktów Partnerskich Programu „BONUS za ZWIEDZANIE” znaków drogowych przy drogach wojewódzkich przebiegających przez miasto – E-22c Informacja o obiektach turystycznych (Węgrowska Trasa Turystyczna) – E-22b Obiekt na samochodowym szlaku turystycznym Zakres rzeczowy projektu :

6 Rozbudowa budynku wypożyczalni sprzętu wodnego Toalety w tym dla niepełnosprawnych, dla personelu Pomieszczenia techniczne Ujęcie wody wraz z urządzeniami technicznymi Zakup sprzętu sportowego na potrzeby wypożyczalni (rowerów i stojaków) Dostosowanie infrastruktury obsługi ruchu turystycznego do potrzeb osób niepełnosprawnych Budowa podjazdu dla niepełnosprawnych od strony parkingu przy zalewie Budowa ścieżek z kostki betonowej Wyznaczenie miejsc parkingowych na istniejącym parkingu nad Zalewem 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych 1 miejsce dla rodzin z małymi dziećmi (i kobiet w ciąży) Zakres rzeczowy projektu :

7 Modernizacja placu zabaw nad zalewem – montaż miniparku linowego o wys. ok. 7 m Zakres rzeczowy projektu :

8 Budowa i wyposażenie placu zabaw dla dzieci w Parku Armii Krajowej – nawiązującego formą zabawek i urządzeń do Legendy o Mistrzu Janie Twardowskim Plac zabaw (nawierzchnie wielofakturowe) Montaż urządzeń do zabaw ruchowych, zestawów do gier interaktywnych, piaskownic, altanek, ławek, koszy, pomostu drewnianego. Zakres rzeczowy projektu :

9 Montaż toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych przy parkingu dla autokarów na ul. Kołłątaja Zakres rzeczowy projektu :

10 Utworzenie Centrum Informacji i Promocji Turystycznej Budowa strony internetowej promującej turystykę (pod adresem www.wegrowliwiec.pl) wraz z modułem rezerwacji on-line sprzętu wodnego / przewodnika po mieściewww.wegrowliwiec.pl Wdrożenie aplikacji internetowej do zarządzania programem „BONUS za ZWIEDZANIE” Utworzenie platform informatycznych i baz danych jako elementów systemu informacji turystycznej: aplikacja internetowa „BONUS za ZWIEDZANIE Materiały promocyjne druk ulotek i informatorów, zakup materiałów reklamowych (balony, kalendarzyki, długopisy, znaczki) Kampania reklamowa - opracowanie banerów reklamowych – publikacja banerów reklamowych na portalach internetowych Promocja UE Zakres rzeczowy projektu :

11 Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji Cel nadrzędny projektu to: Poprawa wykorzystania potencjału turystycznego Węgrowa

12 Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji Cel nadrzędny zostanie osiągnięty w wyniku zrealizowania następujących celów bezpośrednich: stworzenie atrakcyjnego i rozpoznawalnego produktu turystycznego adresowanego do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanie węgrowskim produktem turystycznym szerokiego kręgu potencjalnych odbiorców stworzenie nowoczesnej infrastruktury obsługi ruchu turystycznego.

13 Wynikiem realizacji projektu będzie produkt turystyczny adresowany do szerokiego kręgu odbiorców Trasa Wielokulturowa zaprezentuje zachwycające tradycje tolerancyjnego współżycia w Węgrowie katolików, protestantów, żydów i prawosławnych. Trasa Mistrza Jana Twardowskiego – przybliży dzieciom i dorosłym legendę Mistrza Twardowskiego, którego magiczne srebrne lustro znajduje się w Węgrowie. Trasa Natura zaprosi wszystkich (również osoby niepełnosprawne) do aktywnego wypoczynku i rekreacji nad rzeką Liwiec objętą ochroną w ramach Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000. Trasy połączą 13 najbardziej atrakcyjnych turystycznie punktów (12 na terenie miasta i Zamek Muzeum w Liwie).

