Prof. nadzw. dr hab. inż. Irena Łącka Katedra Ekonomii Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie Spotkanie informacyjne dla nauczycieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kobieta w biznesie- GOTÓWKA NA START”
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
„WOKÓŁ POLSKIEGO HYMNU”
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
XII Studencka Sesja Naukowa
Warszawa 2010 Zgłoszenie w kategorii Telemarketing Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Ekologiczna choinka Zaproszenie do udziału w Powiatowym Konkursie
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Metoda studium przypadku jako element XII Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Zgłoszenie do konkursu Złota Słuchawka 2016 zlotasluchawka.pl Prezentację oraz formularz zgłoszeniowy należy wysłać na adres
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Przedsiębiorczy na rynku finansowym - zasady i terminarz konkursu.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
Technologia informacyjna
Studenckie Granty Badawcze 2018
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO PT.
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Zasady funkcjonowania
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

Prof. nadzw. dr hab. inż. Irena Łącka Katedra Ekonomii Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie Spotkanie informacyjne dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Szczecin, r.

Organizator, temat i cele konkursu XII edycja Konkursu Wiedzy Ekonomicznej jest organizowana przez Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Od 2015 r. konkurs ten ma swój tytuł: „Sukces transformacji polskiej gospodarki w spojrzeniu młodego pokolenia” i nową formułę – obejmująca dwa etapy. Tematem Konkursu jest prezentacja osiągnięć transformacji polskiej gospodarki w mikroskali i promocja indywidualnego sukcesu gospodarczego polskiej transformacji (dokonanego przez osobę, gospodarstwo domowe, firmę). Konkurs zmierza do osiągnięcia następujących celów: a) promowanie wiedzy o polskiej transformacji i sukcesie przemian gospodarczych, b) propagowanie zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej, c) promowanie idei przedsiębiorczości wśród młodych, d) pobudzenie kreatywności i pomysłowości uczniów oraz ich umiejętności współpracy. 2

Uczestnicy konkursu Do udziału w Konkursie mogą przystąpić dwuosobowe zespoły uczniów szkół ponadgimnazjalnych zgłoszone przez nauczycieli (opiekunów szkolnych). Każdą ze szkół mogą reprezentować maksymalnie 3 zespoły. Każdy zespół przedstawia osobną pracę konkursową. Każdy z uczestników Konkursu wraz z pracą konkursową przesyła podpisane czytelnie oświadczenie zamieszczone w Załączniku 2 do Regulaminu Konkursu Wiedzy Ekonomicznej. 3

Przebieg konkursu – etapy 1. Etap I – odbywa się w ramach prac dwuosobowych zespołów w szkołach nad przygotowaniem zadania promującego indywidualny sukces gospodarczy polskiej transformacji (dokonany przez osobę, gospodarstwo domowe, firmę). 2. Celem tego zadania jest znalezienie pozytywnego przykładu sukcesu polskich przemian społeczno-gospodarczych i przedstawienie go w ramach dowolnie wybranej formy wyrazu spośród jednej z czterech kategorii: eseju, filmu, wywiadu nagranego lub wywiadu sfilmowanego. 3. Etap II, tzn. finał - odbywa się na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie, ul. Żołnierska 47. Polega na rozwiązywaniu przez zespoły, które przeszły do finału (10 zespołów) zadania w postaci 1 studium przypadku (case study). 4

Rodzaje prac konkursowych w ramach I etapu Konkursu esej – praca pisemna zredagowana według wymagań Organizatora, film – przygotowany według wymagań Organizatora, wywiad nagrany - nagrana rozmowa członków zespołu z wybranym podmiotem (osobą, reprezentantem lub reprezentantami gospodarstwa domowego, firmy) zgodnie z wymaganiami Organizatora, wywiad sfilmowany - sfilmowana rozmowa członków zespołu z wybranym podmiotem (osobą, reprezentantem lub reprezentantami gospodarstwa domowego, firmy) zgodnie z wymaganiami Organizatora. 5

Założenia I etapu Przygotowana praca konkursowa powinna być samodzielnie wykonana przez uczniów reprezentujących zespół oraz oryginalna. Uczniowie zespołu podpisują oświadczenie potwierdzające, że przygotowana przez nich praca konkursowa jest oryginalna i nie była dotychczas publikowana w całości ani w częściach. Z chwilą odbioru pracy konkursowej (utworu) autorzy przeniosą na Organizatorów Konkursu wszelkie autorskie prawa majątkowe do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania w kraju. Organizator nie zwraca uczestnikom konkursu dostarczonych prac. Organizatorowi Konkursu przysługuje prawo wykorzystania utworu i jego fragmentów w celach informacyjnych, promocyjnych i marketingowych. Każda z form wyrazu jest uznawana przez Komisję Konkursową za równoważną. Za pracę konkursową zespół może uzyskać maksymalnie 20 punktów. 6

Założenia I etapu Na podstawie uzyskanej przez zespół liczby punktów zostaną wybrane zespoły, które uzyskają I, II i III miejsce oraz 1 zespół, który uzyska wyróżnienie. Zespoły, które uzyskały I, II i III miejsce oraz wyróżnienie wraz z 6 innymi zespołami o największej liczbie punktów (w sumie 10 zespołów uczestniczących w I etapie, które uzyskały największą liczbę punktów w każdej z kategorii) przechodzą do finału konkursu. 7

