Barbara Znamiec Koncepcja Funkcjonowania i Rozwoju Miejskiego Przedszkola Nr 20 im. „Przedszkole pod Topolą” na lata 2014-2019 Zielona Góra 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
Ekologia W naszym przedszkolu.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Współpraca Rodziców ze szkołą i nauczycielami. O dobrej współpracy rodziców ze szkołą świadczy ich zaangażowanie oraz udział we wspólnie organizowanych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
STOWARZYSZENIE,,PRZYJACIELE DZIECI Stowarzyszenie posiada status organizacji pożytku publicznego.
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Rawie Mazowieckiej
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Publicznego Przedszkola w Opatówku
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin,
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Zatrudnianie nauczycieli
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
CEL Rozwijanie, propagowanie inicjatyw, postaw, działań sprzyjających rozwojowi szkolnemu i pozaszkolnemu dzieci i młodzieży Organizowanie czasu pozaszkolnego.
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Barbara Znamiec Koncepcja Funkcjonowania i Rozwoju Miejskiego Przedszkola Nr 20 im. „Przedszkole pod Topolą” na lata 2014-2019 Zielona Góra 2014

UZASADNIENIE PRZYSTĄPIENIA DO KONKURSU

Mijająca kadencja obfitowała w różnorodne przedsięwzięcia Uruchomiono stronę www.przedszkole20.zgora.pl Nadano imię „Przedszkole pod Topolą” Zorganizowano jubileusz 35-lecia przedszkola Inaugurowano konkurs piosenki pt. „Biesiada pod Topolą”

Remonty, modernizacje Ogrodzenie Okna Oświetlenie Schody wejściowe i droga komunikacyjna Wymiana rur wodno- kanalizacyjnych Remont łazienki Odnowienie sufitów

Nowe wyposażenie Zestawy zabawowe na plac zabaw Meble do sal i biur Stoliki, krzesełka 2 komputery, drukarki 3 zamrażarki Sprzęt kuchenny i gospodarczy

Ze środków pozabudżetowych przedszkole pozyskało Meble, dywany, zabawki Tablice korkowe i magnetyczne Sprzęt rtv Zestawy zabawowe na plac zabaw Stroje dla dzieci Rośliny iglaste

Dzięki nieodpłatnym usługom przedszkole posiada Wycyklinowaną podłogę w szatni Płytki w hollu Termostaty na kaloryferach Odnowione pomieszczenia Wypielęgnowany, zadbany ogród

Przedszkole przyjazne dziecku i rodzinie, ściśle związane ze środowiskiem lokalnym

PRIORYTETY DZIAŁALNOŚCI MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 20 Przedszkole Dziecko Rodzina Środowisko lokalne

PRZEDSZKOLE Doskonalenie nauczycieli Pedagogizacja personelu pomocniczego Organizacja kącików zainteresowań w salach

PRZEDSZKOLE Przeprowadzanie remontów, doposażenie w sprzęt, pielęgnacja ogrodu Założenie ogródka: warzywa, zioła, krzewinki i ich opis Nowy wygląd hollu przedszkola, związany tematycznie z nazwą

DZIECKO Prowadzenie przez nauczycieli kółek zainteresowań Aktywna współpraca ze żłobkiem i szkołą Organizacja spacerów, wycieczek, spotkań Realizacja programu Optymistyczne Przedszkole M. Nawrot. Akcja „Gość w przedszkolu”

DZIECKO Realizacja autorskich projektów edukacyjnych nauczycieli Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem treści pedagogiki Marii Montessori Objęcie dzieci pomocą psychologiczno-pedagogiczną

RODZINA Zawarcie kontraktu z rodzicami Organizacja zebrań z rodzicami, „godzin wychowawczych”, warsztatów, zajęć otwartych, udostępnianie biblioteczki przedszkolnej Aktywny udział rodziców i dziadków w przygotowaniu i przebiegu imprez, uroczystości

RODZINA Powołanie Klubu Optymistycznych Rodziców Inauguracja Akademii pod Topolą Kontynuacja rodzinnych konkursów Cykliczne spotkania rodziców z psychologiem, pedagogiem

