Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
I USTAWICZNEGO NR 1 W GDAŃSKU
2
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku w każdym typie szkoły oferuje naukę dla osób z niepełnosprawnością. Nasza kadra przygotowana jest do kształcenia i sprawowania opieki nad osobami niepełnosprawnymi, a nauczyciele wciąż podnoszą swoje kwalifikacje w tym zakresie.
3
W skład CKZiU1 wchodzą następujące typy szkół
i formy kształcenia pozaszkolnego: Technikum Nr 2 Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 2 Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Nr 1 Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 1 Centrum Kształcenia Ustawicznego Centrum Kształcenia Praktycznego Nr 1 Gdańska Akademia Seniora
4
Z życia CKZiU nr 1 w Gdańsku
Dzień osób niepełnosprawnych Koszykówka na wózkach Miesiąc autyzmu Zajęcia z dogoterapii Konkursy, promocje, uroczystości szkolne
5
Technikum nr 2 Kształcimy 76 uczniów w zawodach:
Technik fotografii i multimediów Technik grafiki i poligrafii cyfrowej Technik cyfrowych procesów graficznych Kierunki przeznaczone są także dla osób niepełnosprawnych
6
Prowadzimy klasy integracyjne
Od roku szkolnego 2015/2016 kształcimy młodzież niepełnosprawną w klasach integracyjnych. W klasie I TF uczy się 1 osoba z autyzmem. W klasie II TC uczą się 2 osoby z niepełnosprawnością ruchową. W klasie III TC uczą się 4 osoby niepełnosprawne, w tym osoby z niepełnosprawnością ruchową, osoba niedosłysząca i 1 osoba niedowidząca.
7
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku od 2012 r
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku od 2012 r. prowadzi kwalifikacyjne kursy zawodowe, które są ogromną szansą dla dorosłych osób chcących uzyskać bądź podnieść swoje kwalifikacje. Od 2015 r. kwalifikacyjne kursy zawodowe adresowane również dla osób niepełnosprawnych.
8
W roku szkolnym 2015/2016 uruchomiliśmy pierwsze zajęcia dla 14 osób niepełnosprawnych w zawodzie Technik cyfrowych procesów graficznych. Kursy prowadzone są pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Zajęcia odbywały się w systemie modułowym w 2 grupach 7 osobowych.
9
Naszym celem jest Aktywizacja zawodowa oraz podniesienie zdolności do zatrudnienia poprzez przygotowanie do zawodu na kwalifikacyjnych kursach zawodowych oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu poprzez podejmowanie i utrzymanie aktywność zawodowej.
10
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
dla osób z niepełnosprawnością Obecnie na kwalifikacyjne kursy zawodowe uczęszczają 42 osoby niepełnosprawne. Na zajęciach pracujemy w małych grupach 5-7 osobowych. W roku szkolnym 2017/2018 kształcimy w zawodach: Technik cyfrowych procesów graficznych – 4 grupy Technik procesów introligatorskich – 1 grupa Fototechnik – 2 grupy
11
Rodzaje niepełnosprawności wśród słuchaczy KKZ
Upośledzenia narządów ruchu 05-R: 24 osoby, choroby neurologiczne 10-N: 23 osoby, całościowe zaburzenia rozwojowe 12-C: 8 osób, choroby narządów wzroku 04-O: 7 osób, choroby psychiczne 02-P: 5 osób, epilepsja 06-E: 3 osoby, zaburzenia głosu i mowy 03-L: 2 osoby, choroby układu oddechowego i krążenia 07-S: 1 osoba, choroby układu moczowo-płciowego 09-M: 1 osoba, niepełnosprawność intelektualna 01-U: 1 osoba, schorzenia inne 11-I: 1 osoba, autyzm – 6 osób wśród całej grupy ON.
