Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Advertisements

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Procesor tekstu Word część 2
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Menu Tabela program Microsoft Word
Edytor tekstu MS WORD.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Microsoft Office Excel
Ćwiczenia z Worda
Tabele WordArt ClipArt Kolumny
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Opracowała Urszula Guzikowska
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Style i szablony w Wordzie
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Korespondencja seryjna
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Tabele w edytorze tekstu. Sposoby wstawiania tabeli poleceniem Wstaw tabelę poleceniem Rysuj tabelę.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Formatowanie dokumentów
SAMOUCZEK PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA PROGRAMU DO MODELOWANIA TARCZ.
Funkcje zaawansowane w Wordzie
Jak robić własne style w Word’dzie 2010? Poradnik W 2012 roku.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
1.Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. 2.W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzia kliknąć przycisk.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Piotr Grzegorzewski klasa 1GB (rok szkolny 2011/2012)
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb. Ta funkcja najczęściej używana jest we wszelakiego rodzaju gazetach. Jest to również bardzo przydatna rzecz przy robieniu pomocy naukowych w sytuacjach wysokiego zagrożenia.

Aby podzielić tekst na kolumny w dokumencie należy wybrać opcję „Układ strony”, a następnie przejść do „Kolumny”. Aby kontrolować i ustawić kolumny wedle własnego uznania i potrzeb należy kliknąć w opcję znajdującą się najniżej „Więcej kolumn”

Po wybraniu opcji więcej kolumn pojawi następujące okno. Możemy w nim ustawić liczbę kolumn, szerokość kolumn, odstępy oraz czy zastosować dane ustawienia dla całego dokumentu czy tylko dla poszczególnych części naszego dokumentu. Jest jeszcze dostępna opcja rozdzielenia linią stworzonych kolumn.

Tabulatory zostały stworzone do równomiernego układania tekstu w kolumnach. Skutecznie to zastępuję wielokrotne wciskanie spacji w celu wyrównania tekstu. Tabulatory są automatycznie ustawione w każdym dokumencie i przyjmują najczęściej wartość 1,25 cm. Aby wstawić tabulator należy kliknąć klawisz „Tab”. W celu sprecyzowania swoich tabulatorów należy otworzyć okno dialogowe „Akapit” i w dolnym lewym rogu wybrać opcję „Tabulatory”

Te okno umożliwia nam sprecyzowanie naszych oczekiwań co do tabulatorów. Możemy ustawić tam pozycję tabulatorów oraz wyrównanie. Przydatną opcją jest również znak wiodący. Te tabulatory możemy zmieniać bez wchodzenia w tą opcję poprzez linijkę dostępną nad dokumentem.

Tabele Tabele to przydatne narzędzie do przedstawienia danych, gdzie każda wartość ma swoją komórkę. Aby utworzyć tabelę, możemy skorzystać z polecenia Wstaw Tabelę, gdzie określamy ilość kolumn i wierszy dla tabeli, lub rysując ją ręcznie przy pomocy polecenia Rysuj tabelę.

A oto inna tabela, z wierszami i kolumnami różnej długości: Przykładowa tabela:

Autoformatowanie Możemy zmienić wygląd tabeli korzystając z narzędzia Autoformatowania. Dzięki temu możemy wybrać gotowe style dla Tabeli, które określają kolor tabeli, wielkość i typ czcionki, rodzaj i rozmiar linii użytych w tabeli. Jeśli chcemy, aby wszystkie komórki w tabeli były równej wielkości możemy skorzystać z polecenia Wyrównaj komórki. Dzięki poleceniom Scal komórki i Podziel komórki możemy zmienić ilość komórek w istniejącej tabeli, łącząc je ze sobą lub dzieląc na mniejsze.

Przykładowa tabela wykorzystująca Autoformatowanie obrazująca działania na bitach:

Dzięki poleceniu Suma możemy zsumować dane liczbowe z wierszów, kolumn, lub pojedynczych komórek i wyświetlić tę sumę w wybranej komórce. Dzięki temu, za każdym razem gdy chcemy policzyć sumę, wystarczy, że zmienimy wartości w interesujących nas wierszach lub kolumnach. Na przykład możemy stworzyć tabelę liczącą obwód trójkąta, która będzie wyglądać tak:

Sortowanie Możemy zmienić kolejność, w jakiej uporządkowane są dane w tabeli, posługując się Sortowaniem. W Wordzie istnieją dwa typy sortowań: - sortowanie alfanumeryczne To sortowanie porządkuje dane według porządku alfabetycznego - sortowanie liczbowe To sortowanie ustawia dane w porządku liczbowym

Tabela po zastosowaniu sortowania alfanumerycznego: Tabela po zastosowaniu sortowania liczbowego:

Ćwiczenia 1. Korzystając z funkcji Wstaw tabelę oraz Scal komórki, uzyskaj poniższą tabelę. 2. Stwórz tabelę, korzystając z polecenia Suma, gdzie trzy pierwsze kolumny to kolejne długości boków prostopadłościanu, a ostatnia kolumna oblicza jego obwód. Wpisz dowolne wartości.

Stwórz dokument w którym pierwsza strona będzie podzielona na 3 kolumny oddzielone liniami o odstępach długości 1 cm oraz szerokości kolumn odpowiednio: 3 cm, 4 cm i 7 cm przypominająca poniższe zdjęcie

Zastosuj tabulatory na oddzielnej stronie dokumentu na pozycji: -3 cm z wyrównaniem do lewej, -6 cm z wyrównaniem do środka, -12 cm z wyrównaniem do prawej, -14 cm z wyrównaniem dziesiętnym oraz znakiem wiodącym nr 2 (dolne kropki). Uzupełnij danymi aby zobaczyć efekt swoich działań. Przykład:

Źródło: Strona pomocy pakietu Office: PL&rs=pl-PL&ad=PL

Wykonali: Michał Słowikowski Daniel Kowalewski