ŚRODOWISKO LOKALNE Organizacja dni otwartych, kiermaszów, festynów, spotkań „Biesiada pod Topolą”- konkurs piosenki dla miejskich przedszkoli Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną ze żłobkiem, szkołami przedszkolami

ŚRODOWISKO LOKALNE Nawiązanie współpracy z przedszkolami Optymistycznymi oraz z Przedszkolami pod Topolą Cykliczne wręczanie dyplomu i statuetki Przyjaciel Przedszkola pod Topolą Prezentacja osiągnięć dzieci na stronie internetowej, w gazetce przedszkolnej, w kronice

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI Dobrowolne wpłaty rodziców na konto Rady Rodziców – 10 000,00 Kwestowanie podczas kiermaszów, festynów-3000,00 Loteria fantowa – 2 000,00 Skup surowców wtórnych – 500,00 Darowizny, współpraca z firmami i osobami fizycznymi – 2 000,00 Prace społecznie użyteczne – 10 000,00 ŁĄCZNIE 27 500,00 (rocznie)

PROGRAM OPTYMALIZACJI WYDATKÓW PRZEDSZKOLA Dobrze opracowany plan finansowy Plan zastępstw doraźnych Oszczędne, efektywne gospodarowanie Wykorzystanie kwalifikacji pracowników Negocjowanie umów

PROGRAM OPTYMALIZACJI WYDATKÓW PRZEDSZKOLA Stosowanie przepisów ustawy PZP oraz Regulaminu wydatkowania środków do 30 000 euro Korzystanie z programu prac społecznie użytecznych Darowizny Roboty wykonane przez rodziców. Wykorzystywanie technologii budowlanych

SPOSÓB ZARZĄDZANIA I ROZWOJU BAZY -zarządzanie Sprawowanie nadzoru pedagogicznego. Częściowe finansowanie dokształcania. Wdrażanie kontroli zarządczej Współpraca z organami przedszkola- radą pedagogiczną, radą rodziców Współpraca z organem prowadzącym Współpraca z organem nadzoru pedagogicznego  

SPOSÓB ZARZĄDZANIA I ROZWOJU BAZY -promocja Organizacja imprez otwartych dla środowiska Uaktualnianie folderu reklamowego, strony www Plakaty reklamowe Imprezy zewnętrzne i wewnętrzne Organizacja jubileuszu 40-lecia placówki Współpraca z mediami- prasą, radiem.

SPOSÓB ZARZĄDZANIA I ROZWOJU BAZY - baza Kontynuowanie dalszych remontów, modernizacji Realizacja nakazów PSP i PPSSE Wdrażanie technologii informatycznych, zakup komputerów Wzbogacanie placówki w zabawki, pomoce dydaktyczne, meble, sprzęt gospodarczy, wyposażenie kuchni Aktywne poszukiwanie sponsorów

MIEJSCE PROGRAMU W PROGRAMACH ZEWNĘTRZNYCH Włączanie się do programów realizowanych w ramach EFS przez inne placówki, instytucje, organizacje Realizacja ogólnopolskiego programu Optymistyczne przedszkole Kontynuacja przyjaźni z przedszkolem czeskim MS „Jablonka” w Libercu Prowadzenie zajęć w ramach ZPWSE Udział w programach profilaktycznych organizowanych przez Komendę Policji, PSSE i inne Włączanie się w akcje charytatywne, ekologiczne oraz kampanie Realizacja Programu Edukacji Regionalnej „Mój mały świat” Podnoszenie kwalifikacji pracowników dzięki programom EFS „Kapitał ludzki”

SPOSÓB MIERZENIA I OCENY REALIZACJI KONCEPCJI Szczęśliwe dzieci i zadowoleni rodzice. Wyniki obserwacji i diagnozy Osiągnięcia przedszkolaków Losy absolwentów Wnioski z realizacji planu nadzoru pedagogicznego Efekty programów Pozytywna opinia o przedszkolu w środowisku Wyniki kontroli Zadowolenie pracowników Certyfikat Optymistyczne przedszkole.

PODSUMOWANIE

Dziękuję