Jakość zasobów cyfrowych 2008/2009 dr Remigiusz Sapa
Podstawowe problemy Jakość – zagadnienia teoretyczne: pojęcie i jego interpretacje Cele oceny jakości kolekcji cyfrowych (punkt widzenia twórcy i użytkownika) Wprowadzenie do problematyki pomiaru jakości
Normy i standardy Jakość kolekcji cyfrowych w kategoriach zgodności z normami i standardami – technicznymi – prawnymi – językowymi – społecznymi – środowiskowymi – opracowania informacji itp.
Konkurencja Jakość kolekcji cyfrowych w kategoriach konkurencyjnych – benchmarking
Satysfakcja użytkownika Jakość kolekcji cyfrowych w kategoriach satysfakcji użytkownika Zagadnienie wielowymiarowości potrzeb użytkownika i czynniki kształtujące percepcję jakości
Satysfakcja użytkownika Jakość kolekcji cyfrowych w kategoriach satysfakcji użytkownika – treść, użyteczność i funkcjonalność Problematyka pomiaru satysfakcji użytkownika (wywiad, ankieta, lojalność, skłonność do powrotu, eksperyment)
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością w kolekcjach cyfrowych (przegląd najważniejszych koncepcji z tego zakresu: zapewnianie jakości, TQM
Warunki uzyskania zaliczenia i zasady oceniania Dopuszczalna jedna nieobecność na zajęciach Aktywny udział w zajęciach: 0-50 pkt. Sprawdzian wiadomości: 0-50 pkt.