„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Zebranie jako forma wymiany informacji
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
E-learning? Prosta sprawa!
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Zapis prezentacji:

„ Platforma edukacji zdalnej ”

Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele i uczniowie (studenci) są od siebie oddaleni (czasami znacznie) i nie znajdują się w tym samym miejscu, stosując do przekazywania informacji - oprócz tradycyjnych sposobów komunikowania się - również współczesne, bardzo nowoczesne technologie telekomunikacyjne, przesyłając: głos, obraz wideo, komputerowe dane oraz materiały drukowane. Współczesne technologie umożliwiają również bezpośredni kontakt w czasie rzeczywistym pomiędzy nauczycielem a uczniem za pomocą audio- lub wideokonferencji, niezależnie od odległości, jak ich dzieli." Mirosław J. Kubiak: Wirtualna edukacja, s. 11. Warszawa Wydawnictwo "MIKOM"

e - learning E – lerning jest aktualnie najpopularniejszą formą edukacji zdalnej wykorzystującą szeroko dostępne technologie wspomagające rozwój edukacji. Dzięki rozwojowi sieci internet oraz powszechnym dostępie do niej, możliwe stało się udostępnianie elektronicznych narzędzi edukacyjnych: Edukacyjnych programów komputerowych Dokumentów elektronicznych Materiałów audio-wideo

Koncepcja platformy szkoleniowej SIEĆ INTERNET (jako medium komunikacji) OPROGRAMOWANIE DODATKOWE INNE WITRYNY (wspomagające) PLATFORMA SZKOLENIOWA Dokumenty PrezentacjeMateriały audio/wideo Narzędzia komunikacyjne Inne

Założenia Wykorzystanie sieci internet jako najpopularniejszego medium komunikacji Stworzenie elastycznej formy kształcenia Zgromadzenie wszystkich materiałów w jednym miejscu Udostępnianie zasobów edukacyjnych Umożliwienie interakcji między użytkownikami platformy

Cele Głównym celem e-learningu jest wyjście poza „mury uczelni” z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb studentów t.j Indywidualne tempo uczenia się Bieżąca analiza postępów nauczania Dostęp do materiałów szkoleniowych w dowolnym miejscu o dowolnej porze Niezależny od miejsca i czasu kontakt z kadrą pedagogiczną

Niezależnie od celów dydaktycznych platforma szkoleniowa może spełniać także dodatkowe zadania: Centralna administracja i obsługa formalna szkoleń Centralna baza studentów (zarządzanie uczestnikami) Generowanie oraz utrzymywanie dokumentów elektronicznych (zaświadczenia, dyplomy, listy słuchaczy)

Zalety indywidualne dostosowanie tempa uczenia się wspomaganie kreatywnego myślenia indywidualna kontrola postępu nauczania(dostęp do wyników testów, quizów tematycznych) indywidualny tok nauczania dostosowywanie treści szkoleń do aktualnych potrzeb wymiana doświadczeń możliwość pracy w grupach stały dostęp do treści niezależnie od czasu i miejsca (materiały szkoleniowe, ogłoszenia, dokumenty organizacyjne) Różnorodność form materiałów (dokumenty, multimedia audio/wideo, zdjęcia, schematy, rysunki, programy)

Bariery w korzystaniu z platformy utrudniony dostęp do stanowiska komputerowego z dostępem do sieci internet ograniczenia wynikające z braku umiejętności w zakresie obsługi komputera i poruszania się w sieci internet awarie techniczne operatorów sieci - uniemożliwiające połączenie się z witryną w konkretnym miejscu(np. brak łączności w domu, mimo że inni mogą w innych miejsca korzystać) awarie obsługi platformy - uniemożliwiające dostęp z każdego miejsca! inne niezależne od użytkownika przeszkody techniczne.

Budowa PROFIL (użytkownik oraz jego funkcjonowanie w witrynie) KURS (pogrupowane tematycznie materiały szkoleniowe) NARZEDZIA (narzędzia dodatkowe)

Czym jest profil? Profil jest elementem witryny ściśle powiązanym z użytkownikiem oraz jego funkcjonowaniem t.j: informacji identyfikujących jednoznacznie użytkownika – dane personalne, informacje o statusie uczelnianym itp pełną historię aktywności użytkownika przebiegu zaliczeń, wyników i postępów w nauce

Schemat budowy Kategoria kursu Kurs Moduł elementy Materiał szkoleniowy Quiz Test

Kategorie kursów Głównym elementem ułatwiającym zarządzanie oraz poruszanie się wśród treści dydaktycznych są „kategorie kursów”. Kategorie mają budowę drzewiastą, dzięki czemu w zależności od potrzeb lub założeń platformy szkoleniowej, możemy utworzyć zarówno struktury rozbudowane z wieloma stopniami zagłębień, jak i proste jednopoziomowe grupy tematyczne. Przykładowe obszary kategoryzowania kursów grupa docelowa – nauczyciele, uczniowie, studenci jednostki wydziałowe – wydziały, kierunki tematyka kursów – przedmioty, zagadnienia tematyczne Inne – specyficzne dla danego przedsięwzięcia

KURS Całość kursu tworzą moduły, wyznaczające kolejne etapy edukacyjne. Moduł jest elementem grupującym materiały szkoleniowe, w skład których wchodzą: materiały szkoleniowe (dokumenty tekstowe, multimedialne, graficzne, hiperłącza do stron www, itp..) quizy tematyczne mające na celu utrwalenie materiału szkoleniowego i samokontroli postępów w nauce testy kontrolne weryfikujące wiedze uczestnika oraz sprawdzające efektywność nauczania w poszczególnych modułach Poszczególne moduły kursu prowadzone są w/g ustalonych ram czasowych - zgodnie z harmonogramem uczelni lub potrzebami grupy docelowej.

Narzędzia dodatkowe Narzędzia dodatkowe są elementami wspomagającymi funkcjonowanie platformy szkoleniowej, jednak nie muszą być związane bezpośrednio z tematyką kursów. Mogą one spełniać następujące role: komunikacji (forum dyskusyjne, czat itp.) analizy wykorzystania zasobów edukacyjnych (monitoring, raporty aktywności) analizy potrzeb uczestników (ankiety, sondy, głosowania)

Współpraca użytkowników Narzędzia wbudowane (forum aktualności, forum dyskusyjne, czat itp.) dają możliwość bezpośredniej komunikacji oraz wymuszają interakcję użytkowników. Komunikacja odbywa się wg schematu: student nauczyciel student nauczyciel

Możliwość komunikacji bezpośrednio na platformie wspiera: utrzymanie stałego kontaktu uczestników i prowadzących niezależnie od miejsca i czasu Prowadzenie konsultacji indywidualnych Aktywizację uczestników pasywnych Umiejętność rozwiązywania problemów i pracy w grupie Wymianę doświadczeń

Sukces dydaktyczny platformy szkoleniowej zostanie osiągnięty, gdy spełnione są następujące warunki 1.Przejrzystość i przydatność materiałów 2.Utrzymanie stałej aktywności i zaangażowania wszystkich uczestników platformy 3.Stały rozwój uwzględniający potrzeby jej uczestników Dziękuję Dawid Bobryk