Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Związku Miast Polskich
innowacyjna wielkopolska
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zarządzanie projektami – pojęcia
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
KULTURA ORGANIZACYJNA
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
Przygotował Andrzej Potucha
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć nowe, obecnie bardzo poszukiwane na rynku umiejętności praktyczne oraz wiedzę z obszaru zarządzania.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
GRC.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Strategia przedsiębiorstwa
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Ekonomia Społeczna w perspektywie Małopolski
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Konferencja Gdańsk - PODR
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Opiekun naukowy: dr hab. inż. Tadeusz A. Grzeszczyk Metoda oceny publicznych projektów informatycznych Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania mgr.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Kod Uniwersytetu Wiedzy
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1

2 Plan prezentacji: Kontekst badawczy Uwarunkowania polityki informacyjnej uczelni Motywy komunikowania publicznego uczelni Determinanty polityki informacyjnej uczelni Propozycja modelu polityki informacyjnej uczelni Zasady praktykowania polityki informacyjnej uczelni Podsumowanie

3 Kontekst badawczy Polityka informacyjna uczelni publicznej spełnia dwa główne cele: służy wypełnianiu obowiązku informacyjnego, jest elementem kształtowania wizerunku i marki. Kształtowanie tej polityki wymaga pogodzenia: postulatu skuteczności i efektywności, postulatu racjonalnego harmonizowania praktyki operacyjnej z potrzebami interesariuszy oraz otoczenia. Warto rozważać to w kontekście zrównoważonego zarządzania, w ujęciach: ładu korporacyjnego, zrównoważonego rozwoju, harmonijnego doboru metod zarządzania.

4 Uwarunkowania polityki informacyjnej uczelni Zarówno znane przykłady, jak i luka pomiędzy praktyką a oczekiwaniami, uzasadniają poszukiwanie modelu satysfakcjonującej polityki informacyjnej. Uczelnie publiczne są szczególnym przykładem takich potrzeb i dobrym polem do prowadzenia badań. W odróżnieniu od podmiotów administracji publicznej, które cechuje monopolistyczna pozycja, uczelnie konkurują między sobą i ich marka ma wpływ na popularność wśród interesariuszy zewnętrznych.

5 Motywy komunikowania publicznego uczelni: tradycja „uniwersytetu” jako jedna z najwyższych form dorobku cywilizacyjnego ludzkości, zgodne z misją publiczną komunikowanie prognozujące rozwój naukowy i cywilizacyjny oraz informujące o własnym wkładzie w ten rozwój, zgodne z wymogami przepisów dotyczących podmiotów publicznych komunikowanie o bieżącej działalności i jej rezultatach, zgodne z misją edukacyjną komunikowanie o kształtowaniu oferty edukacyjnej i jej realizacji, zgodne z regułami konkurencyjnego rynku komunikowanie o ofercie (i jej atutach) naukowej, usługowej (eksperckiej) oraz edukacyjnej.

6 Determinanty polityki informacyjnej uczelni: obowiązek prawny wynikający z rygoru Ustawy o dostępie do informacji publicznej, obowiązek moralno-wizerunkowy wyznaczany przez tradycyjną rolę społeczną uniwersytetów, wymogi rynku akademickiego.

7 Propozycja modelu polityki informacyjnej znaczenie dla skuteczności polityki informacyjnej znaczenie dla wizerunku

8 Zasady formułowania i praktykowania polityki informacyjnej: (w tym zakresie prace badawcze trwają) Zasada wskazywania strategicznych wartości, Zasada zgodności polityki informacyjnej ze strategią rozwoju uczelni, Zasada wytrwałości w przestrzeganiu i ochronie przyjętych wartości, Zasada społecznej odpowiedzialności uczelni i budowania trwałych relacji z interesariuszami, Zasada prymatu tradycji uniwersyteckiej nad bieżącym kontekstem politycznym i rynkowym, Zasada identyfikacji oraz szczegółowej analizy interesariuszy i ich potrzeb, Zasada transparentności informacyjnej, Zasada doskonalenia dobrego rządzenia, Zasada zrównoważonego zarządzania, Zasada jednoosobowej odpowiedzialności za politykę informacyjną, Zasada utrwalania procesów i dobrych praktyk, Zasada elastyczności stosowanych środków i rozwiązań, Zasada nadążania za rozwojem technologicznym.

9 Podsumowanie Uczelnia publiczna staje wobec dwojakich wyzwań: dochowania tradycji uniwersyteckiej (przewodzenia w rozwoju nauki i jej upowszechniania), uniwersalnej z racji przynależności do środowiska społecznego o najwyższym prestiżu, ale i z racji własnej historii; oczekiwań społecznych dotyczących usług wysokiego poziomu służących realizacji aspiracji społecznych indywidualnych i zbiorowych. Sprostanie tym wyzwaniom wymaga postępowania metodycznego, które w połączeniu z profesjonalnymi technikami organizowania działania z tego zakresu będą łącznie świadczyć o staranności w wypełnianiu misji uniwersyteckiej. Autorzy prowadzą badania nad: modelowym procesem ustanawiania i prowadzenia polityki informacyjnej, szkieletem struktury organizacyjnej dedykowanej do tego celu oraz informatycznych narzędzi wsparcia.

10 Bibliografia: Dworak, J. (2013). Kapitał edukacyjny jako determinanta atrakcyjności szkoły wyższej. Ewolucja marki „Politechnika Warszawska”. (2014). Materiały wewnętrzne PW. Geryk, M. (2012). Społeczna odpowiedzialność uczelni. Grudzewski, W., Hejduk, I., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2009). Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowanie. Hirschman, A.O. (2007). Against parsimony: Three easy ways of complicating some categories of economic discourse. Kamińska, A., Zawiła-Niedźwiecki, J. (2013). Aksjologiczne podstawy projektowania strategii organizacji w koncepcji zrównoważonego zarządzania. Kamińska, A., Zawiła-Niedźwiecki, J. (2014). Model polityki informacyjnej w koncepcji zrównoważonego zarządzania na przykładzie uczelni publicznej. Leja, K. (2013). Doskonalenie relacji z interesariuszami jako wyraz społecznej odpowiedzialności uczelni.

11 Bibliografia: Ostrowski, A. (2013). Uniwersytet jako przestrzeń konfliktu wiedzy i informacji. Przyczynek do analizy posttradycyjnego systemu eksperckiego. Paliwoda-Matiolańska, A. (2014). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Putman, R. (2007). Społeczny kapitał a sukces instytucji. Sztompka, P. (2014). Uniwersytet współczesny, zderzenie dwóch kultur. Valla, M. du (red.). (2011). Raport końcowy „Modele zarządzania uczelniami w Polsce”. Zawiła-Niedźwiecki, J. (2014). Propozycja strukturalizacji koncepcji zrównoważonego zarządzania.

dziękuję 12