Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR
Excel program arkusza kalkulacyjnego w pakiecie Microsoft Office używamy, aby utworzyć i sformatować skoroszyty (Kolekcja arkuszy kalkulacyjnych) analizowanie danych oraz podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych pisanie formuł do wykonywania obliczeń na danych, prezentowanie danych w różnych profesjonalnych wyglądających wykresów.
Rozliczanie i sprzedaż Program Excel jest przydatny do zarządzania danymi rozliczeń i sprzedaży Faktury sprzedaży Dokument dostawy Zamówienie zakupu
Budżetowanie Planu budżetu marketingowego Impreza, kampania reklamowa - budżet
Edytowanie i wprowadzanie danych w arkuszu Aby móc pracować z danymi w arkuszu, trzeba je najpierw wprowadzić do komórek arkusza. Następnie może być konieczne dostosowanie danych, tak aby były widoczne i aby były wyświetlane w odpowiedni sposób
Dostosowywanie ustawień Aby włączyć zawijanie tekstu w komórce, zaznacz komórki, które chcesz sformatować, a następnie na karcie Narzędzia główne w grupie Wyrównanie kliknij pozycję Zawijaj tekst
Aby dostosować szerokość kolumny albo wysokość wiersza, tak aby była automatycznie dopasowywana do zawartości komórki, zaznacz kolumny lub wiersze, które chcesz zmienić, a następnie na karcie Narzędzia główne w grupie Komórki kliknij pozycję Format
W grupie Rozmiar komórki kliknij pozycję Autodopasowanie szerokości kolumn lub Autodopasowanie wysokości wierszy Porada Aby szybko automatycznie dopasować wszystkie kolumny lub wiersze w arkuszu, kliknij przycisk Zaznacz wszystko, a następnie kliknij dwukrotnie dowolne obramowanie między dwoma nagłówkami kolumn lub wierszy.
Formatowanie danych Aby zastosować formatowanie liczb, kliknij komórkę zawierającą liczbę, którą chcesz sformatować, a następnie na karcie Narzędzia główne w grupie Liczba kliknij strzałkę obok pozycji Ogólne i kliknij odpowiedni format
Aby zmienić czcionkę, zaznacz komórki zawierające dane, które chcesz sformatować, a następnie na karcie Narzędzia główne w grupie Czcionka kliknij odpowiedni format
Formatowanie liczb Na liście Kategoria kliknij format, którego chcesz użyć, a następnie dopasuj ustawienia, jeśli to konieczne. Na przykład jeśli używasz formatu waluty można można wybrać inny symbol waluty, Pokaż większą lub mniejszą liczbę miejsc dziesiętnych lub zmienić sposób wyświetlania liczb ujemnych.
Stosowanie obramowania komórek Zaznacz komórkę lub zakres komórek, do których chcesz dodać obramowanie. Na karcie Narzędzia główne w grupie czcionka kliknij strzałkę obok przycisku obramowania, a następnie kliknij styl obramowania, który chcesz.
Tworzenie tabeli programu Excel W arkuszu zaznacz zakres komórek, które chcesz umieścić w tabeli. Komórki mogą być puste lub zawierać dane. Na karcie Narzędzia główne w grupie Style wybierz polecenie Formatuj tabelę, a następnie wybierz odpowiedni styl tabeli
Jeśli zaznaczony zakres zawiera dane, które mają być wyświetlane jako nagłówki tabeli, zaznacz Moja tabela ma nagłówki w oknie dialogowym Formatuj tabelę
Tworzenie formuły Wpisz w komórce znak równości (=), aby zacząć tworzyć formułę. Wpisz kombinację cyfr i operatorów, na przykład 3+7. Wybieraj inne komórki za pomocą myszy (i wstawiaj między nimi operator). Na przykład wybierz komórkę B1, a następnie wpisz znak plus (+), wybierz komórkę C1 i wpisz znak +, a następnie wybierz komórkę D1. Kiedy zakończysz wpisywanie, aby zakończyć formułę, naciśnij klawisz Enter
=5+2*3 Dodaje 5 do iloczynu liczb 2 i 3.
=DZIŚ() Zwraca bieżącą datę.
=B1+C1+D1Dodaje wartości z trzech komórek.
Umieszczanie danych na wykresie Zaznacz dane, które chcesz umieścić na wykresie. Na karcie Wstawianie w grupie Wykresy kliknij typ wykresu, którego chcesz używać, a następnie kliknij podtyp wykresu.
Aby dodać elementy wykresu, takie jak tytuły i etykiety danych i zmienianie projektu, układu lub formatu wykresu, należy użyć Narzędzia wykresu
W prezentacji wykorzystano materiał: Excel-2010-be9e91b6-4ecb-4faa-8ae9-37e8974a1f8b#__toc Excel-2010-be9e91b6-4ecb-4faa-8ae9-37e8974a1f8b#__toc