Wymagania techniczne wobec prac wykonywanych w I etapie 1. Eseje (prace pisemne) powinny spełniać następujące wymagania redakcyjne: znaków, czcionka TNR 12, odstępy 1,5, można wstawiać rysunki i tabele – każda z tytułem i źródłem, źródła na końcu pracy, praca powinna mieć stronę tytułową, nazwiska autorów, nazwę szkoły, tekst eseju powinien być podzielony na zatytułowane części – o ich liczbie decydują autorzy. 2. Nakręcone filmy lub sfilmowane wywiady: powinny być zapisane w plikach dających się odtworzyć w Windows Media Player; całkowita długość filmu nie może przekraczać 30 minut; film powinien mieć tytuł, podawać na początku nazwiska autorów i nazwę szkoły; film może być podzielony na zatytułowane części – o ich liczbie decydują autorzy. 8

Wymagania techniczne wobec prac wykonywanych w I etapie 3. Nagrane wywiady: powinny być zapisane w plikach dźwiękowych w takim formacie, aby pozwoliły się wyemitować z wykorzystaniem sprzętu komputerowego posiadającego oprogramowanie do odtwarzania nagrań dźwiękowych w plikach MP3 (np. Windows Media Player); całkowita długość nagrania nie może przekroczyć 30 minut; nagranie powinno mieć tytuł, podawać na początku nazwiska autorów i nazwę szkoły; nagranie może być podzielone na zatytułowane części – o ich liczbie decydują autorzy. 9

Ocena prac konkursowych z I etapu Wybrane przez zespoły formy wyrazu prac konkursowych formach będą oceniane przez Komisję Konkursową, która za podstawowe kryteria oceny uznaje: wyjątkowość/zauważalność, pomysłowość przedstawienia tematu, trafność w poruszaniu problemu, ujęcie wartości edukacyjnej, umiejętność gromadzenia i przedstawienia informacji ekonomicznych, umiejętność wyciągania wniosków. 10

II etap - finał konkursu Finał konkursu polega na rozwiązywaniu przez poszczególne zespoły studium przypadku. Studium przypadku poświęcone będzie funkcjonowaniu podmiotu gospodarczego i problemom, które napotykają przedsiębiorcy w rzeczywistości gospodarczej. Po zapoznaniu się z opisanymi przypadkami uczestnicy finału rozwiązują zadania z tym związane w czasie 60 minut. Swoje rozwiązania zapisują na kartkach A3 złożonych do formatu A4, otrzymanych od Komisji Konkursowej. Zespoły zaprezentują swoje wyniki Komisji Konkursowej w trakcie 10 min. wypowiedzi reprezentanta /reprezentantów zespołu. Podczas przygotowywania wystąpienia zespół może wykorzystać 1 kartkę papieru do tablic flipchartowych, na której przedstawi swoje wyniki i wnioski. Za rozwiązane zadanie (studium przypadku) zespół może uzyskać maksymalnie 15 punktów, a za jego prezentację maksymalnie 5 punktów. W tym etapie zespoły uzyskają maksymalnie 20 punktów. 11

Ocena rozwiązania studium przypadku Ocena rozwiązań przez zespół problemów związanych z indywidualnym studium przypadku i zaprezentowaniem wniosków w formie wystąpienia jest dokonywana przez Komisję Konkursową. Za przygotowanie rozwiązania zespół może otrzymać maksymalnie 15 punktów. Za jego zaprezentowanie przez jednego reprezentanta zespołu –maksymalnie 5 punktów. W sumie za udział w finale Konkursu zespół może zdobyć maksymalnie 20 punktów. 12

Ocena końcowa udziału w Konkursie Ocena końcowa udziału dwuosobowego zespołu w Konkursie dokonywana jest przez Komisję Konkursową. O uzyskanym miejscu decyduje suma liczby punktów z I etapu oraz finału. Zwyciężają zespoły, które uzyskają największą liczbę punktów podczas całego Konkursu. Przewiduje się I, II, III miejsce oraz wyróżnienia. O wynikach Konkursu Organizatorzy poinformują uczestników za pośrednictwem poczty elektronicznej przekazując informacje na podany w zgłoszeniu oraz na zamieszczając listę rankingową z obu etapów na stronach internetowych konkursu: /zakładka: dla studenta, link: konkursy dla uczniów/, oraz 13

Harmonogram i regulamin konkursu Nadsyłanie zgłoszeń i dostarczenie prac konkursowych do I etapu – do 1 marca 2016 r. (możliwość przedłużenia do 18 marca 2016 r.) Ogłoszenie wyników I etapu konkursu – 1 kwietnia 2016 r. II etap Konkursu i jego finał – 9 kwietnia 2016 r. godz , Wydział Ekonomiczny ZUT w Szczecinie. Regulamin XII Konkursu Wiedzy Ekonomicznej jest udostępniony na stronie internetowej ZUT: /zakładka: dla studenta, link: konkursy dla uczniów/ oraz na stronie Wraz z nim zostaną tam zamieszczone dwa załączniki: formularz zgłoszenia i oświadczenie uczestnika. 14

Przyjmowanie zgłoszeń, prac konkursowych i oświadczeń drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej sekretarza Komisji Konkursowej mgr Błażeja Supronia: za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłką kurierską lub osobiście na poniższy adres: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie Wydział Ekonomiczny, Katedra Ekonomii Szczecin, ul. Żołnierska 47 z dopiskiem: Konkurs Ekonomiczny „Transformacja”. 15

Dziękuję za uwagę 16