Szkolenie i rozwiązywanie problemów dla sprzedawców.
Wymagania urządzeń i aplikacji. Wymagania systemowe dla Botvac Connected Wymagane połączenie z internetem Wymagane połącznie z Wi-Fi do uruchomienia robota w trybie „connected” Połączenie z internetem jest wymagane do korzystania z aplikacji Neato Podstawowa szybkość połączenia internetowego (56kbsp i wyższa) Router Po podłączeniu robota aplikacja automatycznie pokazuje tylko 2,4 GHz sieci Urządzenia obsługiwane Apple Software - iOS 7.0 i nowszy Hardware Apple iPhone 4 i nowszy Apple iPad2 i nowszy Apple iPod Touch (5th Generation) Apple iPad Mini i nowszy Android Software - Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) i nowszy
Wymagania urządzeń i aplikacji Bezpieczeństwo sieci WPA i WPA2 za pomocą TKIP, PSK, AES/CCMP szyfrowanie. WEP i WEP EAP (Enterprise Authentication Protocol) nie są obsługiwane. Kanały Wi-Fi FCC wymaga, aby wszystkie urządzenia bezprzewodowe w USA pracowały w sieci na kanale Kanały spoza USA mogą korzystać z kanałów powyżej 11. Proszę zwrócić się do agencji regulacyjnych w swoim kraju, aby określić jakie kanały są dostępne.
Podłączenie do WiFi aplikacji…
Uzyskiwanie połączenia … Pierwszym krokiem jest pobranie aplikacji. Dostępna w sklepie Google Play i Apple I-store. Po pobraniu widać ikonę(jak poniżej)na ekranie urządzenia. Następnym krokiem jest zarejestrowanie się. Można to zrobić w aplikacji lub za pomocą strony internetowej. Szybciej i prościej jest zarejestrować się za pośrednictwem ściągnietej aplikacji.
Logowanie za pośrednictwem aplikacji Przed zarejestrowaniem należy zweryfikować konto za pośrednictwem wysłanego a. Jeśli nie został zweryfikowany, otrzymasz informację o błędzie (widoczne po prawej stronie). Drugi zrzut z ekranu mówi o niepoprawnym adresie .
Po zalogowaniu… Nadszedł czas, aby połączyć Neato do urządzenia. Należy upewnić się, że W-Fi w robocie jest włączone. Powinna pojawić się ikonka w lewy górnym rogu ekranu głównego ekranu. Jeśli nie przejdź do Ustawienia > Wifi > i upewnij się, że Wifi jest włączone (ON).
Podłączenie robota do aplikacji … W aplikacji, kliknij przycisk „Połącz” swojego robota. Jeśli nie chce się połączyć upewnij się że WiFi w robocie jest włączone. Należy wybrać sieć WiFi do sparowania z robotem. Wpisać swoje hasło. Android Version
Podłączenie robota do aplikacji… Dla IOS jest jeden dodatkowy krok. Musisz opuścić aplikację, przejść do ustawień ogólnych i podłączyć do robota. Po tym należy wrócić do aplikacji i postępować tak jak w wersji dla Androida. IOS(Apple)
Podłączenie robota do aplikacji cd… Teraz przyszła pora na nazwanie swojego robota i sfinalizowanie połączenia.
Linki Video ze wsparciem połączenia. Połączenie dla wersji IOS ng-botvac-connected-to-the-neato-appfor-ios/ Połączenie dla wersji Android. ng-botvac-connected-to-the-neato-appfor-android/
Kilka słów o Wi-Fi Definicje: Wi-Fi - potoczne określenie zestawu standardów stworzonych do budowy bezprzewodowych sieci komputerowych. ISP – dostawca usługi internetu. WPA i WPA2 – standard szyfrowania stosowany w sieciach bezprzewodowych. WEP – standard szyfrowania stosowany w sieciach bezprzewodowych standardu IEEE WPS – funkcja pozwalająca na szybkie i bezpieczne skonfigurowanie sieci bezprzewodowej, które polega m.in. na tym, że jeśli chcielibyśmy podłączyć nowe urządzenie do sieci wystarczy podać 8 cyfrowy kod PIN
FAQ i rozwiązywanie problemów. Botvac Connected korzysta z wifi do łączenia się z Internetem. Istnieją dwa zakresy częstotliwości powszechnie używane do komunikacji Wi-Fi: 2,4 i 5 GHz. Większość routerów bezprzewodowych może być skonfigurowana do obsługi obu częstotliwości. Botvac korzysta tylko z pasma 2,4 GHz, aby połączyć się z Internetem. Apilkacja Neato automatycznie pokazuje tylko dostępne sieci bezprzewodowe 2,4 GHz, po podłączeniu robota. W zależności od modelu routera Wi-Fi, istnieje kilka sposobów, aby dowiedzieć się, czy router jest dwuzakresowy. Najlepszym sposobem jest sprawdzenie na stronie producenta. Niektóre routery bezprzewodowe mają to napisane na routerze lub na opakowaniu. Możliwe jest również, że router jest dwuzakresowy, ale aktualnie ustawiony jest na nadawanie tylko w jednym zakresie, co oznacza, że zobaczysz tylko jedną nazwę sieci. Widząc jedną nazwę sieci nie musi to oznaczać, że router nie jest dwuzkresowy. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi routera lub w sekcji wsparcia technicznego, aby się upewnić. Uwaga: Neato Botvac Connected obsługuje tylko pasmo 2,4 GHz. Nie obsługuje pasma 5GHz.