14 Produkt turystyczny - trasy

15 Program „Bonus za Zwiedzanie” Turyści, którzy odwiedzą przynajmniej 5 miejsc wyznaczonych na turystycznej mapie miasta zostaną nagrodzeni atrakcyjnym rabatem do zrealizowania w punktach partnerskich Programu „BONUS za ZWIEDZANIE”. Aktywne zwiedzanie miasta premiowane będzie rabatami do wykorzystania w kawiarniach, sklepach z pamiątkami, punktach usługowych, bazie noclegowej oraz w wypożyczalni sprzętu turystycznego.

16 Produkt turystyczny Zainteresowanie węgrowskim produktem turystycznym szerokiego kręgu potencjalnych odbiorców zostanie osiągnięte dzięki : publikacji reklam w popularnych serwisach internetowych o tematyce turystycznej oraz ścisłej kooperacji z zaproszonymi samorządami i instytucjami kultury o znaczeniu ponadregionalnym.

17 Kooperacja w projekcie Miasto Węgrów na etapie aplikacyjnym zaprosiło do udziału w projekcie gminy i instytucje z terenu województwa mazowieckiego, podlaskiego i lubelskiego

18 Kooperacja w projekcie Na zaproszenie Miasta Węgrowa do kooperacji w projekcie w pierwszej kolejności odpowiedzieli: Miasto Siedlce Muzeum Zbrojownia na Zamku w Liwie Gmina Łosice Gmina Krasne Gmina Liw

19 Kooperacja w projekcie Poza wymienionymi chęć przystąpienia do projektu potwierdziło dodatkowo 12 gmin i podmiotów z terenu województwa mazowieckiego, lubelskiego i podlaskiego

20 Kooperanci projektu : Gmina Kołbiel Miasto Ciechanowiec Miasto Drohiczyn Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Drohiczynie Miasto Mińsk Mazowiecki Gmina Sokołów Podlaski Miasto Sokołów Podlaski Gmina Długosiodło Gmina Mińsk Mazowiecki Miasto Ostrów Mazowiecka Miasto Łuków Miasto Międzyrzec Podlaski

21 Kooperacja Głównym celem kooperacji jest zwiększenie transferu turystów pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w kooperację

22 Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji Realizacja projektu ma na celu dziesięciokrotne zwiększenie liczby turystów odwiedzających miasto. Dodatkowo dzięki kooperacji z licznymi partnerami sukces Węgrowa spowoduje efekt synergii w postaci wzrostu zainteresowania turystów innymi atrakcjami Mazowsza i Podlasia.

23 Bliska współpraca z Kooperantami polegać będzie na: publikacji informacji o organizowanych imprezach i wydarzeniach kulturalnych, udostępnieniu powierzchni na tablicach informacyjno - reklamowych oraz umożliwieniu bezpośredniej promocji podczas imprez masowych. Kooperacja w projekcie

24 Kooperacja - rezultaty Współpraca Miasta Węgrowa z Kooperantami umożliwi osiągnięcie 4 wspólnych rezultatów projektu w postaci:  wspólnej promocji internetowej,  zintegrowanego systemu informacji wizualnej  wspólnej kampanii promocyjnej podczas imprez masowych  wspólnych pakietów informacyjnych

25 Kooperacja Wielką zaletą zaplanowanej formy kooperacji jest : otwartość na inne podmioty, które będą mogły w każdej chwili włączyć się do współdziałania i swoim wkładem zwiększyć transfer turystów wynikający z czterech wspólnych rezultatów kooperacji.

26 Podsumowanie Projekt jest odpowiedzią na potrzeby lokalnych społeczności w zakresie poprawy atrakcyjności turystycznej i rekreacyjnej Miasta Węgrowa a realizacja w kooperacji z innymi podmiotami przyniesie wszystkim uczestnikom projektu wzmocniony efekt synergii w postaci wzrostu zainteresowania turystów atrakcjami Mazowsza i Podlasia.

27 Zapraszamy do Węgrowa


Pobierz ppt "Poprawa wykorzystania walorów naturalnych i kulturowych Węgrowa dla rozwoju turystyki i rekreacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google