Metodyka rekreacji ruchowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
ALGORYTM Co to jest algorytm?
WYCHOWANIA CIAŁA (LEKARSKIEGO)
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
w pracowni projektowania i stylizacji ubioru ,,Modny styl”
KOORDYNACJA.
Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych
Taktyka instruktorska Opracowanie: Marek Kujawiński.
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA Katedry Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
Na podst. Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne z do zajęć z teorii i praktyki pod red. E. Przybylskiej, Warszawa 2004.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Metody nauczania i uczenia się ruchu
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Scenariusz lekcji pływania.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Psychologia w zarządzaniu
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Homogenizacja Kulawik Krzysztof.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Algorytmy.
Pedagogika szkoły wyższej
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Rekreacyjny trening zdrowotny
Algorytmika.
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Cele kształcenia.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Historia Gimnastyki.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Wstęp do interpretacji algorytmów
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.
Badania operacyjne i teoria optymalizacji semestr zimowy 2015/2016
Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Zagadnienia transportowe Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Jacek Bańczyk Instruktor Rekreacji Ruchowej Kulturystyka.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
 Zdefiniowanie zmiennych  Programowanie liniowe jest działem programowania matematycznego obejmującym te zagadnienia, w których wszystkie związki mają.
 S. Wronkowska, Z. Ziembiński „Zarys teorii prawa”
Studia stacjonarne i niestacjonarne
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Wstęp do prawoznawstwa Administracja wykład 1
EKONOMETRIA Wykład 1a prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
Obciążenia treningowe
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Psychologia w zarządzaniu
Zapis prezentacji:

Metodyka rekreacji ruchowej Podstawy rekreacji WYKŁAD VII

Pojęcie metody Metoda – oznacza sposób realizowania konkretnego zadania. Nie każdy sposób działania jest metodą – aby tak było, muszą być spełnione następujące warunki: nastawienie na realizację celu (uzasadnienie), odtwarzalność i powtarzalność (opis procedury), weryfikowalność skuteczności (ewaluacja).

Metodyka rekreacji „Jest to droga postępowania oparta na zbiorze praktycznych wskazówek, co do diagnozowania i prognozowania potrzeb oraz sposobów kierowania procesem rekreacji z wykorzystaniem form, środków i metod pozwalających na uzyskanie optymalnego wykorzystania czasu wolnego dla utrzymania zdrowia, wypoczynku, rozrywki i samorealizacji” [Ożdziński, Wybrane zagadnienia metodyki rekreacji ruchowej [w:] Teoria i metodyka rekreacji – zagadnienia podstawowe, 2001]

Metody dydaktyczne Metody nauczania czynności ruchowych Metody kształtowania zdolności motorycznych Metody organizowania i prowadzenia zajęć ruchowych Socjotechniczne metody upowszechniania rekreacji

Metody nauczania czynności ruchowych Niespecyficzne (instrukcje słowno-pokazowe): słowne oglądowe działania praktycznego oddziaływania sensorycznego Specyficzne (środki treningowe): analityczna (cząstkowa) syntetyczna (całościowa) kompleksowa (analityczno-syntetyczna)

Metody kształtowania zdolności motorycznych Krótkotrwałych maksymalnych wysiłków (powyżej 60% maksymalnych możliwości wysiłkowych) Wielokrotnych wysiłków (do 60% maksymalnych możliwości wysiłkowych) Ciągłe (jednostajny wysiłek na stałym lub przy zmiennym poziomie tętna) Przerywane (interwały – przerwy nie umożliwiają pełnej regeneracji)

Metody organizowania i prowadzenia zajęć ruchowych Tok zajęć (ramowy schemat różnego rodzaju rozwiązań jednostek dydaktycznych) – najczęściej podział na 3 części (wprowadzającą, główną, końcową); Osnowa (konkretny plan realizacji tematyki zajęć – kolejność zadań ruchowych, zgodnych z założonym celem i dostosowanych do warunków); Konspekt (najbardziej szczegółowy, zawiera opis poszczególnych ćwiczeń, czas dozowania, liczbę powtórzeń, uwagi organizacyjno-metodyczne)

Dydaktyczne formy prowadzenia zajęć rekreacyjnych Zabawowe: Klasyczne (rzutne, bieżne, skoczne itp.), Naśladowcze (odtwarzanie zjawisk np. przyrody), Opowieści ruchowe, Problemowo-zadaniowe Ścisła (czynności ruchowe są precyzyjnie określone przez instruktora) Obwodowa (wykonywanie następujących po sobie ćwiczeń po obwodzie boiska lub sali) Stacyjna (każde ćwiczenie na konkretnej stacji, stanowisku) Toru przeszkód Improwizacji ruchowej Współzawodnictwa Gier

Źródło Ciućmański B., Stanek L., Podstawowe metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w metodyce rekreacji ruchowej, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, nr 3(14)/2009 Kiełbasiewicz-Drozdowska I., Siwiński W., Teoria i metodyka rekreacji – zagadnienia podstawowe, Wydawnictwo AWF, Poznań 2001