FAQ i rozwiązywanie problemów cd … Jeśli posiadasz dwuzakresowy router 2.4GHz i 5GHz, upewnij się, że router jest skonfigurowany do obsługi pasma 2.4 GHz. Neato Botvac Connected obsługuje pasmo 2.4 GHz, nie obsługuje pasma 5GHz. Niektórzy chronią swoją sieć. Neato obsługuje ukryte sieci 2,4 GHz. Podłączenie robota do ukrytej sieci jest podobne do podłączenia sieci niechronionej. Wymaga jedynie wpisania nazwy SSID.
FAQ i rozwiązywanie problemów cd... Co zrobić, jeśli użytkownik zmieni swoje hasło? Należy rozłączyć WiFi w aplikacji i robocie. Ponownie połączyć i postępować tak jak to miało miejsce przy pierwszym połączeniu począwszy od pierwszego kroku.
Botvac Connected Rozwiązywanie problemów.
Oto kilka kroków jak wyczyścić dostęp do internetu w celu zmiany nowej sieci lub wykonania wszystkiego od nowa. Istnieją dwa sposoby. Zmiana Wi-Fi w Botvac Connected
Bumper/ start method
Metoda manualna Przejdź do ustawień Settings> Wi-Fi>remove networks Tutaj wybierasz „remove networks” i zatwierdzasz. Po wyborze można wrócić do ekranu głównego Wróć do WiFi na ekranie wyświetlacza i upewnij się, że opcja nie jest aktywna.
W obu przypadkach… W obu przypadkach należy upewnić się że robimy to za pośrednictwem aplikacji. Kolejnym ważnym krokiem jest upewnienie się, że mamy w lewym górnym rogu ikonkę Jeśli nie musimy wrócić do ustawień i upewnić się, że opcja jest aktywna. Z nową siecią będziesz w stanie połączyć się jedynie, jeśli będzie widoczna ikonka na wyświetlaczu.
Kilka sposobów jeśli Neato pokazuje na twojej aplikacji tryb offline Jeśli Neato pokazuje tryb offline- Botvac Connected
Twój Neato powinien pokazać na aplikacji „Ready to clean”. Jeżeli stwierdza, że jest w trybie offline lub niedostępny. Połączony Nie połączony
Symbol WiFi oznacza, że jest podłączony do sieci. X na ekranie robota oznacza, że nie jest połączony. Odświeżanie może potrwać około 30 sekund (sprawdzenie WiFi). Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że robot jest połączony z siecią. Sprawdź ikonę WiFi na wyświetlaczu. Jeśli nie należy włączyć robota to samo zrobić z bazą ładującą. Odczekać około minuty i sprawdzić połączenie. Sprawdzić aplikację, czy pokazuje gotowość robota do pracy. Jeśli nadal nie ma połączenia przejdź do ustawień i upewnij się, że Wifi jest aktywne. Jeśli nadal brakuje połączenia sprawdź inne urządzenia w domu takie jak komputer, tablet i upewnij się, że są połączone. Jeśli wciąż brakuje połączenia wyłącz na 10 sekund router i ponownie włącz. Ważne jest, żeby nie resetować routera, ponieważ usunie to ustawienia routera. Jeśli ta czynność nie pomaga należy zgłosić się do dostawcy usługi.
Jeśli masz ikonę WiFi na robocie ale pokazuje tryb offline wykonaj następujące kroki: Wyloguj się z aplikacji i wyłącz ją na urządzeniu. Następnie ponownie włącz i zaloguj aplikację. Odczekaj kilka minut, aby sprawdzić, czy robot pokazuje „Ready to clean” Jeśli nadal masz problemy postępuj zgodnie z instrukcjami “Clearing and reconnecting Wi-Fi from connected”( Usuwanie i ponowne podłączenie z WiFi).
Kilka kroków rozwiązywania problemów, kiedy klient nie jest w stanie połączyć się z usługą Nie byłem w stanie połączyć Botvac Connected
Jeśli masz Neato Botvac Connected i nie możesz się połączyć, wykonaj następujące czynności: 1: Sprawdź informacje odnośnie swojego routera. Upewnij się, że router jest skonfigurowany do obsługi 2,4 GHz. Botvac Connected nie obsługuje pasma 5GHz. Jeśli masz ukrytą(chronioną) sieć upewni się, czy masz prawidłową nazwę sieci(identyfikator SSID) 2. Upewnij się, że WiFi w robocie jest włączone: Cykl zasilania robota: 1. Otwórz pojemnik na brud. 2. Wciśnij przycisk OFF, żeby odłączyć baterie. 3. Wciśnij przycisk ON, żeby włączyć baterie.