12
Grupa słuchaczy ze spektrum autyzmu
Jako pierwsi w Polsce od marca 2018 r. kształcimy 5 dorosłych osób z niepełnosprawnością ze spektrum autyzmu, na kwalifikacyjnym kursie zawodowym w zawodzie Technik cyfrowych procesów graficznych, kwalifikacja A.54 przygotowanie materiałów graficznych do procesów drukowania.
13
Grupa słuchaczy ze spektrum autyzmu
Zanim zaczęliśmy zajęcia kadra nauczycieli ukończyła trzystopniowy kurs przygotowujący do pracy i edukacji ze słuchaczami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera.
14
Zdawalność egzaminów zawodowych wśród niepełnosprawnych słuchaczy KKZ
W 2016 roku z kwalifikacji A.54 do egzaminu przystąpiło 14 osób, w tym 1 osoba zdała część pisemną. W 2017 roku z kwalifikacji A.54 do egzaminu pisemnego i praktycznego przystąpiło 12 osób, w tym 5 osób zdało egzamin pisemny. Z kwalifikacji A.25 do egzaminu przystąpiło 12 osób z czego 2 osoby zdały egzamin pisemny i 2 osoby zdały egzamin praktyczny. W 2018 roku z kwalifikacji A.25 do egzaminu przystąpiło 8 osób, w tym 6 osób zdało egzamin pisemny i 1 osoba zdała egzamin praktyczn y Z kwalifikacji A.54 do egzaminu pisemnego przystąpiło 9 osób, w tym jedna osoba zdała egzamin. Z kwalifikacji A.55 do egzaminu pisemnego przystąpiło 10 osób, w tym 6 osób zdało egzamin.
15
Dlaczego jest taka zdawalność egzaminów
Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów, części pisemnej i części praktycznej. Aby uzyskać świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie należy zdać egzamin pisemny ≥ 50% oraz egzamin praktyczny ≥ 75%. W 2016 r. pierwsze podejście do egzaminu zawodowego i pierwsze wnioski Inne podejście do egzaminu: Składy komisji na etapy symulacyjnych egzaminów zawodowych i rzeczywistych takie same, stała osoba wspomagająca podczas egzaminów zawodowych, częstsze wycieczki do branżowych zakładów pracy, Intensywniejsze spotkania z doradcą zawodowym, Imprezy integracyjne pokój relaksacyjny i wydzielone miejsca do wypoczynku,
16
dla osób niepełnosprawnych
ATUTY NASZEJ SZKOŁY dla osób niepełnosprawnych Szkoła i CKP przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazdy, winda), zajęcia prowadzone są w małych grupach 5 – 7 osobowych, posiadamy kadrę nauczycieli posiadających przygotowanie oraz doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi, posiadamy asystentów pomocy dla osób niepełnosprawnych, pomagamy w transporcie, posiadamy pokój relaksacyjny, prowadzimy zajęcia z dogoterapii.
17
dla osób niepełnosprawnych
BARIERY dla osób niepełnosprawnych Niska subwencja oświatowa, a wysokie koszty nauki w kształceniu dorosłych, wysoki wskaźnik bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych, obawy pracodawców przed zatrudnieniem osób niepełnosprawnych, postawa osoby niepełnosprawnej oraz otoczenie zewnętrzne (postawa rodziny, postawa pracodawcy, warunki środowiska pracy, bariery administracyjne, bariery po stronie służby medycyny pracy).
18
WNIOSKI włączać w życie społeczne osoby niepełnosprawne oraz niwelować bariery komunikacyjne, stworzyć miejsca pracy dla osób, którym ciężko jest zacząć karierę zawodową, Rozwijać współpracę ze szkołami , NGO i uczelniami w celu realizacji wspólnych działań na rzecz osób niepełnosprawnych, systematycznie przeprowadzać specjalistyczne szkolenia dla kadry dydaktycznej oraz osób wspomagających, wzbogacić bazę dydaktyczną pod kątem kształcenia osób niepełnosprawnych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.