Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl."— Zapis prezentacji:

1 PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl życia młodych ludzi.

2 A N A L I Z A W Y N I K Ó W A N K I E T Y „S T E R E O T Y P Y” Ankietę przeprowadzono w listopadzie 2008 roku wśród 101 uczniów Gimnazjum w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Dębem

3 Pytanie nr 1 Czy wiesz, co to jest stereotyp? TAK-96 NIE-5

4 Pytanie nr 2 Czy w życiu codziennym funkcjonują stereotypy? TAK-44 CZASAMI-53 NIE-4

5 Pytanie nr 3 Twoim zdaniem stereotypy to: (wybierz jedną odpowiedź)  Zupełnie nieprawdziwe sądy-23  W każdym stereotypie jest trochę prawdy-69  Są całkowicie prawdziwe i oddają rzeczywistość-7  Brak odpowiedzi-2

6

7 Pytanie nr 4 Czy spotkałeś się ze stereotypowymi opiniami dotyczącymi innych narodowości? TAK-87 NIE-14

8 Jakie, Twoim zdaniem, mogą być przyczyny (źródła) stereotypowego myślenia? (wybierz jedną odpowiedź)  Niewiedza ludzi o innych narodowościach i stylu życia-49  Brak tolerancji dla obcokrajowców i innych kultur-30  Świadome i celowe wydanie błędnych, nieprawdziwych opinii-17  Brak odpowiedzi-5

9

10 Pytanie nr 6 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Polaków? TAK-72 NIE-29 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

11 Pytanie nr 7 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Niemców? TAK-51 NIE-50 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

12 Pytanie nr 8 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Hiszpanów? TAK-21 NIE-79 BRAK ODPOWIEDZI - 1 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

13 Pytanie nr 9 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Włochów? TAK-31 NIE-69 BRAK ODPOWIEDZI - 1 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

14 Pytanie nr 10 Jak oceniasz swój stosunek do innych kultur (innych narodów)?  Kompletnie mnie to nie interesuje-3  Są mi obojętne-28  Uważam, że mogą być ciekawe-51  Zaczynam je dopiero poznawać-12  Interesuję się tym od dawna-7

15

16 Pytanie nr 11 Co Twoim zdaniem można zrobić, by przerwać stereotypowe myślenie o innych narodach?  Poznać te narody oraz zrozumieć ich sposób myślenia i patrzenia na świat.  Nie szukać żadnych negatywnych cech tylko pozytywne.  Poznawać ich kulturę, zwyczaje poprzez podróże.  Powinniśmy być bardziej tolerancyjni i otwarci na obcokrajowców.

17 P O D S U M O W A N I E

18 Stereotypy dotyczące Polaków  Gościnni.  Przywiązani do rodziny.  Religijni.  Zbyt zapatrzeni na kraje zachodnie.  Nadużywający alkoholu.  Leniwi.  Awanturnicy.

19 Stereotypy dotyczące Niemców  Poukładani.  Dumni.  Dbają o ład i porządek, „czyści”.  Sztywni i nudni.  Faszyści.

20 Stereotypy dotyczące Hiszpanów  Pogodni, energiczni i otwarci.  Lubiący się bawić.  Spontaniczni.  Przystojni.  Dyskryminują kobiety.

21 Stereotypy dotyczące Włochów  Są lekkoduchami, weseli i energiczni.  Pozbawieni kompleksów.  Rodzinni i religijni.  Niezorganizowani.  „Makaroniarze”.  Kojarzeni są z mafią.

22 CZEGO MOŻEMY SIĘ UCZYĆ OD:

23 Niemców Hiszpanów  Porządku.  Oszczędności  Czystości, zamiłowania do porządku  Punktualności  Radości życia.  Spontaniczności  Fantazji

24 Włochów Polaków  Radości życia i poczucia humoru.  Zadowolenia z samych siebie  Przywiązania do rodziny.  Gościnności  Religijności.

25 WNIOSKIWNIOSKIWNIOSKIWNIOSKI  Uczniowie znają pojęcie STEREOTYP.  Większość ankietowanych spotkała się ze stereotypowym myśleniem.  Ponad połowa uczniów nie zna stereotypów dotyczących Hiszpanów i Włochów. Wynika to najprawdopodobniej stąd, że te kraje są dla naszych uczniów najmniej znane.  Uczniowie chętnie poznaliby nowe kultury i ich tradycje,  w czym z pewnością pomoże im udział w programie COMENIUS.

26 Opracowanie ankiety: mgr Małgorzata Janiak – pedagog szkolny mgr Ewa Marcinkowska – nauczyciel j.angielskiego Opracowanie wyników ankiety i przygotowanie prezentacji: mgr Agata Michałek-Nowak – nauczyciel matematyki Edyta Chachuła – uczennica klasy IIc Małgorzata Jakubowska – uczennica klasy IIa


Pobierz ppt "PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google