Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal ZTM Warszawa Grudzień 2017.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal ZTM Warszawa Grudzień 2017."— Zapis prezentacji:

1 Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal
ZTM Warszawa Grudzień 2017

2 MADERA Wyspa leżąca w granicach Portugalii
Region najbardziej oddalony Unii Europejskiej Pomimo takiej możliwości, brak odstępstw w zastosowaniu praw UE Populacja: ok. 280 tys. osób Posiada własny Rząd Regionalny 11 obszarów miejskich Stolicą regionu jest Funchal

3 FUNCHAL Stolica regionu Madery Największe miasto na wyspie Madera
Populacja: ok. 115 tys. osób Położone nad zatoką w terenie górzystym (do wysokości 1200 m n.p.m.) Lotnisko oddalone od centrum miasta o ok. 16 km Największy port pasażerski, położony niemal w samym centrum miasta

4 HORARIOS DO FUNCHAL Największy z 5 Operatorów na terenie całej wyspy
145 tysięcy podróży dziennie 30 milionów pasażerów rocznie

5 HORARIOS DO FUNCHAL 59 autobusów obsługuje 13 linii międzymiastowych
158 autobusów obsługuje 62 linie miejskie 42 autobusy wykorzystywane do okazjonalnego ruchu turystycznego 3 osobowe pojazdy elektryczne jako forma tele-busa

6 HORARIOS DO FUNCHAL Pomimo bardzo górzystego terenu,
linie miejskie obsługują 180 km sieci dróg w Funchal

7 HORARIOS DO FUNCHAL

8 CIVITAS - PROJEKTY Bolonia Funchal Gdańsk Tallin Utrecht Elba Madera
Valletta Rethymno Limassol Gran Canaria

9 CIVITAS MIMOSA Cel: Zestaw turystyczny Zielone linie autobusowe
stworzenie planu mobilności, zwiększenie liczby użytkowników transportu publicznego, zmniejszenie zużycia energii i emisji zanieczyszczeń Zestaw turystyczny Zielone linie autobusowe Audio-przewodnik dla turystów Rower na autobus Gry miejskie

10 CIVITAS MIMOSA Rower na autobus
Montaż stojaków na autobusach obsługujących trasy „górskie” Zwiększenie ruchu rowerowego w obrębie miasta jako alternatywa dla samochodu osobowego Wynik: wzrost, ale mniejszy niż przewidywany Sukces: implementacja pomysłu w innych miastach i w różnej skali

11 CIVITAS MIMOSA Zielone linie
Zastąpienie wielu linii kursujących przez centrum miasta, trzema liniami oznaczonymi jako zielone (linha verde) Informacja kierowana do turystów – zielone linie jako obsługa rejonu turystycznego i największych skupisk hoteli Efekty: przejrzyste zasady, spadek zanieczyszczenia powietrza w ścisłym centrum, zmniejszenie kosztów operacyjnych Minus rozwiązania: brak zadowolenia mieszkańców

12 CIVITAS MIMOSA Zestaw turystyczny Nawiązanie współpracy z hotelami
w zakresie sprzedaży biletów Sprzedaż biletów z zestawem przewodników Naklejka z logo hotelu na bilecie Zastępowanie busów hotelowych komunikacją miejską Akcje dodatkowe: multimedialne kioski w centrum miasta, audioprzewodniki dla pasażerów transportu publicznego 20-27% sprzedanych biletów za pośrednictwem hoteli rozwiązanie łatwe do wdrożenia w każdej skali

13 CIVITAS DESTINATIONS PIETRAM – opracowanie dla całej wyspy planu transportowego, zawierającego pogłębione rozwiązania z naciskiem na ruch turystyczny przy jednoczesnej próbie rozwiązania rosnących problemów Funchal, tj.: intensywnego wzrostu transportu indywidualnego, braku przestrzeni dla transportu publicznego, braku rozwiązań polityki parkingowej, koniecznego rozwoju polityki zrównoważonego transportu. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w zakresie usług transportu publicznego: BeanStalk, „gamifikacja” - ścisła współpraca z Uniwersytetem w Funchal oraz Instytutem M-ITI. MOVE – polityka rozwoju transportu elektrycznego, zarówno w transporcie indywidualnym jak i zbiorowym. Kampanie promujące transport zbiorowy, skierowane do szkół, studentów oraz turystów

14 Nowoczesne technologie
CIVITAS DESTINATIONS Nowoczesne technologie Gamifikacja jako sposób na kształtowanie mobilności oraz zbieranie danych dotyczących zachowań turystów i mieszkańców Zastosowanie gier, które przekażą dane dotyczące punktów zainteresowań (punkty użyteczności publicznej) oraz gier, które spowodują spadek transportu indywidualnego Dane są wykorzystywane przez miejskie i regionalne władze transportu, ekonomii i turystyki do wprowadzania zmian w mieście

15 Nowoczesne technologie
CIVITAS DESTINATIONS Nowoczesne technologie BeanStalk - platforma śledząca zachowania zarówno mieszkańców, jak i turystów. Bazuje na niskokosztowej infrastrukturze – routery przechwytujące sygnały modułów WiFi z urządzeń mobilnych Pozwala określić sposoby poruszania się po mieście, wyznacza macierz źródeł i celów (dzięki zastosowaniu routerów na przystankach i w pojazdach komunikacji miejskiej), określa godziny lub dni szczytów komunikacyjnych

16 Dziękuję za uwagę Maciej Sadoch m.sadoch@ztm.waw.pl
Warszawa


Pobierz ppt "Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal ZTM Warszawa Grudzień 2017."

Podobne prezentacje


Reklamy Google