SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Comenius Regio –
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
EKOINNOWACJE NA MAZOWSZU. Ekoinnowacje na Mazowszu – projekt Wypracowanie metod transferu technologii w dziedzinie ochrony środowiska w regionie Mazowsza.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt Ponadnarodowe kształcenie ustawiczne w zakresie kwalifikacji Europejskich Rad Zakładowych celem poprawienia reprezentacji interesów pracowników.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Jak robić to efektywnie?
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA

PROJEKT EDUEVAL dotyczy oceny procesów kształcenia osób dorosłych; projekt międzynarodowy; partnerami Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka są Uczelnie z Włoch, Hiszpanii, Grecji i Łotwy; realizowany z programu Komisji Europejskiej Grundtvig; okres trwania

PROGRAM GRUNDTVIG poprawę systemów szkolenia dorosłych dzięki rozwojowi i transferowi innowacji i dobrych praktyk, poprzez wymianę i rozpowszechnianie doświadczeń i konkretnych rezultatów; przyczynianie się do rozwoju kształcenia ustawicznego na wysokim poziomie i promowanie wysokiej wydajności, innowacyjności i tworzenia europejskiego wymiaru w ramach systemów kształcenia dorosłych i praktyk.

DZIAŁANIA PARTERSKIE promowanie owocnej dyskusji i wymiany poglądów i praktyk między specjalistami zaangażowanymi w ocenę kadry dla edukacji dorosłych i naukowców na szczeblu europejskim; promowanie europejskiego porównania kultur, modeli, metod i narzędzi oceny stosowanych przez specjalistów uczestniczących w ocenie kadry kształcącej dorosłych; opracowanie wytycznych dla oceniających kadrę edukacji dorosłych; wymiana dobrych praktyk i ich promowanie oraz doskonalenie materiałów on-line, w zakresie oceny w dziedzinie edukacji dorosłych.

REZULATY I PRODUKTY W PROJEKCIE raporty krajowe nt. oceny kształcenia osób dorosłych; 4 spotkania partnerskie; wspólne opracowanie produktów – programu kursu, podręczników; przeprowadzenie szkoleń testowych; międzynarodowa konferencja (Mediolan, grudnia 2015); produkt główny – trzytomowy podręcznik, zawierający kurs przygotowujący do pełnienia roli Ewaluatora, teoretyczne podejścia do prowadzenia ewaluacji procesów kształcenia osób dorosłych, modele prowadzenia ewaluacji.

UPOWSZECHNIANIE I WDRAŻANIE promocja europejskiej świadomości na temat roli ewaluacji dla rozwoju zawodowego kadry kształcącej dorosłych; rozwój innowacyjnych metodologii oceny kadry kształcącej dorosłych; przedstawienie i stosowanie profesjonalnego profilu zawodowego Ewaluatora.

Dziękuję za uwagę