Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałArtur Jabłoński Został zmieniony 6 lat temu
1
ROLA LIDERA W AKTUALIZACJI CHARAKTERYSTYK ZASOBÓW LUDZKICH
Partnerstwo na rzecz świadczenia usług dla inwestorów pozyskujących kadry oraz usług outplacementowych
2
KOORDYNATOR POWIATOWY – LIDER POWIATU
Zasady powoływania Lidera Powiatu Działania Lidera podejmowane w powiecie Narzędzia wspierające proces aktualizacji charakterystyk
3
KOORDYNATOR POWIATOWY – CZYLI KTO?
Koordynator Powiatowy (Lider Powiatu) to instytucja, która jest odpowiedzialna za sprawny przepływ informacji pomiędzy Partnerami w danym powiecie, a także podejmująca współpracę z innymi podmiotami w zakresie obsługi pracodawcy w kontekście zasobów ludzkich. Rola ta została powierzona Powiatowym Urzędom Pracy. Powołanie Koordynatora: konieczność powołania Koordynatora powiatowego zrodziła się podczas prac zespołów zadaniowych gr 1, zasygnalizowana w Ewaluacji Partnerstwa , zatwierdzona na Radzie Partnerów wraz z pomysłem powołania Prezydium Końcem marca przesłany został do wszystkich Partnerów dokument pt: „zasady powoływania Koordynatora Powiatowego” celem zatwierdzenia jego treści. Końcem kwietnia br przeprowadzono rozmowy telefoniczne z każdym Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy proponując objęcie funkcji Lidera Powiatu. Wszyscy Decydenci wyrazili aprobatę dla ww propozycji. Obejmują obszarem działania cały powiat
4
POWIATOWY URZĄD PRACY – LIDEREM POWIATU
Kryterium wyboru Lidera stanowił zakres realizowanych przez Instytucję zadań, a w szczególności: współpraca z pracodawcą w podległym powiecie znajomość lokalnego rynku pracy, charakterystyki zasobów ludzkich powiatu doświadczenie we współpracy z różnymi grupami społecznymi/ środowiskami dostępność do informacji i danych statystycznych umiejętność opracowywania wyników w prowadzonych przez siebie analizach
5
POROZUMIENIA SPOSOBEM NA ZAPEWNIENIE AKTUALIZACJI CHARAKTERYSTYK
– porozumienia to inicjatywa, która zrodziła się podczas spotkań w powiatach dotyczących procesu przygotowania charakterystyk – są one zawierane pomiędzy WUP Kraków a Zarządem Powiatu w imieniu którego działa Starostwo Powiatu – podpisano 11 porozumień, sukcesywnie podpisywane są następne Podpisane przez Olkuski Miechowski Proszowicki Chrzanowski Brzeski Gorlicki Limanowski Tatrzański Wielicki Tarnowski Dąbrowski Prace nad podpisanie trwają w Nowotarskim, Wadowickim
6
DZIAŁANIA LIDERA POWIATU A AKTUALIZACJA CHARAKTERYSTYK ZASOBÓW LUDZKICH
Koordynator powiatowy na poziomie powiatu odpowiada za: bieżący kontakt i wymianę informacji pomiędzy Partnerami oraz działającymi lokalnie Instytucjami w zakresie pozyskiwania informacji na temat rynku pracy oraz obsługi pracodawcy organizację przynajmniej raz do roku spotkania roboczego mającego na celu zebranie danych aktualizujących charakterystykę zasobów ludzkich oraz podjęcia dyskusji na temat jej dalszego kształtu oraz ewentualnych zmian przy wsparciu Starostwa Powiatowego nadzór nad działaniami dotyczącymi promocji i upowszechniania informacji o charakterystykach zasobów ludzkich
7
NARZĘDZIE INFORMATYCZNE OFERTA ZASOBÓW LUDZKICH - SPOSOBEM NA PROSTĄ I JEDNOLITĄ AKTUALIZACJĘ CHARAKTERYSTYK ZASOBÓW LUDZKICH Oferta zasobów ludzkich małopolskich powiatów to narzędzie informatyczne zawierające: zwięzłą, atrakcyjną graficznie charakterystykę 19 powiatów i 3 miast na prawach powiatu informacje o zasobach ludzkich powiatów, infrastrukturze drogowej, sytuacji ekonomicznej i edukacji dane można pobrać w formie PDF i wykorzystać jako ofertą inwestycyjną powiatów narzędzie dostępne na stronie Partnerstwa lub bezpośrednio
8
Oferta zasobów ludzkich małopolskich powiatów
WIĘCEJ NA TEMAT NARZĘDZIA OPOWIE Maciej Sabal w dalszej części spotkania.
9
Oferta zasobów ludzkich małopolskich powiatów
10
Dziękuję za uwagę Waldemar Jakubas Wicedyrektor Grodzkiego Urzędu Pracy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.