Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia)."— Zapis prezentacji:

1

2 Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).

3 Jakość traktowana jest przede wszystkim jako:
jakość funkcjonowanie na rynku pracy poradnictwo zawodowe wysoka jakość kształcenia, systematyczna ocena postępów w tym: współpraca z pracodawcami, instytucjami rynku pracy, szkołami wyższymi, partnerami zagranicznymi

4 Wewnętrzny system zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia
1.Oferta kształcenia i programy nauczania odpowiadają potrzebom rynku pracy i oczekiwaniom uczących się (obwieszczenie MEN z w spr. prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy). 2. Kadra posiada kwalifikacje i kompetencje zapewniające wysoki poziom kształcenia zawodowego. 3. Szkoła posiada bazę lokalową i wyposażenie dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego z zachowaniem bhp.

5 7. Szkoła współpracuje z partnerami krajowymi i zagranicznymi
4. Organizacja procesu kształcenia zapewnia przygotowanie ucznia do pracy zawodowej, potwierdzania kwalifikacji i dalszego uczenia się. 5. Szkoła rozpoznaje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia oraz umożliwia ich zaspokojenie. 6. Pracodawcy są włączeni w projektowanie, realizację i ocenę efektów kształcenia zawodowego. 7. Szkoła współpracuje z partnerami krajowymi i zagranicznymi w przygotowaniu absolwenta na krajowy i europejski rynek pracy.

6 8. Szkoła ocenia osiągnięcia edukacyjne ucznia i przygotowuje go do potwierdzania kwalifikacji w zawodzie. 9. Szkoła wspiera ucznia w dokonaniu trafności wyboru zawodu, dalszego kształcenia, ew. przekwalifikowania się i przygotowuje do odnalezienia się na rynku pracy. 10. Zarządzanie strategiczne zapewnia efektywne funkcjonowanie szkoły.

7 W ZSB-G funkcjonuje wewnętrzny system zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia, który określa:
1. Cele 2. Strukturę organizacyjną i przydział odpowiedzialności i uprawnień Wewnętrzny system zapewnienia jakości opiera się o Lidera (zastępca dyrektora) i Zespół ds. ewaluacji i jakości kształcenia. 3. Udział wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy W działaniach na rzecz jakości kształcenia biorą udział wszyscy partnerzy i odbiorcy oferty edukacyjnej. 4. Procedury i narzędzia do monitorowania, oceniania i doskonalenia jakości kształcenia Zespół w porozumieniu z liderem nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych oraz liderami poszczególnych zawodów wybiera sposoby, narzędzia i tematykę monitorowania jakości kształcenia.

8 Wewnętrzne procedury i narzędzia zapewnienia jakości kształcenia umożliwiają:
ocenę stopnia realizacji efektów kształcenia poprzez: nadzór pedagogiczny, analizę egzaminów zewnętrznych, analizę ewaluacji wewnętrznej, analizę realizacji programów nauczania, jakościową i ilościową analizę realizacji podstawy programowej w zawodach, korelację międzyprzedmiotową, innowacje programowe i organizacyjne;

9 udział pracodawców i innych przedstawicieli rynku
pracy w określaniu i ocenie efektów kształcenia: praktyki zawodowe, szkolenia zawodowe, warsztaty zawodowe, imprezy i wystawy branżowe, olimpiady branżowe;

10 ocenę zasad oceniania uczniów i weryfikację efektów ich kształcenia:
ZWO i przedmiotowe PZO; monitorowanie losów absolwentów i ocenę efektów kształcenia na rynku pracy: ankietowanie przez doradcę zawodowego;

11 ocenę jakości kadry prowadzącej i wspierającej proces kształcenia:
systematyczna i zorganizowana ocena pracy z uwzględnieniem dorobku zawodowego, plany rozwoju zawodowego, odznaczenia i nagrody, postawa zawodowa i praca wychowawcza;

12 ocenę zasobów dydaktycznych, w tym infrastruktury:
projekty międzynarodowe – uzupełnienie, modernizacja i unowocześnienie pomieszczeń (RPOWP, ERASMUS), Centrum Kształcenia Praktycznego; publiczny dostęp do informacji o programach, zakładanych efektach i organizacji kształcenia: strona www, media społecznościowe.

13 ZSB-G monitoruje funkcjonowanie wewnętrznego systemy zapewnienia jakości kształcenia
Szkoła posiada w formie pisemnej system zapewnienia jakości kształcenia. Corocznie opracowuje plan przeglądu jakości kształcenia. Sporządzany jest arkusz monitorowania i zapewnienia jakości kształcenia. Szkoła współpracuje z pracodawcami (rejestr poszukiwanych umiejętności i kompetencji społecznych). ZSB-G współpracuje z rodzicami uczniów (informacja o osiągnięciach i lukach). Informuje otoczenie Szkoły o obszarze działalności, kierunkach kształcenia, programach, efektach, osiągnięciach i planach na przyszłość.

14 Zadania Zespołu ds. ewaluacji i jakości kształcenia
Opracowanie harmonogramu ewaluacji wewnętrznej. Ujednolicenie kryteriów, określenie narzędzi ewaluacji. Doskonalenie programów i treści kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym praktycznego. Identyfikacja potrzeb, dobór form doskonalenia zawodowego (lider WDN).

15 Zadania Zespołu ds. ewaluacji i jakości kształcenia
Monitoring i analiza portfolio uczniów. Sporządzanie raportów egzaminów próbnych i zewnętrznych. Współpraca z zespołami przedmiotowymi, problemowymi i zadaniowymi, liderem WDN i ZWO.


Pobierz ppt "Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia)."

Podobne prezentacje


Reklamy Google