Jeśli na głównym ekranie jest widoczna ikona i WiFi jest włączone należy przejść do punktu 3. Jeśli ikona na głównym ekranie nie jest widoczna WiFi jest wyłączone. Trzeba włączyć WiFi, a następnie przejść do punktu Naciśnij przycisk SELECT pod ekranem, aby przejść do menu głównego. 2. Wybrać ustawienia. 3. Wybrać Wi-Fi. 4. Przełączyć Wi-Fi na ON. 5. Powrót do ekranu głównego poprzez naciśnięcie przycisku BACK dwa razy. 6. Jeśli ikona w lewym górnym rogu głównego ekranu sygnalizuje włączenie WiFi można przejść do punktu 3. Jeśli na głównym ekranie widać ikonę należy zresetować robota w następujący sposób:
Z ekranu głównego naćiśnij przycisk SELECT, aby dostać się do menu głównego. Wybierz ustawienia, a następnie wybierz WiFi. Kliknij Wi-Fi
Naciśnij przycisk BACK dwa razy. Powinieneś zobaczyć ikonę w lewym górnym rogu ekranu. 3. Użyj aplikacji Neato, żeby połączyć się z robotem: Przejdź przez proces łączenia aplikacji z robotem.
Informacje na temat zmiany ustawień i zapory. Klient może zmienić swoje ustawienia kiedy jest brak połączenia. Firewall and PORT Settings-Botvac Connected
Bardzo istotne dla aplikacji Neato i robota jest właściwe połączenie. Jeśli klient blokuje port albo blokuje IP hasłem, trzeba je skonfigurować, aby umożliwić dostęp do serwerów Neato. Jeśli ustawione są zapory. Neato musi mieć dostęp do następujących portów: 80 (http) i 443(HTTPS)
Innym rozwiązaniem jest zmiana ustawień w swoim routerze. Niektóre zapory mogą uniemożliwić połączenie robota z serwerami Neato. Większość routerów posiada zabezpieczenia na poziomie niskim, średnim i wysokim. Neato będzie miało problem z tymi na poziomie średnim i wysokim. Połącz się gdy zapora jest wyłączona lub gdy jest ustawiona na niskim poziomie. Klient może się skonsultować z dostawcą usługi lub z firma z której jest dany router w celu ustalenia optymalnej zapory.
Więcej wskazówek i rozwiązań problemów
Jeśli chcesz wyłączyć dźwięki i diody LED Naciśnij przycisk HOME i poczekaj na włączenie ekranu Następnie naciśnij przycisk Select na ekranie( przycisk na spodzie) Idź do Support i naciśnij Select Zobaczysz teraz kilka opcji, kliknij Preferencje. Powinieneś zobaczyć pola wybory dla dźwięków i diod. Za pomocą strzałek zaznaczamy interesujące nas pozycje. Na koniec naciśnij przycisk BACK dwa razy w celu powrotu do menu głównego.
Cykl zasilania i restart robota. 1. Wciśnij i przytrzymaj przycisk HOUSE na 15 sekund. Robot się wyłączy i uruchomi. Jeśli był połączony z WiFi to ponownie automatycznie się połączy. 2. Otwórz pojemnik na brud, wciśnij przycisk w dół, żeby odłączyć baterię. Podłącz z powrotem wciskając przycisk w górę. Następnie naciśnij przycisk HOUSE na 3 sekundy, żeby włączyć robota. Jeśli robot nie włącza się umieść go na podstawce do ładowania. Jeśli robot nie został podłączony automatycznie do WiFi, połącz go ponownie. Uwaga: Jeśli nie planujesz użytkowania robota przez dłuższy czas. Odłącz baterię na pozycję OFF. Pozwoli to zapobiec uszkodzeniu baterii. Uwaga: Jeśli robot jest wyłączony przez dłuższy czas, bateria jest także odłączona to i tak będzie się ona powoli rozładowywała. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce. Podłącz robota do stacji ładującej na całą noc.
Co zrobić jeśli stacja ładująca wydaje dziwne odgłosy lub brzęczenia? Nie jest to kwestia bezpieczeństwa. Jeśli będzie się to powtarzało należy wymienić na nową stację ładującą.
Filmy wsparcia dostępne w internecie na Neatorobotics.com
Pomocne Video Linki Opró ż nianie pojemnika na brud Wymiana baterii ( akumulator Li-Ion) botvac-connected-li-ion-battery/ Czyszczenie lasera Czyszczenie czujników (Botvac i Connected Series) botvac-series-robots/ Czyszczenie szczotek (Botvac i Connected Series) botvac-robots/
Wsparcie Neato EMEA: