"Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim" Okres realizacji projektu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Jak motywować dziecko do nauki?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Co to jest WOLONTARIAT?.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Kurs - OK zeszyt.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Lubię czytać!.
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

"Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim" Okres realizacji projektu: od r. do r. Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Jak motywować uczniów (od 5 lat do 18) do kreatywności i jak współpracować z rodzicami, by motywowali swoje dzieci? Prowadzenie: Jolanta Wójtowicz-Kut

Cel: Ukierunkowanie pracy nauczycieli w celu zmotywowania wszystkich zainteresowanych poprzez realizację zadań ukierunkowanych na cel.

KAIZEN Japońska filozofia, metoda małych kroków rodzic uczeń nauczyciel CEL

Ćwiczenie 1. Proszę dokończyć zdania: Uczę się, gdy ……………… Nie lubię, kiedy/gdy ………

Ćwiczenie 2. ASOCJOGRAM

Warto pamiętać, że „Ludzie będą się uczyć, jeśli za sensowne uznają to wszystko, czego mają się nauczyć.” Należy spowodować, „żeby chcieli, chcieć”. To najtrudniejsze zadanie nauczyciela! (Ale też rodzica, który powinien wspierać zarówno dziecko, jak i nauczyciela…)

Motywacja - „czynnik powodujący czyjeś działanie” (zachęcający do działania, uzasadniający czyjeś działanie). Motywować – skłaniać kogoś do robienia czegoś; zachęcać, mobilizować. Aktywizować – pobudzać do działania, wzbudzać aktywność; ożywiać.

Należy pamiętać, iż motywacja to zjawisko skomplikowane. Każdy człowiek jest inny, na nauczanie ma wpływ szeroko rozumiany kontekst. Trzeba dobrze poznać swoich uczniów/ swoje dzieci i „znaleźć do każdego drogę”. (wiara, cierpliwość, wytrwałość, konsekwencja)

motywacja poprzez ocenianie (N) motywacja poprzez uczestnictwo w ciekawych „działaniach edukacyjnych” (N) motywacja tzw. czynników zewnętrznych (N + R + ?) „obudzenie” motywacji wewnętrznej (N + R + P + ?) podtrzymywanie – wspieranie motywacji wewnętrznej (N + R + U + ?)

Wskazówki dla wychowawców: Warto pamiętać, że wychowawca jest pierwszy po rodzicach/ opiekunach. Uczniowie i rodzice muszą mu ufać. Oceny trzeba kontrolować codziennie, a przynajmniej raz w tygodniu. Należy zachęcać uczniów do poprawy ocen (nadzorować np. oddanie zaległej pracy). Wprowadzić zeszyty korespondencji (z wzorami podpisów). Należy wprowadzić nagrody za frekwencję, podwyższenie średniej, odrabianie zadań domowych… Spotkania: wychowawca, rodzic, dziecko – zobowiązania (kontrakty) na piśmie. Pedagogizacja rodziców – zapraszanie prelegentów. Większe włączenie rodziców w życie klasy (wystawy prac, zbiórka puszek, organizowanie ognisk, kibicowanie). Fotoreportaż – z życia klasy.

PODSUMOWANIE Uczeń: -musi lubić szkołę, -powinien czuć się bezpiecznie, -powinien mieć poczucie swej skuteczności, -powinien wiedzieć, że do szkoły chodzi po to, aby się uczyć, a zdobywane umiejętności będą potrzebne w dorosłym życiu, -powinien wiedzieć, że w razie kłopotów może zwrócić się do swoich nauczycieli, Ważną rolę odgrywa diagnoza i współpraca z rodzicami/ opiekunami! Rodzice i nauczyciele muszą się wspierać, uzupełniać, tworzyć tzw. koalicję dla dobra dziecka… Tylko spójne działania będą gwarancją sukcesu!!!

ĆWICZENIA – Z UCZNIAMI PRACUJEMY AKTYWNIE!

- ciekawość - chęć poznania czegoś, dowiedzenia o czymś, pragnienie zdobycia wiedzy, doświadczenia czegoś; - rozbudzać – sprawiać, że ktoś nabiera ochoty do działania; wyrywać kogoś z apatii, bezczynności; ożywiać Wniosek: należy stosować metody aktywizujące! Dlaczego dzieci tak lubią „jajka niespodzianki”?

rozbudzanie ciekawości metody aktywizujące gry twórcze myślenie zagadki projekty aktywne wycieczki warsztaty spotkania z ciekawymi ludźmi quizy stosowanie zasady „wiem więcej” stosowanie zasady małych kroków – małych nagród tworzenie „klubów” małych odkrywców, filozofów, poszukiwaczy… kształtowanie odwagi cywilnej film od fr. do całości

Zofia Dubowska (koncepcja i tekst), Jan Bajtlik (opracowanie graficzne), Kto to jest artysta, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2013

„Tworzyć jak Szymborska” Szkoleniowe Lepieje Przykłady: Lepiej w domu oglądać skoki Stocha, Niż na szkoleniu strzelać focha! Lepiej na szkoleniu zjeść czekoladkę, Niż w domu samotnie pić herbatkę… Autor: Jolanta Wójtowicz-Kut A teraz do dzieła…

Kolorowe pisma źródłem inspiracji

To też jest sztuka… Tworzyć każdy może, ale czy musi? Wybór tytułu:

TAK! (Jeżeli ma taką potrzebę…)

Projekty uczniowskie: -„Siedmiu wspaniałych” -„Oswoić warzywa i owoce”

Pytania i wątpliwości… Dziękuję za uwagę!